Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010

    Fiat 600 - kabel diagnostyczny

    Chciałbym prosić o pomoc przy doborze kabla diagnostycznego do Fiata 600 1.1 MPI.
    Magneti Marelli IAW 4AF.M9/HW407/4022-27M 600 S/SX/VAN 1.1 8VF3/F4EOBD
    Ostatnio edytowane przez AndrzejZ ; 03-12-2013 o 19:52



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Kabel ELM 327 + MultiEcuScan. IAW 4AF widnieje na liście MES'a.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010
    Dostałem od Viakena ofertę tego kabla: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    Czym one się różnią poza kolorem i ceną?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tym też zrobisz, ale ELM327 jeszcze "oblecisz" modele z CAN, więc kabel jest bardziej uniwersalny.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010
    Czyli rozumiem, że jak auto posiada magistralę CAN to ten kabel już się nie nada? Jak można to sprawdzić?

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Twoja 600tkę zrobisz tym kablem, który Ci Viaken zaproponował (ten niebieski to VAG KKL / K-LINE). Za to ELM327 współpracuje z MES/FES i też z Twoim sterownikiem dogada się. Tyle, że ELM327 jest bardziej uniwersalny, bo podłączysz też auto, które ma CAN. Mówię tutaj bardziej o przyszłościowym wykorzystaniu tego kabla.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010
    Czyli na tańszym też będzie można sprawdzać i kasować błędy wszystkich podzespołów, używać FES? Z tego co widziałem to podobno ELM jest lepiej zrobiony.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tym i tym "oblecisz". Ja bym kupił ELMa.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010
    Wyczytałem, że ELM jest podobno tylko do silnika, a ten niebieski podobno obsługuje wszystko. Dziwne... Ten kabel ma być sporadycznie używany, więc nie chcę wydawać tyle pieniędzy, a skoro i tak będzie działał to co za różnica
    Wynalazłem jeszcze coś takiego: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    Czy poza 2 diodami różni się czymś?
    Jeszcze co do niebieskiego to rozumiem, że aby odczytać odpowiednie parametry danego podzespołu trzeba przekręcić tą wajchę?

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Niebieski, ale taki z przełącznikiem to podłączysz ECU,ABS i poduszki. Bez przełącznika to tylko ECU. Za to przy ELM327 podłączysz ECU, a ABS i poduszki powietrzne po przejściówkach (oznaczone kolorami lub numerkami).


    Cytat Napisał AndrzejZ Zobacz post
    Jeszcze co do niebieskiego to rozumiem, że aby odczytać odpowiednie parametry danego podzespołu trzeba przekręcić tą wajchę?
    Diagnostykę robisz przy włączonym zapłonie. Niektóre testy robić można też przy włączonym silniku.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2013
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    43
    Postów
    6
    Auto
    Fiat 600
    Rocznik
    1.2010
    Źle się wyraziłem. Chodziło mi o ten przełącznik. Po co on w ogóle jest?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zmieniasz układ połączenia pinów w wtyczce. Wtedy sygnał jest kierowany na inny pin.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Jaki kabel diagnostyczny do fiat bravo 1.8 gt 16V
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 25-07-2014, 09:13
  2. Kabel Diagnostyczny
    Napisany przez kamil00512 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 03-06-2014, 22:10
  3. jaki kabel diagnostyczny?
    Napisany przez Nikke na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-09-2013, 14:51
  4. Kabel diagnostyczny, oprogramowanie
    Napisany przez marrr na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-12-2012, 09:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl