Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: Zbyt miękkie zawieszenie z przodu które robi bum na dołkach  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    208
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma

    Zbyt miękkie zawieszenie z przodu które robi bum na dołkach

    Cześć, mam problem z autkiem, jak w temacie, mam wrażenie że moja croma nie radzi sobie z dołkami które pokonuje na drodze. Ogólnie jestem przyzwyczajony że jest dość miękka, ale kiedy zdarza się hopka i jadę w komplecie pasażerów jest to bardzo denerwujące kiedy na dołkach coś w zawieszeniu uderza niczym młot w kowadło.
    Wymieniłem łączniki stablilizatora oraz zregenerowałem sworzeń wahacza, jednak problem nie ustał, czy winę za to mogą ponosić amortyzatory które mają 67% i bez problemu przechodzę przegląd?
    Czy mogą to być sprężyny? Nie chce wymieniać na ślepo i generować kosztów.
    Macie jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cześć,
    60%-99% - b.dobre
    40%-59% - dobre
    20%-39% - dostatecznie
    19%-0% - niedostatecznie
    Różnica względem przyczepnosci do podloza miedzy lewa a prawda strona nie powinna przekraczac 15%
    Tak więc amorki masz super
    Przyjrzyj się dobrze sprężynom, z doświadczenia wiem że potrafią pękać skrajne zwoje.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Taaaaak amorki masz suuuper.... żyj z taką świadomością jak setki tysięcy innych kierowców

    Dam wam przykład swój z przed wielu lat.. .. Auto Fiat Brava... Nie dało się zapanować na szybkich ostrych zakrętach - stacja diagnostyczna - amorki coś koło 73% .... Suuuper... Wymieniłem wszystkie na gazowo olejowe znanej firmy na K... i w ciągu 2 tygodni ta mama stacji ten sam diagnosta ( przegląd okresowy ) amorki sprawność 56% Diagnosta do mnie .. słabe musi Pan je wymienić ... A ja na to Panie tydzięń temu wymieniłem na nowe... diagnosta sprawdza no faktycznie markowe nówki i z tyłu i z przodu... patrzy na mnie i mówi eee to muszą się dotrzeć Auto na nowych jak przyklejone do asfaltu a stare jak się wciskało/wyciągało ręcznie do do połowy zero oporu a potem jakby w kamień... Od tamtego czasu w każdym aucie przy 130-150 tys km wymieniam amorki profilaktycznie.... Zycie moje i mojej rodziny jest najważniejsze...

    Co u kolegi... Sprawdzić czy sprężyny nie są popękane ( może juz niema kilku ogniw ) ..
    poza tym nawet przeładowana Croma nie może stukać- jeśli stuka to odbojów na amorkach już niema ...
    chrom lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Moje amorki mają coś około 68% sprawności czasami jadę nawet ponad 200km/h i zero jakiegokolwiek pływania czy też kiepskiego trzymania w zakrętach.

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Tak więc amorki masz super
    Te procenty które pokazują się po badaniu to tak komputerowa wersja wróżenia z fusów. Jedyną wartościową informacją jest wykres tłumienia przy różnych częstotliwościach, o ile maszynka takie coś pokazuje.

    Gdyby wierzyć w "%", to moje Palio amortyzatorów nie posiada. Natomiast te które dwa lata temu poszły na złom były "prawie dobre" (55-60%). To znaczy tak twierdził "komputer" pokazując prawie 60%, bo ogólnie to one w żaden sposób "dobre" nie były.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    208
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Czy w takim wypadku najpierw sprawdzić sprężyny czy raczej od razu brać się za wymianę amortyzatorów? Czy je wymienia się razem ze sprezynami?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Moim zdaniem u Ciebie winne są sprężyny i od ich wymiany nie uciekniesz . Jeśli guldeny to nie problem to wymień za jedną robotą także amortyzatory bo do wymiany sprężyn musisz je także zdemontować (jeśli mówimy o przodzie). Ja bynajmniej bym tak zrobił. Powiem więcej, w związku z pęknięciem ostatniego zwoju w prawym przodzie będę wymieniał kpl. P i T sprężyny i amortyzatory mimo że te ostatnie mam na poziomie 71% przód i 69% tłumienia tył. Wacham się tylko czy założę zwykłe sprężyny czy też kpl. EIBACHA twardszy i o ok.3cm niższy.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Te procenty które pokazują się po badaniu to tak komputerowa wersja wróżenia z fusów. Jedyną wartościową informacją jest wykres tłumienia przy różnych częstotliwościach, o ile maszynka takie coś pokazuje.
    No dobra to w jaki inny sposób wywróżysz sobie czy amorki są dobre czy złe ?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Odpowiedz masz w cytowanym poście kolego croma. Można też sprawdzić po zdjęciu sprężyn ręcami.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Turek Zobacz post
    Odpowiedz masz w cytowanym poście kolego croma. Można też sprawdzić po zdjęciu sprężyn ręcami.
    To wiem, ale nadal i tak to tylko maszyna powie czy są dobre czy złe. Można i recami jak masz takie którymi można grać w tenisa bez rakiety

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    To wiem, ale nadal i tak to tylko maszyna powie czy są dobre czy złe.
    Może nie uwierzysz, ale te "maszyny" kiedyś nie istniały. A ludzie i tak bez problemu wykrywali uszkodzenia amortyzatorów.
    Dobremu mechanikowi wystarczy krótka przejażdżka po wybojach, komputerowa diagnostyka amortyzatorów służy tylko za "podkładkę" dla klienta.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    No dobra to w jaki inny sposób wywróżysz sobie czy amorki są dobre czy złe ?
    Kiedyś bujało się autem.... teraz szkoda zachodu... skoro masz 10 lat i 150 tys km to wymień...
    Przy wymianie weź naciśnij amortyzator ręcznie i wyciągnij nowy i stary i zobaczysz jaka jest różnica w tłumieniu..
    Z tyłu masz dwie śruby - odkręcasz bez problemu i ręcznie możesz sprawdzić co się dzieje. Nowy amortyzator gazowo-olejowy dobrej firmy ( ja polecam B4 firmy BILSTEIN ) działa jak sprężyna - trudno go wcisnąć więc i auto tak nisko nie siedzi.

    PS.. to że ktoś leci 200 km/h o niczym nie świadczy.... Problem zaczyna się jak wchodzi w zakręt lub nagle musi zmienić kierunek jazdy przy takiej prędkości ( zmienić pas ). Dobre opony i dobre hamulce nic nie dadzą gdy opona nie będzie miała ciągle kontaktu z nawierzchnia... ekstremalne przypadki zużytych amortyzatorów widzę na naszych drogach gdy szczególnie tylne koła widać jak podskakują nawet na prostym asfalcie... Strach obok takiego auta jechać .. Ty jako kierowca tego nie zobaczysz co najwyżej napiszesz że opony firmy X..Y są do du...py bo ząbkują lub wyskoczył balon ... a wina będzie po stronie amortyzatorów
    Capsel lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach, nie przeczę że każdy z wyżej piszących nie ma racji, tylko postawmy się na miejscu przeciętnego Kowalskiego który akurat z mechaniką nie ma zbyt wiele do czynienia. Dobry mechanik, jeśli takowego mamy to jasne że wyłapie problem, lecz niestety tych dobrych mechaników jest jak na lekarstwo, większość wymieni pół samochodu a problem będzie dalej. Zdemontować( warunek garaż) by sprawdzić, też spoko pomysł, lecz jak masz gdzie i czym, rozłożenie Mc Persona wymaga odpowiednich narzędzi, chyba że robisz to w imadle i chcesz zginąć śmiercią nagłą i niespodziewaną . Można też profilaktycznie wymienić bo po jakimś przebiegu i iluś tam latach eksploatacji niech będą nowe, lecz to generuje pewne koszty których nie jeden kierowca jeśli ten wydatek nie jest potrzebny chciałby uniknąć. I na koniec stacja diagnostyczna, jak wcześniej było pisane pokazuje co chce i wedle własnego uznania, i tak naprawdę dzisiaj tam masz dobre amory a jutro już do bani. Owszem można też testować przy gwałtownych skrętach jak auto zachowuje się na drodze, lecz i tu też trzeba mieć trochę wprawy by stwierdzić że auto już zaczyna pływać z powodu słabych amortyzatorów, chyba że już wypluły cały olej z siebie to wtedy nawet i Stevie Wonder to zobaczy . Reasumując, każdy z nas musi wybrać sposób odpowiadający jego możliwościom, zasobności portfela idt, itp. Życzę nam wszystkim byśmy nasze auta mieli w jak najlepszej kondycji technicznej i zawsze zdrowo i cało docierali do celu podróży.

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    to że ktoś leci 200 km/h o niczym nie świadczy.... Problem zaczyna się jak wchodzi w zakręt lub nagle musi zmienić kierunek jazdy przy takiej prędkości ( zmienić pas ). Dobre opony i dobre hamulce nic nie dadzą gdy opona nie będzie miała ciągle kontaktu z nawierzchnia... ekstremalne przypadki zużytych amortyzatorów widzę na naszych drogach gdy szczególnie tylne koła widać jak podskakują nawet na prostym asfalcie... Strach obok takiego auta jechać .. Ty jako kierowca tego nie zobaczysz co najwyżej napiszesz że opony firmy X..Y są do du...py bo ząbkują lub wyskoczył balon ... a wina będzie po stronie amortyzatorów
    Problemem większości kierowców jest to, że jeżdżą jednym samochodem. Mówię zupełnie poważnie!
    Bardzo łatwo "przyzwyczajamy się" do dziwnych/nietypowych zachowań pojazdu, szczególnie jeśli te problemy narastają stopniowo przez tygodnie/miesiące. Nie mając wiedzy fachowej nie jesteśmy w stanie nawet zobaczyć objawów (np "ząbkowania" opon), zresztą kierowcy którzy sprawdzają stan techniczny pojazdu inaczej niż na okresowym badaniu są bardzo mała grupą. Większość jeździ dopóki uszkodzenie nie daje objawów poważnie utrudniających albo wręcz uniemożliwiających jazdę.
    Dlatego ja wsiadając w cudzy (nie "nowy") samochód zawsze mam po jeździe jakiś "ale". Bo amortyzatory do dupy, bo słychać przegub, bo zawieszenie stuka/zgrzyta, bo hamulce biorą nierówno, bo sprzęgło "się kończy", bo w tłumiku dziura, itp. Właściciel nie zauważa, przyzwyczaił się, nie przeszkadza mu to. Warto czasem poprosić kogoś o sprawdzenie jak nasz samochód jeździ, to nie musi być mechanik wystarczy doświadczony kierowca.

    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Kiedyś bujało się autem.... teraz szkoda zachodu
    Ale ta metoda nadal działa!
    (z amortyzatorami gazowymi słabo, chyba że są na wykończeniu)
    Wcale nie jestem zwolennikiem wymiany "na pałę" przy jakimś przebiegu, bo zamiana fabrycznych (jeszcze sprawnych) amortyzatorów na jakieś modne w tym sezonie podróby może się okazać strzałem w stopę. Jak wymieniać, to na oryginały OEM albo dobrej klasy (firmowe) zamienniki. Ani amortyzatory ani ich wymiana nie są bardzo tanie, tak więc jak już robić to raz a dobrze i nie "dlatego że przebieg" tylko z powodu zużycia. Inne zużycie mamy przy przebiegu xxxxx km na autostradach, inne w mieście, a jeżdżąc po wsiach amortyzatory zapewne nie wytrzymają do tej magicznej liczby kilometrów.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    38
    Postów
    208
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Auto było na szarpakach, sprawdzane było wszystko niestety nie udało się ustalić absolutnie niczego podejrzanego. Sprawność przód 61 tył 52.
    Sprężyny sprawne, podstawy amortyzatora cichutkie. Szarpanie kołami nic nie dało bujanie również nie pomogło.
    Czy waszym zdanie najpierw wymienić sprężyny czy amirtyzatory? Na oba nie mam narazie funduszy. Później wrzucę zdjęcia auta, bo mam wręcz wrażenie że autp siedzi zbyt nisko.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. autostradowe (miękkie) kierunkowskazy
    Napisany przez zino na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 10-01-2022, 01:38
  2. LPG w Seicento 900 - jaka generacja? Jakie instalacje macie w 900-kach?
    Napisany przez c64club na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2018, 21:17
  3. miękkie zawieszenie z przodu
    Napisany przez kscienia na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-06-2017, 22:30
  4. Nie wchodzi na obroty max 2000obr/min - miękkie sprzęgło
    Napisany przez Tomek/SZ na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-11-2015, 17:30
  5. [zawieszenie] Które tuleje lepsze ?
    Napisany przez kami667 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-01-2011, 23:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zbyt miekkie sprezynh

zbyt miekkir spresyny

https:fiatklubpolska.plcroma-446zbyt-miekkie-zawieszenie-z-przodu-ktore-robi-bum-na-dolkach-42878

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl