Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009

    "Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego" Croma 1.9 JTD

    Witajcie,
    To mój pierwszy post na Forum, dlatego proszę o wyrozumiałość
    Jestem posiadaczem Cromy 1.9 JTD (150 KM) z 2009 roku. Wczoraj pojawił mi się pierwszy problem (użytkuję ją od 1,5 roku). Po przejechaniu ponad 200 km w dniu wczorajszym (z przystankami) komputer wyświetlił komunikat jak w tytule postu. Dodatkowe objawy to: wskazówka temperatury z normalnego poziomu skoczyła od razu na czerwone pole, samochód stracił moc. Po kilku sekundach wszystko wróciło do normy. Taka sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie. Po dojechaniu na parking wyłączyłem auto. Sprawdziłem zbiornik płynu wyrównawczego - cały zbiornik był bardzo gorący, poziom płynu w normie.
    Dziś rano próbowałem zapalić auto. Po przekręceniu kluczyka silnik zaskakuje ale po kilku sekundach gaśnie. Próbowałem kilkukrotnie, za każdym razem silnik gaśnie, ale komputer wyświetla różne komunikaty. Najczęściej: "Zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego". Ale pojawił się też komunikat: "Niskie ciśnienie oleju" oraz komunikat o włączonym tempomacie.
    Macie może jakiś pomysł jak go skutecznie odpalić aby dojechać do serwisu?
    Pozdrawiam
    S



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Słaby akumulator albo słaba masa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Dzięki za podpowiedź. Niestety, właśnie wróciłem z serwisu Centry do którego pojechałem z moim akumulatorem. Sprawdzili na wszystkie sposoby - akumulator jest jak nowy. Przewód masowy też wydaje się być w porządku, nie jest nigdzie przetarty ani zaśniedziały. Mocowanie też trzyma. Po zamontowaniu akumulatora z powrotem, pojawiły się znowu te same objawy o których pisałem dziś rano...
    Może jeszcze jakieś inne pomysły jak uruchomić auto? Niestety w moim przypadku nawet laweta nie wchodzi w grę, gdyż auto jest zaparkowane na 4 pietrze parkingu wielopoziomowego. Laweta tam nie wjedzie, a ja bez uruchomienia Cromy - nie zjadę na dół...

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    38
    Postów
    361
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    A może ukręcił Ci się wiatrak od pompy wody i przegrzałeś motor? Stąd ta kontrolka od ciśnienia oleju. Gość od którego miałem kupić auto mówił, że jemu w prawie nowej pompie się tak podziało na autostradzie, ale w porę się zatrzymał i zgasił silnik. Poza tym pompa jest na rozrządzie więc może jak tam się coś pokrzaczyło to się i rozrząd przestawił. Oczywiście nie wiem czy to możliwe, ale tak mi się ta opowieść przypomniała...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    zobacz co sie dzieje pod maską,moze sie cos przytopiło i maszyna czegos nie podaje,jakis kabel bądz przewód nie laczy i dlatego nie moze zapalić.
    termostat moze szlag trafił albo pompa wody padła bez tego powinienes auto odpalić.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Sprawdź czujnik temp silnika i kostke łączącą

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Witaj,

    Zacznij od zainwestowania w złącze/kabel ELM i multiecuscana (na początek wystarczy bezpłatna wersja demo) lub poszukaj kogoś kto dysponuje takim sprzętem, a następnie podepnij toto do centralki i odczytaj kody błędów. To że coś się wyświetla na wyświetlaczu samochodu to jedno, ale w centralce możesz mieć o wiele więcej informacji - to może naprowadzić na przyczynę problemu. Poza tym - możliwe że zarejestrowane błędy nie pozwalają mu na rozruch i dlatego gaśnie ( mało prawdopodobne bo to zwykle wogóle nie pozwala na rozruch a nie szybko gasi - ale sprawdzić warto) po wykasowaniu - rozruch z podłączonym kompem i zobaczyć jakie błędy się pojawią -będziesz wiedział co mu nie pozwala działać

    Diesel może zgasnąć tylko gdy: nie dostanie paliwa (układ zasilania paliwem), straci zasilanie istotny element osprzętu ( zwłaszcza szyna CR - układ wtryskowy), albo centralka ECU wyda takie polecenie bo jej nie pasują parametry z czujników. U Ciebie ewidentnie zachodzi ten 3ci przypadek więc ECU zapewne ma zarejestrowane w swoich błędach - co mu nie pasuje

    Więc zamiast macać po ciemku - Załatw kompa z MESem, zrób screen shota z błędami (zapisz go sobie), wykasuj błędy, spróbuj rozruchu i zobacz co komp zarejestruje ( kolejny screenshot z MESa), zapodaj oba shoty na forum, może coś poradzimy
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 07-10-2015 o 10:20

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Witajcie,
    Aby zakończyć ten temat - wczoraj, po miesiącu odebrałem w końcu auto... Historia jest długa i niestety kosztowna. Na początku auto pojechało na lawecie do autoryzowanego serwisu w Łodzi. Tam po kilku dniach panowie stwierdzili że to chyba EGR. Wymienili go więc... Oczywiście, co było do przewidzenia auto zachowywało się bez zmian. Stwierdzili że komputer pokazywał awarię EGR'a i dlatego go wymienili a teraz będą szukać dalej. Bo przecież oczywistym jest iż mogły się popsuć równocześnie dwie lub więcej rzeczy . Po kolejnych kilku dniach bezskutecznego szukania i zwodzenia mnie, zdecydowałem iż zabieram od nich auto. Croma na lawecie została zawieziona do Car Service w Warszawie na Łopuszańskiej. Znam ten serwis ponieważ serwisujemy tam auta firmowe (głównie FIAT'y). Diagnoza zajęła tam 1 (słownie JEDEN dzień). Padła jednostka centralna (dlatego też komputer wyświetlał co popadnie m. in. błąd EGR). Centralkę udało mi się załatwić w Tychach. Kiedy już została zainstalowana w aucie okazało się że wszystko działa... poza "nowym" zaworem EGR założonym przez fachowców z autoryzowanego serwisu w Łodzi... Stwierdziłem że oddam im auto na zasadzie gwarancji na ten zawór. Niestety podczas rozmowy telefonicznej panowie stwierdzili ze to na pewno nie jest wina zaworu EGR (auto dławiło się w zakresie obrotów od 1800 do 2400). Zasugerowali (przypominam że wcześniej nawet nie mieli okazji sprawdzić tego nowego EGR'a bo po wymianie auto nadal nie zapalało) że pewnie koło dwumasowe jest walnięte .
    Po tym telefonie zdecydowałem iż nie oddam im już auta, bo za chwilę wymienią mi cały silnik... EGR został wymieniony na dobry w CarServis w Warszawie w ramach gwarancji. To też autoryzowany serwis ale jakże inna jakość obsługi oraz wiedza na temat tego co robią.
    Pozdrawiam
    S

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    55
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    To jeśli możesz to zdradź ile Cię to kosztowało $$ bo nerwów to na pewno dużo.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2015
    Skąd
    Łódź
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    To fakt. Nerwy były.
    Koszty: 800 zł w serwisie w Łodzi za niepotrzebny EGR (w tym robocizna i diagnostyka). 400 zł laweta z Łodzi do Warszawy. 1200 zł klon centralki. 200 zł robocizna w CarService.
    S


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  2. Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"
    Napisany przez sari na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 17-12-2014, 12:33
  3. 1.6 16V Wysoka temperatura płynu chłodzącego
    Napisany przez rkarcz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2014, 14:35
  4. Wysoka temperatura płynu chłodzącego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 12:33
  5. Zbyt wysoka temperatura Fiata Marei 1.6 ;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-06-2009, 13:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbyt-wysoka-temperatura-plynu-chlodzacego-croma-1-9-jtd-30291

temperatura za wysoka fiat croma diesel

komunikat o wysokiej temperaturze plyny fiat bravo 2 1.9 multijet

za wysoka temperatura pracy 1.9 multijet

komunikat zbyt wysoka temp plynu

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

wysoka temperatura plynu upal jtd

1.9jtd wysoka temperatura

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl