Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    2
    Auto
    AR 156 FL 1.9 16v 150KM (A5000)
    Rocznik
    2004

    Problem z elektryką

    Witajcie koledzy z rodziny
    Mam problem który staram się już chwilę rozwiązać i przyszło mi do głowy, że skoro silniki mamy takie same to może instalacje elektr. też. Swój problem opisałem na forum AR ale pozwolę sobie go też przytoczyć i tutaj. Dodam też od razu wpis co sprawdziłem (a przynajmniej z tych bardziej oczywistych rzeczy, bo tych mniej było tyle że ciężko to ogarnąć).

    Jakieś 2 miesiące temu miałem problem z błędem P2148 "zwarcie na obwodzie wtrysku, grupa A". Objawiało się to tym, że auto gasło w trakcie jazdy i na postuju, a w logach jedyny ślad to był właśnie ten błąd.

    Co ciekawe na odcinku 10km auto zgasło mi ze 20 razy. Dodam że silnik zdążył się zagrzać (były lekkie mrozy wtedy). Odstawiłem auto na 2h na parking, po czym przejechałem 70KM bez żadnego problemu. Po tej trasie przeglądnąłem całą wiązkę (to jest jedna wiązka) która idzie do wtrysków, przepływki, czujnika w termostacie, czujnika na wałku, pompy paliwa, świec, listwie wtrysków etc. Każdą jedną wtyczkę sprawiłem, wyczyściłem preparatem etc. Niestety nie miałe możliwości dostać się do części wiązki która idzie do rozrusznika, alternatora i czujnika pozioimu oleju. Nie wyciągałem też całej instalacji "na wierzch. Jedno co mi się nie spodobało to zesztywniałe przewody idące do filtra paliwa których koszulki były popękane (2 z boku i jeden od dołu). Były popękane i zalane trochę ropą z niedokręconego filtra. Z braku nowych wtyczek ładnie poizolowałem przewody i pospinałem całość. Znów trasa 70km i wszystko okej, nawet miałem wrażenie że silnik bardziej miękko (równo) pracuje. Nie wiem czy to ma związek ale robiłem to wszystko w ogrzewanym garażu.

    Wszystko było okej przez 2 miesiące, do kiedy to żonie zgasło auto na światłach, ale odpaliła go. Na drugi dzień natomiast nie chciał odpalić aż po 3ciej próbie aku odmówił posłuszeństwa. Przed wyjęciem sprawdziłem błędy - zapisany był p1619 "Centralka uszkodzona".

    Naładowałem akumulator (chodź w sumie podejrzewałem że będzie do wymiany bo ma już 5 lat). Naładowany aku miał 12.9. Auto ładnie odpaliło, alternator dawał 13.9, aż nagle zgasł. Sprawdziłem na postoju przy założonych klemach było na aku 12.6 Teraz kilka rzeczy na raz się zaczęło:
    1. odpalałem go kilka razy - chodził max po 2 minuty po czym gasł. W niektórych przypadkach nawet nie odpalał a akumulator trzymał się dzielnie i ładnie kręcił.
    2. nie za każdym razem ale przy co którymś rozruchu migała kontrolka od świec (pulsowała) - również wtedy jak udało mi się odpalić
    3. obruszałem większość wtyczek tych co 2 miesiące wcześniej robiłem, ale bez rezultatu, dalej co chwila gaśnie
    4. za którymś razem jak sobie chodził, odblokowałem zacisk do ustawiania kiery (w pionie) i zacząłem nią energicznie ruszać - nie wiem czy to przypadek czy nie, ale wtedy też mi zgasł, stąd pomyślałem o immo.. Kilka kolejnych takich samych prób - już to nie wychodziło, więc zakładam, że zwykły zbieg okoliczności.
    5. Akumulator postanowiłem sprawdzić w zakładzie, okazał się padnięty więć kupiłem nowy niestety nijak się to ma do błędów.
    6. Zarówno na starym jak i na nowym aku miałem błędy:
    a) p1619 - centralka uszkodzona
    b) p0560 - napięcie akumulatora
    c) p0683 - moduł podgrzewania świec żarowych
    7. na nowym aku te same błędy, przy czym nie rozumiem jak na nowym aku może pojawiać się "p0560 - napięcie akumulatora"


    jeśli ktoś ma jakieś pomysły sprawdzone, lub zajmuje się diagnostyką może pomoże mi w temacie?


    To co chodzi mi po głowie to ewentualne prace jakie były robione w ostatnim czasie:
    a) wymiana sprzęgła-ponad pół roku temu, była ściągana skrzynia, może jakiś kabel się oberwał/przytarł etc
    b) wymiana głowicy-pół roku temu - rozpinana była cała wiązka elektryczna silnika. Co gorsza jest puszczona nowymi miejscami - może to się teraz mści/
    c) gdzieś w necie wyczytałem że mogę mieć ten P2148 (co na początku występował) spowodowany rozwaloną kostką na wtryskiwaczu gdzie coś zwiera..

    Do topicku dodaję zdjęcia chronologicznie (od1)
    Gdyby ktoś chciał link do źródła, to podaję go tu: link
    124117-rosnaca_ilosc_bledow_moze_zwarcie-1_stary_aku_rozladowany.jpg
    124118-rosnaca_ilosc_bledow_moze_zwarcie-4_nowy_aku_na_adowany.jpg

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Poniżej zamieszczam testy / wnioski etc. Niestety działam pod chmurką a ostatnio padający deszcz i śnieg (tak śnieg spadł... ) nie ułatwia mi zadania, przez co to wszystko strasznie się rozciąga w czasie.

    1. przewody sterownik > świece - okej
    ...sprawdziłem dziś omomierzem wartości licząc od wtyku wchodzącego do centralki, do masy silnika - nie wiem czy są okej, ale na pewno są takie same wartości, więc podejrzewam że kable i świece są w miarę okej.

    2. sam sterownik podgrz. świec- wygląda okej
    ...sterownik wyciągnąłem rozebrałem i wyczyściłem - był pełny hermetyk i ładnie wyglądał.
    To co mi się w nim nie podoba, to że kiedy włączam zapłon, ok się nadal przełącza kilkanaście/kilkadziesiąt razy w dość szybkim tempie- wręcz sprawia wrażenie że nie może zaskoczyć, lub że pracuje na jakimś zwarciu...

    3. ecu - wygląda okej
    ....ecu wyciągnąłem wczoraj - nie rozbierałem żeby nie rozszczelnić, ale wyglądał na nieotwierany/szczelny, suchy

    4. wtyczki do ecu - ciężko powiedzieć
    ...niestety te wtyki są chyba nierozbieralne, a nawet jeśli są, to obawiałbym się je rozkładać na części pierwsze. Styki natomiast sprawiają wrażenie dobrze dopasowanych, brak powyginanym nóżek, jakiś śladów przypalenia czy coś takiego. Słowem - wizualnie okej.

    5. bezpieczniki i przekaźniki koło aku
    ...przytelepałem dziś też wszystkie bezpieczniki przy aku. Wyglądają poprawnie. Jena rzecz która mi się nie spodobała, to że lekko grzał się jeden przekaźnik (był cieplejszy niż inne) - opisany był że idzie do wtrysków... Tak wogóle zastanawiam się czy da się go jakoś sprawdzić? jak nie to na dniach kupię dla świętego spokoju.

    6 masa - jest ok
    ....kabelki z którymi miał problem kolega Włodek ( u mnie jest jeden ale poczyściłem). Wygląda dobrze.

    7. napięcie akumulatora - ...
    ...na aku pomiar miernikiem daje 12.5-12-7, a odczyt z ecu daje 7-8V. Stało się tak po jednej z prób rozruchu. W ogóle dziwne wydaje mi się też to, że podczas kręcenia rozrusznikiem na kompie brakuje odczytu napięcia (widać na filmiku), z pominięciem 1szej próby gdzie na chwilę silnik załapał. Orientujecie się gdzie następuje pomiar napięcia z instalacji?

    kolejne próby - jeszcze więcej błędów
    ....po zamontowaniu nowo naładowanego aku, poskręcaniu sterownika, ponownym obmacaniu wiązki gł. silnika próba i dalej to samo. Ba nawet więcej doszedł błąd. Obecnie mam:
    p1619 centralka uszkodzona (niski sygnał)
    p0560 napięcie akumulatora (niski sygnał)
    p0683 mod. pogrz. świec (wysoki sygnał)
    p0340 czujnik fazy (niski sygnał)

    Dodatkowo na jgp załączam parametry które wydaje mi się warte są uwagi
    Zagrałem też filmik, na którym widać dziwne wyniki podczas rozruchu (chodzi mi o obroty silnika z czujnika).

    124628-rosnaca_ilosc_bledow_moze_zwarcie-rze.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2010
    Skąd
    Pruszcz gdański
    Postów
    14
    Auto
    Sedici 4x4 MultiYeti
    1. przewody sterownik > świece - okej
    ...sprawdziłem dziś omomierzem wartości licząc od wtyku wchodzącego do centralki, do masy silnika - nie wiem czy są okej, ale na pewno są takie same wartości, więc podejrzewam że kable i świece są w miarę okej.
    Może lepiej przełączyć multimetr w test diody ( tam powinien być "pipczyk" sprawdzający czy jest zwarcie czy nie. ) Dzięki temu możesz sprawdzić czy faktycznie jest jakieś zwarcie na przewodzie. Jak przy dwóch różnych kabelkach multimetr pika a z drugiej strony jest wtyk odpięty to masz zwarcie.

    ...na aku pomiar miernikiem daje 12.5-12-7, a odczyt z ecu daje 7-8V. Stało się tak po jednej z prób rozruchu. W ogóle dziwne wydaje mi się też to, że podczas kręcenia rozrusznikiem na kompie brakuje odczytu napięcia (widać na filmiku), z pominięciem 1szej próby gdzie na chwilę silnik załapał. Orientujecie się gdzie następuje pomiar napięcia z instalacji?
    Moim zdaniem to podczas rozruchu napięcie powinno spaść coś koło 10V. Weź multimetr i sprawdź z sąsiadem ile będziesz miał podczas kręcenia napięcia. Jak będzie faktycznie koło 7-8V to coś ze stykami masz.

    To musi być jakieś śmieszne gówno a nie usterka. Sprawdź styki wszystkie. Styk rozrusznika może popękał? Poruszaj, poświeć, przedzwoń kabelki multimetrem. ECU jest moim zdaniem sprawne bo komunikujesz się MES-em.


 

Podobne tematy

  1. problem z elektryką
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-10-2013, 21:45
  2. Problem z elektryką
    Napisany przez Jacko415 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-08-2013, 13:37
  3. problem z elektryką
    Napisany przez marum47 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-06-2013, 12:05
  4. Problem z elektryką
    Napisany przez Necol na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-09-2010, 16:00
  5. dziwny problem z elektryką
    Napisany przez adaxvip na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2010, 13:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pldiagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500problem-z-elektryka-23347

p1619 stilop1619 blad stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl