nieprecyzyjnie się wyraziłem. należy uruchomić program FES lub MES i wcisnąć Scan DTC. ot co.
nieprecyzyjnie się wyraziłem. należy uruchomić program FES lub MES i wcisnąć Scan DTC. ot co.
Czyli najpierw robię Scan DTC i wtedy ewentualnie jeżeli będę miał jakieś błędy wchodzi w odpowiednie urządzenie. Ten Scan na poczatku skanuje wszystkie sterowniki?? Chodzi mi o silnik ABS poduszki??? A co to jest za błąd pedału gazu??? Bo mam właśnie taki błąd i błąd czujnika pedału hamulca.
]Czyli najpierw robię Scan DTC i wtedy ewentualnie jeżeli będę miał jakieś błędy wchodzi w odpowiednie urządzenie. Ten Scan na poczatku skanuje wszystkie sterowniki?? Chodzi mi o silnik ABS poduszki??? Czyli ustawiam na kablu silnik następnie Fiat-Stilo-Silnik-Połącz- zakładka błędy. Jeżeli nie ma w tej zakładce błędów znaczy to że w silniku nie ma błędów! TAK?
Nie musisz robić skanu . Wybierasz sterownik np.silnik i łączysz się .Zakładka błędy jeżeli nie ma błędów to nie ma . Sterowników w swoim aucie masz więcej ale do tego aby się połączyć potrzebujesz ELM327
Świetny soft TMK dziękuję za link.
dziekuje wszystkim za programy bardzo przydatne pozdrawiam
dzięki chłopaki za podpowiedz duże piwko dla was
Witam !
Czy ktos wie czym moge zeskanowac Fiata 500 USA ?ELM 327 skanuje tylko silnik ABS i kierownice a ja potrzebuje wejsc w poduszki (SRS).Uzywam program Multiecu scan 2.2 sciagniety z tej strony.Jezeli ktos ma pomysl jak to zrobic bardzo prosze o rade.
Dziekuje
ELM327 + przejściówka nr 3 np : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
Dzieki Kobra za info Ja wlasnie uzywam nr3 (zolta koncowka ) ktora byla w komplecie.ELM 327 bez koncowki skanuje silnik ABS I kierownice poza tym nic za kazdym razem jak probuje wejsc w SRS albo body computer wuzuca mnie I mowi ze nie ma polaczenia.Nie rozumiem dlaczego tak sie dzieje.Czy moze takbyc ze ten interface moze chodzic tylko z okreslonym numerem softweru np:multiecuscan albo Fiatcuscan ?Jak robie scan interface to go znajduje I mowi ze jest prawidlowy.Jedyne czego nie jestem pewny to czy problem jest w tym ze to jest wersja samochodu Fiat 500 z USA 2012 moze ten scanner nie skanuje tej wersji.
Jezeli ktos ma jakies doswiadczenie z wersja amerykanska Fiata 500 prosze o pomoc.
Spytaj na forum Multiecuscan tam są użytkownicy z całego świata no i autor programu . Problem może też leżeć w samym ELM . Czasami pokazuje w skanie nie że jest OK ,a nie łączy po CAN.
Spróbuj połączyć się ze sterownikiem przeglądu jeżeli się połączysz to powinno być OK.
Nie wiem też na jakiej wersji MES-a pracujesz .Duże wsparcie dla USA jest od wersji 2.2
21/10/2014 - MULTIECUSCAN 2.2
- Dodano wsparcie dla 2012, 2013 i Fiat 500 w Ameryce Północnej
- Dodano wsparcie dla Fiat Freemont
- Poprawiono funkcję SCAN Fiat Freemont i identyfikacji nowych modułów Lancia Thema
- Naprawiono problemy z połączeniem z modułem kapturem Pająk DURA i VAGCOM / KKL
- Opcje konfiguracyjne Dodane Alfa Brera Proxi dla
- Dodano informacje wiecej kodów ISO dla Ducato 2013/2014 modułów
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 8GMW CF5 / EOBD wstrzykiwań (1,4) (Fiat 500 Abarth 2012 / USA)
- Wsparcie dla Continental MK100 ABS (Giulietta)
- Wsparcie dla Delphi Electric MY12 Sterującego (Fiat 500 Abarth 2012 / USA)
- Wsparcie dla TRW Airbag MY12 (Fiat 500 Abarth 2012 / USA)
- Wsparcie dla ciała Komputery Delphi MY12 (Fiat 500 Abarth 2012 / USA)
- Wsparcie dla Instrument panel Marelli MY12 (Fiat 500 Abarth 2012 / USA)
- Wsparcie dla usług Interval Resetuj MY12 Fiat 500 Abarth (2012 / USA)
- Wsparcie dla Bosch EDC17C49 CF5 / EOBD Diesel wstrzykiwań (2,0) (Freemont)
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 07-01-2015 o 09:54
Posiadam ten program we wcześniejszej wersji i jak na wersję profesjonalną to jest całkiem zrozumiały nawet dla amatorów technologii
Dziekuje Kobra za informacje bede dalej szukal jezeli cos znajde co pozwoli mi rozwiazac ten problem napisze na forum bo mysle ze nie tylko ja mam ten problem.
To nie jest problem tylko prawdopodobnie nieprzystosowany ELM327. W większości modeli do pełnej obsługi fiatów trzeba wylutować odpowiedni rezystor 120 Ohm smd z płytki. Przykładowe instrukcje:
Multiecuscan - View topic - FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE)
W swoim elmie również musiałem go usunąć, aby dostać się m.in. do szyny CAN.
Powitać
Zakupiłem sobie Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (Pakiet interfejsów Fiat K+CAN FiatEcuScan MultiEcuScan Fiat Alfa Romeo Lancia)
Pacjent to Fiat bravo HGT VIS 2001r
Rozumiem że
Podpinam interfejs Vag KKL i adpterem gniazda obd2 na fiat 3pin. Podłączam pod wtyczkę (PED) przy bezpiecznikach (fuse) pod maską. Czerwony kabelek do plusowej klemy aku i przekręcam zapłon i gotowe.
Mam program FUS 2.7.2 odpalam i z silnikiem nie chce się połączyć i z poduszkami. Mogę tylko wejść w ABS i tam cokolwiek działać i diagnozować.
Za bardzo teraz nie wiem co mam działać, żeby to latało dobrze.
Jakieś pomysły sugestie ?
pozdrawiam