Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    05 pa¼dziernik 2015
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009

    "Zbyt wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego" Croma 1.9 JTD

    Witajcie,
    To mój pierwszy post na Forum, dlatego proszê o wyrozumia³o¶æ
    Jestem posiadaczem Cromy 1.9 JTD (150 KM) z 2009 roku. Wczoraj pojawi³ mi siê pierwszy problem (u¿ytkujê j± od 1,5 roku). Po przejechaniu ponad 200 km w dniu wczorajszym (z przystankami) komputer wy¶wietli³ komunikat jak w tytule postu. Dodatkowe objawy to: wskazówka temperatury z normalnego poziomu skoczy³a od razu na czerwone pole, samochód straci³ moc. Po kilku sekundach wszystko wróci³o do normy. Taka sytuacja powtórzy³a siê kilkukrotnie. Po dojechaniu na parking wy³±czy³em auto. Sprawdzi³em zbiornik p³ynu wyrównawczego - ca³y zbiornik by³ bardzo gor±cy, poziom p³ynu w normie.
    Dzi¶ rano próbowa³em zapaliæ auto. Po przekrêceniu kluczyka silnik zaskakuje ale po kilku sekundach ga¶nie. Próbowa³em kilkukrotnie, za ka¿dym razem silnik ga¶nie, ale komputer wy¶wietla ró¿ne komunikaty. Najczê¶ciej: "Zbyt wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego". Ale pojawi³ siê te¿ komunikat: "Niskie ci¶nienie oleju" oraz komunikat o w³±czonym tempomacie.
    Macie mo¿e jaki¶ pomys³ jak go skutecznie odpaliæ aby dojechaæ do serwisu?
    Pozdrawiam
    S



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Klubowicz
    Do³±czy³
    18 maj 2012
    Sk±d
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    S³aby akumulator albo s³aba masa.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    05 pa¼dziernik 2015
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Dziêki za podpowied¼. Niestety, w³a¶nie wróci³em z serwisu Centry do którego pojecha³em z moim akumulatorem. Sprawdzili na wszystkie sposoby - akumulator jest jak nowy. Przewód masowy te¿ wydaje siê byæ w porz±dku, nie jest nigdzie przetarty ani za¶niedzia³y. Mocowanie te¿ trzyma. Po zamontowaniu akumulatora z powrotem, pojawi³y siê znowu te same objawy o których pisa³em dzi¶ rano...
    Mo¿e jeszcze jakie¶ inne pomys³y jak uruchomiæ auto? Niestety w moim przypadku nawet laweta nie wchodzi w grê, gdy¿ auto jest zaparkowane na 4 pietrze parkingu wielopoziomowego. Laweta tam nie wjedzie, a ja bez uruchomienia Cromy - nie zjadê na dó³...

  5. #4
    Klubowicz
    Do³±czy³
    08 grudzieñ 2014
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    A mo¿e ukrêci³ Ci siê wiatrak od pompy wody i przegrza³e¶ motor? St±d ta kontrolka od ci¶nienia oleju. Go¶æ od którego mia³em kupiæ auto mówi³, ¿e jemu w prawie nowej pompie siê tak podzia³o na autostradzie, ale w porê siê zatrzyma³ i zgasi³ silnik. Poza tym pompa jest na rozrz±dzie wiêc mo¿e jak tam siê co¶ pokrzaczy³o to siê i rozrz±d przestawi³. Oczywi¶cie nie wiem czy to mo¿liwe, ale tak mi siê ta opowie¶æ przypomnia³a...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    07 czerwiec 2013
    Sk±d
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    zobacz co sie dzieje pod mask±,moze sie cos przytopi³o i maszyna czegos nie podaje,jakis kabel b±dz przewód nie laczy i dlatego nie moze zapaliæ.
    termostat moze szlag trafi³ albo pompa wody pad³a bez tego powinienes auto odpaliæ.

  7. #6
    Klubowicz
    Do³±czy³
    18 maj 2010
    Sk±d
    Czêstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Sprawd¼ czujnik temp silnika i kostke ³±cz±c±

  8. #7
    Klubowicz
    Do³±czy³
    24 luty 2015
    Sk±d
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / by³a Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Witaj,

    Zacznij od zainwestowania w z³±cze/kabel ELM i multiecuscana (na pocz±tek wystarczy bezp³atna wersja demo) lub poszukaj kogo¶ kto dysponuje takim sprzêtem, a nastêpnie podepnij toto do centralki i odczytaj kody b³êdów. To ¿e co¶ siê wy¶wietla na wy¶wietlaczu samochodu to jedno, ale w centralce mo¿esz mieæ o wiele wiêcej informacji - to mo¿e naprowadziæ na przyczynê problemu. Poza tym - mo¿liwe ¿e zarejestrowane b³êdy nie pozwalaj± mu na rozruch i dlatego ga¶nie ( ma³o prawdopodobne bo to zwykle wogóle nie pozwala na rozruch a nie szybko gasi - ale sprawdziæ warto) po wykasowaniu - rozruch z pod³±czonym kompem i zobaczyæ jakie b³êdy siê pojawi± -bêdziesz wiedzia³ co mu nie pozwala dzia³aæ

    Diesel mo¿e zgasn±æ tylko gdy: nie dostanie paliwa (uk³ad zasilania paliwem), straci zasilanie istotny element osprzêtu ( zw³aszcza szyna CR - uk³ad wtryskowy), albo centralka ECU wyda takie polecenie bo jej nie pasuj± parametry z czujników. U Ciebie ewidentnie zachodzi ten 3ci przypadek wiêc ECU zapewne ma zarejestrowane w swoich b³êdach - co mu nie pasuje

    Wiêc zamiast macaæ po ciemku - Za³atw kompa z MESem, zrób screen shota z b³êdami (zapisz go sobie), wykasuj b³êdy, spróbuj rozruchu i zobacz co komp zarejestruje ( kolejny screenshot z MESa), zapodaj oba shoty na forum, mo¿e co¶ poradzimy
    Ostatnio edytowane przez RafalWawa ; 07-10-2015 o 10:20

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    05 pa¼dziernik 2015
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Witajcie,
    Aby zakoñczyæ ten temat - wczoraj, po miesi±cu odebra³em w koñcu auto... Historia jest d³uga i niestety kosztowna. Na pocz±tku auto pojecha³o na lawecie do autoryzowanego serwisu w £odzi. Tam po kilku dniach panowie stwierdzili ¿e to chyba EGR. Wymienili go wiêc... Oczywi¶cie, co by³o do przewidzenia auto zachowywa³o siê bez zmian. Stwierdzili ¿e komputer pokazywa³ awariê EGR'a i dlatego go wymienili a teraz bêd± szukaæ dalej. Bo przecie¿ oczywistym jest i¿ mog³y siê popsuæ równocze¶nie dwie lub wiêcej rzeczy . Po kolejnych kilku dniach bezskutecznego szukania i zwodzenia mnie, zdecydowa³em i¿ zabieram od nich auto. Croma na lawecie zosta³a zawieziona do Car Service w Warszawie na £opuszañskiej. Znam ten serwis poniewa¿ serwisujemy tam auta firmowe (g³ównie FIAT'y). Diagnoza zajê³a tam 1 (s³ownie JEDEN dzieñ). Pad³a jednostka centralna (dlatego te¿ komputer wy¶wietla³ co popadnie m. in. b³±d EGR). Centralkê uda³o mi siê za³atwiæ w Tychach. Kiedy ju¿ zosta³a zainstalowana w aucie okaza³o siê ¿e wszystko dzia³a... poza "nowym" zaworem EGR za³o¿onym przez fachowców z autoryzowanego serwisu w £odzi... Stwierdzi³em ¿e oddam im auto na zasadzie gwarancji na ten zawór. Niestety podczas rozmowy telefonicznej panowie stwierdzili ze to na pewno nie jest wina zaworu EGR (auto d³awi³o siê w zakresie obrotów od 1800 do 2400). Zasugerowali (przypominam ¿e wcze¶niej nawet nie mieli okazji sprawdziæ tego nowego EGR'a bo po wymianie auto nadal nie zapala³o) ¿e pewnie ko³o dwumasowe jest walniête .
    Po tym telefonie zdecydowa³em i¿ nie oddam im ju¿ auta, bo za chwilê wymieni± mi ca³y silnik... EGR zosta³ wymieniony na dobry w CarServis w Warszawie w ramach gwarancji. To te¿ autoryzowany serwis ale jak¿e inna jako¶æ obs³ugi oraz wiedza na temat tego co robi±.
    Pozdrawiam
    S

  10. #9
    Do¶wiadczony klubowicz
    Do³±czy³
    05 wrzesieñ 2013
    Sk±d
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    To je¶li mo¿esz to zdrad¼ ile Ciê to kosztowa³o $$ bo nerwów to na pewno du¿o.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    05 pa¼dziernik 2015
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    To fakt. Nerwy by³y.
    Koszty: 800 z³ w serwisie w £odzi za niepotrzebny EGR (w tym robocizna i diagnostyka). 400 z³ laweta z £odzi do Warszawy. 1200 z³ klon centralki. 200 z³ robocizna w CarService.
    S


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2015, 19:18
  2. Fiat Bravo 1.4 12v - zbyt duze spalanie na "ssaniu"
    Napisany przez sari na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post: 17-12-2014, 12:33
  3. 1.6 16V Wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego
    Napisany przez rkarcz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-08-2014, 14:35
  4. Wysoka temperatura p³ynu ch³odz±cego FIAT BRAVA 1,2 16V
    Napisany przez michaln89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 17-03-2013, 12:33
  5. Zbyt wysoka temperatura Fiata Marei 1.6 ;/
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 11-06-2009, 13:00

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbyt-wysoka-temperatura-plynu-chlodzacego-croma-1-9-jtd-30291

temperatura za wysoka fiat croma diesel

komunikat o wysokiej temperaturze plyny fiat bravo 2 1.9 multijet

za wysoka temperatura pracy 1.9 multijet

komunikat zbyt wysoka temp plynu

fiat croma slaby akumulatot zbyt wysoko temperatura

wysoka temperatura plynu upal jtd

1.9jtd wysoka temperatura

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl