Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych modeli Bravo/Brava/Marea 1.6 16V

Temat: Dobra wiadomość dla posiadaczy starszych modeli Bravo/Brava/Marea 1.6 16V

  1. KOBRA napisał:
    Wezwany do tablicy odpowiadam :
    Mój sterownik z którym się połaczyłem to Magneti Marelli IAW 1AF 16.
    Nie pomogę więc co do wyższych numerów . Z moim się łączy już bez problemów.
    Co do kabelka to zwykły Vag kkl (nawet chiński niebieski) no i oczywiście przejściówka 3-pin.
    Ja osobiście posiadam cały zestaw kabli z Viakena
    Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
    z tym że Niebieski Vag bez przełącznika i stary ELM 327 (bez przeróbek)
    Miałem też tego nowego ELM-a ale go oddałem bo walił błędami po CAN. Nie wiem ale chyba już poprawili ten błąd .
    Co do możliwości oprogramowania Multiecuscan to można sobie ściągnąć program i pobawić się symulacją (jest taka opcja w programie)
     

  2. Avatar boch

    boch napisał:
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Co do możliwości oprogramowania Multiecuscan to można sobie ściągnąć program i pobawić się symulacją (jest taka opcja w programie)
    faktycznie, symulacja potwierdziła brak możliwości resetu wartości adaptacyjnych.
     
  3. mamut-tme napisał:
    Resetu wartości adaptacyjnych nie ma nawet w opisie protokołu transmisyjnego od Magneti Marelli (taaak... takie rzeczy też są w internecie i to konkretnie do tego ECU )
     
  4. Avatar boch

    boch napisał:
    czyli co? reset wartości adaptacyjnych w tym sterowniku przez jakikolwiek interface i soft to fikcja?
     
  5. mamut-tme napisał:
    Żeby nie było, że ściemniam to załączam plik. Niestety jest po włosku, ale to i owo można sobie przetłumaczyć translatorem. Ja nie znalazłem niczego co by wskazywało na reset adaptacji.

    Edit: Ja będę jeszcze walczyć z czeską aplikacją którą kiedyś zamieściłem na forum, szczególnie chcę sprawdzić, czy inicjalizacja przebiega prawidłowo (te 5 bodów z manuala to jest strasznie wolno, aż się nie chce wierzyć, że to może źle działać). Szczerze mówiąc w tym tygodniu się zastanawiałem czy nie kupić drugiego ECU (na allegro są nawet za 30 zł), żeby można było spokojnie w domu testować bez auta. Zakładając, że ECU będzie działać samo w sobie tylko z podłączonym zasilaniem...
    Oczywiście, jeśli w jakiś sposób nawiążę komunikację to dam znać.
    Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 22-06-2013 o 21:38
     
  6. Avatar boch

    boch napisał:
    z linka, który zamieściłeś zaintrygował mnie zapis na stronie 14

    parametri autoadattativi/recovery/saturazione del parametro
     
  7. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Znajdźcie mi Panowie skoro tacy dobrzy jesteście dokumentacje protokołu do mojego hitachi
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  8. mamut-tme napisał:
    To wygląda jak tabela zachowań po wykryciu różnych usterek. Np. usterka sondy lambda skutkuje przejściem w open loop (otwartą pętlę regulacji) - co też nie jest zaskoczeniem.
    Czyli "saturazione del parametro" ja bym rozumiał, że w razie problemu z parametrami je "wprowadza w stan saturacji" czyli po prostu poprawia. A "marchewa" jest wtedy zgaszona.

    edit: c.c. znaczy "cortocircuito" - czyli zwarcie

    edit: Kolejne kwiatki:
    "Marchewa" zapala się dla: błędnych odczytów z mapsensora, TPS, temperatury powietrza, temperatury wody, CPW, sensora prędkości silnika, wtryskiwaczy, "bobine" (cokolwiek to jest [COLOR="#FF0000"]edit: [/COLOR]http://it.wikipedia.org/wiki/Bobina_d%27accensione - cewka zapłonowa), głównego przekaźnika, przekaźnika pompy paliwa, kluczyka (pewnie immo). A dla błędnego odczytu z lambdy (poniżej min i powyżej max) już nie zapala co jest totalnym idiotyzmem
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 22-06-2013 o 22:42
     
  9. Avatar boch

    boch napisał:
    po kilku tygodniach oczekiwania otrzymałem trochę enigmatyczną odpowiedź od autora programu w sprawie kompatybilności programu ze sterownikiem IAW1AF.17. odpowiedź brzmi - Yes, IAW1AF of Bravo 1.6 16V is supported. w odpowiedzi zabrakło bardzo ważnej cyferki - 17
     
  10. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    hehe to się yani nie napisał do Ciebie
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  11. Avatar boch

    boch napisał:
    marketing
     
  12. eprex napisał:
    czas czekać na lekarstwo :-) i fakt starszaki sie ucieszą :-) wielki plus. wcześniej można było się łączyć przez euroscan, ale to już troszkę więcej zachodu i usb odpada.
     
  13. Avatar boch

    boch napisał:
    tymczasem pojawiła się już wersja 1.6. a lekarstwo jak na lekarstwo...
     
  14. Avatar boch

    boch napisał:
    może mi ktoś napisać jak realizowana jest zniżka klubowa dla klientów Viaken'a?
     
  15. KOBRA napisał:
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.