Ten od viakena łączy z wszystkim co jest w tabelce do cromy a tamten nie. Szczerze to już nie pamiętam z czym łączył a z czym nie bo to było już dawno a nie chce mi się go szukać i podłączać do samochodu.
Do wszystkiego co jest w cromie wystarczy kabel ELM 327 + adapter nr 1 (o ten adapter: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji)
Dobrze jest przeczytać posty zanim się coś napisze, wtedy nie pisze się w kółko tego samego. Adapter nr1 wystarcza pod warunkiem że auto nie jest wyposażone w TPMS bo jeżeli jest wyposażone potrzebny jest jeszcze adapter nr 3.
Ta skrzynia jest do 440 Nm, producent skrzyni podaje taką wartość
designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N¡m (324.5 ft¡lbf) of torque
Co ma MES do tego ile skrzynia może Nm przenieść ????????????
A co Ty tam sprawdzasz nie mam pojęcia
U mnie również pisze 510 Nm
Wysłane z mojego Nexus 5 CAF przy użyciu Tapatalka
Ale o co chodzi?
Chcecie się przekomarzać czy co ?
Producent tej skrzyni dostosował ją do momentu 440Nm
Limiter momentu w ECU ma 400Nm , Trzyma pięknie płasko od 2000 do 3500 potem spada aby moc mieć 200KM przy ok 4000rpm.
Panowie,
cały czas poznaje swoją Cromę i mam kolejne pytania:
1. Po odpaleniu przez kilka - kilkanaście sekund obroty silnika są lekko nierówne, później już chodzi normalnie. Czy takie objawy podczas startu są normalne w tym silniku czy coś mu może dolegać?
2. Czy odczuwalne w kabinie, większe drgania przenoszone z silnika podczas wrzuconej pozycji D, niż podczas wrzuconej pozycji P są normalne?
3. Czy lekko głośniejsza praca (inny dźwięk) podczas wrzuconej pozycji R jest normalne?
Może komuś pytania wydają się głupie, ale wcześniej jeździłem tylko benzyniakami 1.6, stąd moje pytania
odpowiadam na szybko, bez czytania całego tematu, nie prześledziłem co było już w aucie robione/wymieniane więc mogę się mylić.
Ad1 1. sprawdź ciśnienie sprężania w cylindrach oraz zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. dodatkowo wyczyść EGR, jeśli jeszcze go masz, oraz czujnik doładowania. dolewasz do paliwa olej do 2T? jakie paliwo tankujesz?
Ad. 2, 3. podejrzewam, że oprócz wymienionych objawów przy zmianie biegu na R i D obroty wzrastają oraz mimo wciśniętego hamulca wyraźnie czuć że auto chciałoby jechać i wyraźnie lekko się męczy stojąc. u mnie na podobne objawy pomogła wymiana oleju. robiłem to sam. spuszczałem część i dolewałem świeży. zrobiłem taką dolewkę 2 razy i czuć różnice. sprawdź też poziom oleju w skrzyni czy nie masz go za mało lub znacznie za dużo. czy podczas gwałtownego hamowania z dużej prędkości do zera skrzynia nadąża redukować biegi? nie masz efektu podobnego do hamowania autem z manualną skrzynia ale bez wciśniętego sprzęgła?
Pozdrawiam
Ad. 1 - EGR jest z włożoną zaślepką "z 4 otworami". W zeszłym roku dwa wtryskiwacze były regenerowane. Auto mam niecały miesiąc, tankowałem 4 razy - 3 x na BP zwykły diesel, 1 x Orlen Verva. Oleju 2T nie dolewam, zastanawiałem się nad tym, ale opinie są mocno podzielone i nie mam wyrobionego zdania. Sądzisz aby dolać 250 ml co kilka baków?
P.S. Dodam, że ten problem występuję tylko na zimnym silniku / gdy temperatura na zewnątrz jest niska (poniżej 2 st. C).
Ad. 2, 3 - Tak jak piszesz, mam wrażenie, że trochę się męczy na tych przełożeniach przy wciśniętym hamulcu (tak jakby chciał jechać). Olej w silniku zmieniany dwa miesiące temu, w skrzyni rok temu. Przy gwałtownym hamowaniu ogólnie nie ma problemów ze zmianą biegów, czasami lekko szarpnie z 3 na 4, ale nie jest to jakieś mocne szarpnięcie, że trzęsie całym autem, tylko takie delikatne na ułamek sekundy.
Jakieś sugestie?
Ostatnio edytowane przez Glow ; 23-12-2016 o 12:50
EGR z częściową zaślepką nie eliminuje problemu sadzy/ zapchania kolektora dolotowego, poprawia ale nie eliminuje. niestety EGR może się zacinać w pozycji częściowo otwartej, a z tego co kojarzę, co czytałem to przy odpalaniu powinien być zamknięty.
ja oleju 2T dolewam do każdego tankowania, dodaję ok 200-250 ml na bak. moje subiektywne odczucie jest takie, że on pomaga. jak zdarzy się, że żona jedzie zatankować i nie doleje oleju to po kilkudziesięciu kilometrach czuć że to zam ON, najbardziej właśnie przy odpalaniu.
jeśli lejesz zwykły ON to nie ma to większego znaczenia z jakiego koncerny jest stacja. Ważne żeby źródło było pewne, stacja nie kombinowała z paliwem, nie mówię zaraz o dolewaniu wody do paliwa ale o jakości samego paliwa, żeby nie było jakiejś 3 czy 4 kategorii. moja kroma nie lubi paliw ze stacji przy hipermarketach, aczkolwiek czytałem wypowiedzi w internecie, że niektórzy tylko na takich tankują. ja próbowałem i za każdym razem odczułem że auto trochę mułowate i wzrastało zużycie paliwa.
ASB, ja na Twoim miejscu bym wymienił ponownie olej. miałem podobne objawy, które po wymianie ustąpiły. nie wiem na jak długo się poprawiło ale jest lepiej. nie umiem się wypowiedzieć czy tak częsta potrzeba wymiany oleju to już oznak potrzeby remontu skrzyni. jak objawy powrócą to po prostu ponownie wymienię olej. przy moich przebiegach jest to tańsze rozwiązanie niż remont, a pomaga, przynajmniej narazie.
Pozdrawiam
Ad.1. Przy zimnym normalne, u mnie zawsze tak jest jak przy ok. 0 stopni nie odpale z 2 dni przez chwile pare sekund obroty zafaluja ale tylko raz i 5 sekund jest ok (mam zregenerowane wtryski, wymieniony 500 km temu olej z ceratec liquid moly, wymieniony kolektor na nowy) wiec to moim zdaniem jest normalne
Ad. 2. U mnie rowniez tak samo prod. 2008 2,4 multijet