W mojej panoramie 2008 przewody w drzwiach były, ba nawet elegancko wychodziły z przelotki gdzieś w siną dał bo napewno nie do licznika. Od drzwi do licznika ciągłem nowe przewody.
W mojej panoramie 2008 przewody w drzwiach były, ba nawet elegancko wychodziły z przelotki gdzieś w siną dał bo napewno nie do licznika. Od drzwi do licznika ciągłem nowe przewody.
A w których drzwiach ?
Sprawdzałem w liczniku póz.17i18 zajete zostaje lokalizacja drzwi
Witam wreszcie podpialem
Ten termometr taki z allegro
Pokazuje temperaturę.na liczniku
Ale jest problem bo pokazuje 49 st
Gdzie na dworze jest 13 st trochę przeklamuje
Licznik podaję temperaturę na podstawie rezystancji termistora, więc:
A - termistor niewłaściwy/uszkodzony
B - uszkodzone (utlenione przewody) powodują większy opór stąd błędne wskazanie temperatury.
Dziś jadę po nowy do elektronika i kupię sam termistora i zobaczymy
Kombinowałem ze wskazaniem temperatury zewnętrznej, ale doszedłem do następujących wniosków:
Niestety, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego:
i przy próbie włączenia wyskakuje taki błąd:
Podczas testu pole numerowe temperatury zewnętrznej się podświetla, ale nie ma układu w samych zegarach:
Do szczęścia potrzebowałbym zegarów o numerze: 517 973 02, a posiadam 518 010 35.
Do tematu wrócę jak znajdę odpowiednie zegary.
Więc podsumowując:
Czujnik temperatury jest podłączony bezpośrednio do zegarów, a nie do body komputera.
Niestety, zgodnie z katalogiem ePer, moje zegary nie obsługują czujnika temperatury zewnętrznej, pomimo posiadanego pola numerowego, i przy próbie włączenia wskazanie w MES wyskakuje taki błąd: nieobsługiwana funkcja.
Podczas testu pole numerowe temperatury zewnętrznej się podświetla, ale nie ma układu przeliczającego temperaturę w samych zegarach.
Do szczęścia potrzebowałbym zegarów o numerze: 517 973 02, a posiadam 518010 35.
Do tematu wrócę jak znajdę odpowiednie zegary.
P.S. Przeglądając katalog ePer, doszedłem do wniosku, że zegary z Doblo są pod tym względem wyjątkowe. Pokrewne modele, czyli Panda 2 oraz Punto 2 FL mają wskazanie temperatury zewnętrznej realizowane przez opcję E140 - klimatyzacja automatyczna. Opcję tę musi obsługiwać i komputer body, i zegary. Sygnał jest wyprowadzony do body, który przelicza wartość i komunikuje się z licznikiem oraz centralką klimy automatycznej. Natomiast w Doblo wskazanie jest realizowane bezpośrednio przez zestaw wskaźników, na tej samej zasadzie jak np. poziom paliwa czy temperatura silnika, czyli system czujnik - wskaźnik.
Co do samych zegarów. Moje, o numerze 518 010 35 są oznaczone jako "wersja specjalna Malibu" i nie ma więcej informacji co obsługują, są tak jakby "zamknięte" dla zmian.
Natomiast zegary 517 973 02 mają w obsłudze silniki 1.4 8V M11 oraz 1.9 JTD 8V 105KM/74kW M86. Pozostałych silników nie obsługują według katalogu. Posiadają opcje E500-air bag kierowcy, E5BY - czujnik temperatury zewnętrznej.
Moja wersja, Malibu posiada zegary wykończono pośrednio. Posiadają one duży wyświetlacz z polem numerowym, jednak są okrojone o układ przeliczający i opcję Autoclose w menu. Dodatkowo, w Doblo są montowane 3 wersje body komputera. Podstawowa, która nie obsługuje żadnego wyposażenia dodatkowego (nawet el. szyb czy centralnego), średnia (centralny zamek w drzwiach, el. szyby, światła p.mgielne) oraz pełna, która ma centralny z pilota, el. szyby, p.mgielne, el. lustra z grzaniem, podgrzewanie fotela kierowcy oraz obsługę navi w wersji piktograficznej i graficznej.
Ostatnio edytowane przez sta1416 ; 13-10-2020 o 12:20
Coś jest nie tak z Twoim zegarami. Po pierwsze Doblo nie miało nigdy City a Ty masz kontrolkę. Po drugie masz kontrolkę awarii układu wspomagania "stringi" a tego nigdy w Doblo też nie było.
Zegary wyglądają jak te z punto 2 fl.
Bawiłem się przekładkami pomiędzy Doblo/Punto/Stilo/Panda jak jeszcze to nie było tak ryzykowne (z prawnego punktu widzenia). Po wsadzeniu zegarów z p2 fl chodziły one w Doblo ale wywalały błąd wspomagania.
Być może, masz faktycznie licznik z Punto tylko ma fabrycznie inny wsad wgrany stąd inny numer OE.
To tylko kontrolki które są prawdopodobnie wkładane również do kilku innych modeli. Ja też mam kontrolkę city i kilka innych które w mojej wersji nie powinny być, samochód kupiony w salonie jako nowy więc raczej nic nie było dłubane.
Z tego co próbowałem jeszcze ogarnąć przez Alfa OBD, to wyświetla mi że "zegary niekonfigurowalne". Ponadto, ze względu na specyfikację programu mogę się dostać bezpośrednio do Body Computera, a nie diagnozować według ustalonej bazy danych jak w MES. Pod czas wejścia bezpośrednio w body, mam opcję uruchomienia el. wspomagania (jest wyłączone), ustawiania rozmiaru opon ( standard lub 165), uruchomienia czujników parkowania (chociaż w tym modelu nie są podłączone do body), i kilku opcji, których już nie pamiętam i których nie ma w MES.
Licznik z temperaturą z doblo ma wylutowane diody od kontrolki wspomagania elektrycznego i jeszcze inne dlatego sienie swiecąIMG_20230420_215909.jpg. Na górze licznik z punto 2 nuovo (2003-2009), na dole doblo po FL. W punto jest uruchomiony na ekranie termometr, po podpięciu termistora 10kohm pod nóżki 17 i 18 pokazuje temperaturę. licznik doblo nie mogę tego włączyć ale spróbuje wersje z body od stilo.Co do klimatyzacji automatycznej stwierdziłem ze zrobię tylko pół automatyczną na bazie projektu climatic II z avt.pl, natomiast co do tempomatu czekam na jakieś rozwiązanie choć chodzi mi po głowie pewien projekt ale czasu brak. PS. licznik po fl spokojnie idzie przyuczyć procedurą proxy od fiata panda nie przechodzi tej procedury. Pozdrawiam
Masz duży licznik z doblo a aktywnym polem numerowym? Też chcę się wpiąć z rezystorem bezpośrednio w piny 17 i 18 i zobaczyć co mi pokaże MES. Aktualnie w polu temperatura zewnętrza pokazuje mi 216 stopni, i z tego powodu nie daje się wyosiować licznik ponieważ wyskakuje "parametr poza zakresem".
Sprawdzę co pokaże MES jak podepnę bezpośrednio rezystor.
P. S. Jak możesz wrzuć mi numer tego licznika w którym masz temperaturę zewnętrzną z punto 2 fl. I jeszcze jedna prośba, czy licznik z punto ma aktywną kontrolę niezapięcia pasów? W doblo to standard a w punto była od któregoś rocznika, chyba 2009 i wtedy też się zmieniła numeracja licznika.
U mnie są kontrolki CITY oraz awarii wspomagania, wyskakują pod czas autotestu licznika.
Nie wiem czy fizycznie mam kontrolki od esp (dwie sztuki) oraz od tempomatu, ponieważ te nie dają się włączyć. Podejrzewam że tam nie będzie diód.
Co do tempomatu, to drążyłem temat, opisane jest na forum Linea. Manetka z Punto 2 FL 1.4 16V, i licznik też musi być w wersji z kontrolką tempomatu. Tempomat będzie działać bez kontrolki, ponieważ jest wpinany bezpośrednio w ecu silnika.
Co do klimy automatycznej to chodzi mi po głowie, ale z tego co widziałem to w Doblo musiałbym szpalchować konsolę centralną by wsadzić Panel sterujący z Punto 2 FL, a pod drugie nie wiem jak z miejscem pod deską czy wejdzie cały mieszalnik powietrza w miejsce tej z Doblo. Musiałbym mieć climatronik z punto na stole wtedy mógłbym myśleć, a jest to dość rzadki i drogi temat żeby w nim rzeźbić. Może jak mi wpadnie w ręcę w rozsądnej cenie to będę się bawić.
Moje kontrolki:
20201009_151732.jpg
Ostatnio edytowane przez sta1416 ; 26-04-2023 o 16:11
Podrążę dalej. Ma ktoś może bajty z Custom Proxy z MES z aktywną temperaturą zewnętrzną?
Edit. Konieczna była edycja wsadu licznika na programatorze.
1714110264553.jpg
Ostatnio edytowane przez sta1416 ; 26-04-2024 o 08:46