Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1.9 MultiJet Dynamic

    problem z kluczykiem ( nie zamyka sie centralny i nie aktywuje sie alarm)

    Witam serdecznie. Moje Doblo to model osobowy po liftingu z 2006 r z silnikiem 1.9 MultiJet w wersji wyposażeniowej Dynamic. Kilka dni temu pojawił sie problem tego typu, że samochód nie reagował na zamknięcie pilotem. Naciskajac przycisk na kluczyku nie zamykał sie ani centralny zamek ani nie uaktywniał sie alarm. Drzwi mogłem jedynie zamknać przekręcajac kluczyk w drzwiach. Jeden z elektryków powiedział mi, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ :/ i nie mozliwe jest ponowne zakodowanie kluczyka. Z tego co sie dowiadywałem w ASO nowy kluczyk to koszt rzędu 600 zł :/ Czy jest jakieś tańsze rozwiązanie tego problemu? Dodam, że samochód odpala normalnie tylko nie mogę otwierać i zamykać drzwi pilotem i nie działa alarm. Pierwszy raz spotkałem sie z takim czymś, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ ( mam rozumieć ,że kluczyk przewidziany jest na określoną liczbę otwarć, zamknięć, uruchomień samochodu ?) Dziwna sprawa bo samochód ma dopiero 6 lat i 120 000 km przebiegu. Co o tym sądzicie i co możecie mi poradzić, pomóc. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał JareczKu Zobacz post
    Jeden z elektryków powiedział mi, że KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ :/
    A na jakiej podstawie tak stwierdził? Sprawdzał ten pilot czy tak sobie wywróżył tylko? Pilot nie ma określonej ilości zadziałań.. Sprawdź baterie, można też sprawdzić czy nadaje, a potem szukać problemu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    61
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Jak na mój rozum to pilot musi być czymś zasilany. Czytałem, że logo fiata w kluczyku jest montowane na wcisk i po podważeniu można je wyjąć, i uzyskać dostęp do sterowania a być może i baterii. Jeśli jednak to niemożliwe to pozostaje wymienić sterownik autoalarmu, który także zamyka drzwi i używać zwykłego pilota, który nie przysparza tylu problemów.
    Gdy kupowałem swojego Doblo to właściciel uprzedził mnie lojalnie, że piloty działają jedynie przy lusterku kierowcy i nie wie dlaczego tak jest. Okazało się też, ze jeden pilot upadł jego żonie a w drugim wymieniał baterię. Oba te przypadki są częstą przyczyną przestawienia się częstotliwości w pilocie i żadna wymiana nie jest konieczna, choć już byłem skłonny do takiej. Nie mając już wiele do stracenia, po przeczytaniu na elektrodzie o ustawianiu pilotów "po przejściach", nie wahałem się i w efekcie banalnego ustawiania trymera odpowiednio ściętą plastykową rurką mam dziś oba piloty działające z kilkunastu metrów.

    I zapomniałem. Niektóre autoalarmy, a konkretnie piloty, w przypadku jakiegoś "przejścia" wymagają ponownej synchronizacji. Opis powinien być w instrukcji a najczęściej odbywa się to poprzez naciśnięcie przycisku włączenia i przytrzymanie go ok 30s.
    Ostatnio edytowane przez Docio ; 03-09-2012 o 16:44

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1.9 MultiJet Dynamic
    Przyjechałem do niego z kartą kodową i podłączał komputer do samochodu i chciał zakodować na nowo ten klucz ale komputer nie mógł nawiązać połączenia i wtedy z jego ust popłynęły słowa " KLUCZYK SIE SKOŃCZYŁ, TRZEBA KUPIĆ NOWY". Cos wspominał o używanym kluczyku ale nie wiem czy to zda egzamin :/

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Bateria do wymiany. Daj fotkę kluczyka to może będę wiedział jak się go rozbiera.
    Obwody immobilizera i alarmu są osobne, pierwszy z nich nie wymaga zasilania i dlatego nadal działa.
    Czasem dochodzi jeszcze problem ze zmianą częstotliwości nadajnika w pilocie, ale Docio napisał już dokładnie co wtedy trzeba zrobić.
    Kluczyk może się "całkiem zepsuć" po zrzuceniu z x piętra, albo przejechaniu ciężarówką (załadowaną) ... od używania wysiądzie co najwyżej sam styk (gumka, switch) - rzecz naprawialna.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1.9 MultiJet Dynamic
    FIAT DOBLO 00-10r KLAPKA WLEWU + KOREK + KLUCZYK (2549920350) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. To jest taki kluczyk i własnie myślałem nad kupieniem go bo gosć mówił że używany też zdał by egzamin. Ten kluczyk sie łatwo rozbiera bo jest plastikowy i widoczne jest łączenie dwóch połówek także dam rade. Gumke własnie juz w nim kiedyś wymieniałem bo sie przetarła. Spróbuję z tą bateria bo koszt nie będzie duży a sprawdzic zawsze można. Moze ten elektryk powiedział żeby odrazu kodować klucz żeby kase zarobić większą ? Nie wiem ... sprawdzam jutro baterie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    61
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Czegoś nie rozumiem. Przecież inny kluczyk-gotowy ma swoje rzeźbienie i w żaden sposób nie będzie pasował do Twoich zamków. Ten z linku jedynie wygląda jak Twój i wątpię aby miał wszystko w środku. Jeśli już to musiałbyś kupić kluczyk-surówkę aby odpowiednio ją wyfrezować, zaprogramować immobilizer i ustawić pilot.
    Jak pisał Ata immobilizer działa u Ciebie, więc problem pozostaje jedynie z pilotem autoalarmu. Taki pilot można bez problemu zastąpić innym, kwestia doboru do Twojego autoalarmu i ustawienia częstotliwości, a to w żaden sposób nie będzie kosztować 600zł lecz co najwyżej 150zł. Będziesz mógł to zrobić w każdym warsztacie od autoalarmów. Jest to jednak alternatywa gdyby z baterią nie wyszło.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    G. prawda z tym dopasowywaniem pilotów. To nie tylko o częstotliwość chodzi ale i o kodowanie (różne systemy).. Raczej nie jest to takie oczywiste chociaż słyszałem że nawet ASO dorabiają zwykłego pilota w razie potrzeby.. Co do pilota z aukcji - przecież można by grot i imobiliser przełożyć ze starego klucza..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2012
    Skąd
    polska
    Wiek
    41
    Postów
    33
    Auto
    fiat marea weekend 1.6
    Najlepiej elektryka zmienić. Jak bateria będzie dobra daj pilota do sprawdzenia jakiemuś elektronikowi. Elektrycy samochodowi z reguły wolą wymieniać części, a ten twój to widać ekspert w tej dziedzinie skoro nawet się nie podłączył z tym kompem

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    oczywiści chodzi mi o wymianę części przy których można pogrzebać

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    61
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    G. prawda z tym dopasowywaniem pilotów. To nie tylko o częstotliwość chodzi ale i o kodowanie (różne systemy).. Raczej nie jest to takie oczywiste chociaż słyszałem że nawet ASO dorabiają zwykłego pilota w razie potrzeby.. Co do pilota z aukcji - przecież można by grot i imobiliser przełożyć ze starego klucza..
    Jesteś moderatorem ale grzeczniej proszę.
    Można kupić zastępczy/oryginalny gotowy pilot do danego autoalarmu i jedyna kwestia do zrobienia to ustawienie częstotliwości łącza. Dlatego pisałem o warsztacie a nie samodzielnym zakupie, gdyż fachowcy wiedzą co dany autoalarm wymaga. Proponuję dogłębniej zapoznać się z tematem.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Docio Zobacz post
    Można kupić zastępczy/oryginalny gotowy pilot do danego autoalarmu i jedyna kwestia do zrobienia to ustawienie częstotliwości łącza.
    Bycie moderatorem to jedno ale ja jestem też z zawodu i pasji elektronikiem Tak więc uwierz że to tak nie jest. Nie ma pilotów uniwersalnych w których ustawiamy "częstotliwość łącza".. Nośna z reg. jest na jednej częstotliwości 433Mhz lub innej dopuszczonej w danym kraju, ale to co pilot na niej wysyła to inna sprawa. Są różne systemy przesyłania ramek i kolejnych kluczy (systemy ze zmiennym kluczem np microchip'a).

    Cytat Napisał Docio Zobacz post
    Proponuję dogłębniej zapoznać się z tematem.
    Właśnie akurat w tej materii nie czuje się słaby. Nie tylko czytałem o tym ale sam projektowałem piloty zdalnego sterowania właśnie na układach ze zmiennym kodem i wiem że nie są one ze sobą wszystkie kompatybilne. Nośna to nie wszystko.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Doblo 1.9 MultiJet Dynamic
    gosć mówił że grot i transponder (tak to się chyba nazywa) można przełożyć i dlatego można kupić używany kluczyk bo chodzi o elektronike odpowiadajacą za alarm, która znajduje sie w tym kluczyku. Dzisiaj podjade po tą baterię i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak naciskam guzik od zamykania to na kluczyku mruga czerwona dioda także nie wiem o co chodzi. Ten samochód chyba wyczuwa jak mam odłożoną gotówke i zawsze cos musi nawalić :/

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak miga dioda znaczy się że działa i z małej odległości ale powinien zareagować.. Sprawdź z nową baterią, postaraj się go zaprogramować w aucie (powinno być w instrukcji obsługi)..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    61
    Postów
    52
    Auto
    Doblo 1,9JTD 2004
    Byrrt przecież piszemy o tym samym. W swoim poście napisałem: Taki pilot można bez problemu zastąpić innym, kwestia doboru do Twojego autoalarmu i ustawienia częstotliwości... Umknęło?

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Docio chodziło mi o sformułowanie "bez problemu" bo to dla wielu elektroników samochodowych może być wyzwaniem nawet.. Ok mało istotne - sprawa jest wykonalna, ale najpierw trzeba sprawdzić czy to faktycznie pilot..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [alarm] Centralny zamek Noxon T2P5
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-05-2011, 16:04
  2. alarm-problem
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 14-07-2010, 16:45
  3. [alarm] Centralny zamek problem.
    Napisany przez Pawel19912009 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 15-12-2009, 00:04
  4. Alarm - kierunki - centralny zamek
    Napisany przez torlof na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-05-2009, 15:21
  5. [alarm] Alarm centralny zamek
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 22-04-2009, 12:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldoblo-455problem-z-kluczykiem-nie-zamyka-sie-centralny-i-nie-aktywuje-sie-alarm-16183

karta samochodowa kluczyk nie zamyka

immobilizer nie zamyka drzwi

baterie do pilota samochodowego noxon

problem z zamykaniem auta alarm

aktywowanie alarmu zamykanie na kluczyk

programowanie pilota doblo

programowanie pilota fiat doblo

noxon centralny problem

immobilaser zamyka drzwii

noxon t3 programowanie pilota

immobilizer nie zamyka wszystkich drzwi

fiat doblo problemy z kluczykiem

pilot do zamykania centralnego i alarmu glupieje

alarm nie zamyka centralnego

programowanie pilota samochodowego doblo

noxon nie zamyka

baterie do pilota noxon

fiat doblo nie zamyka z kluczyka

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl