Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002

    "engine fault" po zabawie z elm327 Pomocy!!

    Witam. Zakupilem ostatnio interfejs elm327 i ściągnąłem z internetu niby zarejestrowaną wersje fiatECUScan v2.6. Po podłaczeniu do samochodu (fiat stilo 1,6 2002r) interfejsu okazalo sie ze elm czyta tylko silnik ale i tak postanowilem sobie troche pogrzebac. Przy okazji usunąlem jakis blad. Do setna.. po przeprowadzeniu paru testow w programie i sprawdzeniu parametrow silnika teraz gdy odpale silnik wyje mi "engine fault" co pare sekund. Prosze forumowiczow ktorzy znaja sie na rzeczy aby podpowiedzieli mi jak rozwiazac ten problem. Prosze o szybka odpowiedz.

    Dodam ze ecuscan nie widzi teraz zadnego bledu mimo ze enigme fault sie pali.
    Chcialem tez na plytce od elma usunac rezystor ale ja mam jakas dziwna plytke :/ mam na niej diody smd i nie ma zadnych oznaczen na plytce;/

    P060613_21.570001.JPGP060613_21.560004.JPG
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 07-06-2013 o 01:59



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Spróbuj odłączyć zasilanie od akumulatora, to wyczyści mu jakieś sytuacje podchodzące pod anomalie. Zostaw tak na 30 min. Podłącz akumulator i podłącz się interfejsem, użyj innej wersji oprogramowania i sprawdź czy w zakładce błędy coś występuje. Polecam też użyć innego interfejsu. Możliwe, że sam interfejs szwankuje, stąd nie widzisz błędów, a one są i stąd kontrolka.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Spróbuj odłączyć zasilanie od akumulatora, to wyczyści mu jakieś sytuacje podchodzące pod anomalie. Zostaw tak na 30 min. Podłącz akumulator i podłącz się interfejsem, użyj innej wersji oprogramowania i sprawdź czy w zakładce błędy coś występuje. Polecam też użyć innego interfejsu. Możliwe, że sam interfejs szwankuje, stąd nie widzisz błędów, a one są i stąd kontrolka.
    Niestety w OBD II odłączanie od akumulatora może nic nie dać. Ten system nie gubi danych przy braku zasilania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał crazy Zobacz post
    Witam. Zakupilem ostatnio interfejs elm327 i ściągnąłem z internetu niby zarejestrowaną wersje fiatECUScan v2.6. Po podłaczeniu do samochodu (fiat stilo 1,6 2002r) interfejsu okazalo sie ze elm czyta tylko silnik ale i tak postanowilem sobie troche pogrzebac. Przy okazji usunąlem jakis blad. Do setna.. po przeprowadzeniu paru testow w programie i sprawdzeniu parametrow silnika teraz gdy odpale silnik wyje mi "engine fault" co pare sekund. Prosze forumowiczow ktorzy znaja sie na rzeczy aby podpowiedzieli mi jak rozwiazac ten problem. Prosze o szybka odpowiedz.

    Dodam ze ecuscan nie widzi teraz zadnego bledu mimo ze enigme fault sie pali.
    Chcialem tez na plytce od elma usunac rezystor ale ja mam jakas dziwna plytke :/ mam na niej diody smd i nie ma zadnych oznaczen na plytce;/
    Jaki masz komunikat na wyświetlaczu? Lampka świeci się ciągle, czy pulsuje?

    pzdr

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    Lampka pulsuje z komunikatem "enigine fault" i dzwiekiem. Co do mojego elma.. da sie cos z nim zrobic zeby tez diagnozowal inne funkcje oprocz silnika?

    Sprawdze jeszcze na multiecu.

    bylem sie teraz przejechac i caly czas to samo pika i mruga;/ sprawdzalem bledy na multiecu i tez zadnych nie wykrylo;/ jak skoncze dzis wczesniej prace to sprobuje odlaczyc aku.

    wlasnie zauwazylem podczas jazdy ze zaczal mi samochod szarpac przy spuszczeniu pedalu gazu a wczesniej tak nie bylo i teraz przy zmianie biegow mi szarpie. cos mi sie wydaje ze to po zerowaniu "czegos samozpisywalnych" w ecu. Nie pamietam dokladnie co to bylo. da sie to jakos naprawic? znajac zycie bede musial kupic caly zestaw kabli bo ten moj elm to jakies dziadostwo.
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 07-06-2013 o 13:32

  6. #5
    Master
    Dołączył
    03 kwiecień 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    51
    Postów
    1,144
    Auto
    Hyundai i30 Fastback 1.5 T-GDI 48V 7DCT 160 KM i Kia Proceed 7DCT 160 KM
    Rocznik
    2021
    Cytat Napisał crazy Zobacz post
    Lampka pulsuje z komunikatem "enigine fault" i dzwiekiem.
    Według instrukcji obsługi to awaria katalizatora. Może zbieżność zdarzeń jest przypadkowa.

    stkat1.jpgstkat2.jpg

    PZDR

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    doczytaj "ciag dalszy". To nie katalizator poniewaz wedlog instrukcji lampka przy zepsutym katalizatorze powinna zgasnac po zmniejszeniu obrotow a u mnie tak nie jest. Ja cos musialem pokabinowac w ecuskan. Jak sie bawilem parametrami to bylo ok bo odpalalem pozniej samochod. Gdy zaczalem bawic sie testami i wlaczylem "self-adaptation reset" i (i nie wiem czy tez mi nie poszlo) "vehicle configuration reset" w zakladce regulacje to wszystko sie zaczelo po odpaleniu samochodu.

    mam zamiar kupic kable diagnostyczne do fiata od viakena bo ten elm327 juz mnie zdenerwowal, ale tez sie zastanawiam czy jutro nie podjechac pod komputer do jakiegos warsztatu zeby mi to usuneli zanim przyjda kable.

    nie mam juz sil. moze mi ktos cos doradzic co ma pojecie o ecuskanie?
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 07-06-2013 o 23:36

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    A może dokończ to co zacząłeś .
    Rozgrzej silnik
    wprowadź go na 4500 obrotów i potrzymaj tak przez 3 - 4 sekundy
    zrób to trzy do czterech razy

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Odp: "engine fault" po zabawie z elm 237 Pomocy!!

    Hehe że tak powiem po co grzebałeś?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A przypadkiem nie wszedłeś w zakładkę tą ostatnią i tam coś robiłeś, gdzie są autoadaptacje? Czy tylko na testach siedziałeś? Skoro kontrolka się pali to ECU musi jakiś błąd trzymać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    no wlasnie wszedlem w ta ostatnia zakladke i tam cos resetowalem. byly trzy opje. Jedna (nie pamietam dokladnie ktora) sie odpalila a dwie pozostale nie chcialy ruszyc z jakiegos powodu. I prawdopodonie (z naciskiem na podobnie) po tym mi to wyskoczylo :/ nie potrzebnie grzebalem w tej ostatniej zakladce :/
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 08-06-2013 o 01:17

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Spróbuj ponownie połączyć się w regulacjach i wykonaj czynności opisane po prawej stronie w tabelce na pomarańczowo

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    ide jeszcze odkrecic akumulator na 30 minut jak to nie pomoze to wykonam ta regulacje bo nie mam pomyslu.

    A wiec odkrecenie akumulatora nic nie dalo. Jesli dobrze zrozumialem to "kobra" powinienes miec racje gdyz nie dokonczylem tego resetowania. Teraz powiedz mi tylko jak ja mam to zrobic? np. jak wlacze ten reset i wyskoczy komunikat kompletne to mam odpalic silnik i wprowadzic go na dane obroty czy juz na odpalonym silniku mam dopiero wlaczyc opcje resetowania?

    z tego co tam doczytalem to "pikanie" na odpalonym silniku sygnalizuje aktywny test czyli wprowadzanie go na obroty. jesli mozesz "kobra" to wytlumacz mi to krok po kroku i ide sie tym zajac. Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez crazy ; 08-06-2013 o 13:24

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 czerwiec 2013
    Skąd
    Myszków
    Wiek
    38
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.6 103KM
    Rocznik
    2002
    jade na dzialke wiec bede kombinowal sam ;p jutro sie odezwe co i jak. Pozdro.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    40
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    Odp: "engine fault" po zabawie z elm 237 Pomocy!!

    Może Ci sterownik padł?

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Najpierw resetujesz ,później odpalasz samochód i rozgrzewasz silnik (najlepiej bez dotykania gazu) po załączeniu wentylatora naciskasz na pedał gazu i trzymasz obroty przez 3-4 sekundy i tak trzy razy czasem lepiej cztery . Wyłączasz samochód naj jakieś 15-20 sekund.
    Powinno być gotowe .
    Przed resetowaniem sprawdź czy nie masz jakiś błędów jeżeli są to skasuj.Powodzenia.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. "Brke fail lamp" - pomocy!
    Napisany przez Stopa na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-11-2014, 12:43
  2. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 16:14
  3. [osprzęt silnika] pytanie o "engine fault" PO105
    Napisany przez bebop na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-11-2010, 17:00
  4. Pytanko - czerwona lampka "Check Engine"
    Napisany przez szyszka na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-06-2010, 14:52
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

elm237

elm 237

elm237 programy

tjet reset self adaptationelm 237 kodfiat stilo ecu scan autoadaptacja engine faultelm237 programelm237 rezystorywszystko o elm237self adaptationdobry interfejs elm 237elm237 jak podlaczycelm2elm237 v2elm237 co to jestviaken blad 237self adaptation test fiatjak korzystac elm 237elm237 oprogramowanieengine fault palielm237 kodco to jest elm237

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl