Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree2lubi to!

Temat: Zakup Cromy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005

    Zakup Cromy

    Dzień dobry wszystkim,

    Zapadła decyzja - miało być Bravo, będzie Croma, na pewno w benzynie. Generalnie z włoską motoryzacją przez Alfy Romeo jestem związany nieprzerwanie od 2009 r. i jakieś pojęcie mam. W przypadku Cromy chciałbym się o kilka spraw jednak zapytać i poradzić.

    1) Skrzynie M32 i ich pochodne obce mi nie są a jak się ma sprawa z trwałością automatów?
    2) Czy w 1.8 i 2.2 występuje dwumas ?
    3) Jak wygląda sprawa z korozją
    4) Z tego co wiem 2.2 ma łańcuch rozrządu - jak jest z jego trwałością i czy jest to rozwiązanie włoskie czy GM?
    5) Croma i gaz jak te silniki znoszą LPG? Jaką mają regulacje luzu zaworowego? Czy 2.2 ma wtrysk bezpośredni? Gdzieś czytałem, że tak a tutaj widzę, że trafiają się auta z gazem z silnikiem 2.2
    6) Czy 1.8 będzie znacznie słabszy od 2.2? Osobiście mam 2.2 JTS w mojej Alfie i jestem pod wielkim wrażeniem tego motoru

    pozdrawiam, życzę szerokiej drogi i zdrowia.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Nie próbuj porównywać alfy 159 do Cromy.
    Alfa ma zupełnie inne zawieszenie- trzyma się drogi jak przyklejona.
    Croma to Vectra C Opla z nadwoziem "Dziudziaro"- zupełnie inaczej się prowadzi (gorzej niż Alfa). Króluje hasło-Croma królowa autostrad tj. samochód na proste dobre drogi.
    lisekg i Maxi lubią to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    Hej,
    Bardziej mi chodzilo o pewne rozwiazania jesli chodzi o elektronike, skrzynie czy silniki - Cromem bedzie jezdzic moja dziewczyna, przyszla mama. Wiec spoko.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    W benzynach nie straszne są ci skrzynie m32.
    Nie wiem jak w 1.8 ale w 2.2 jest dwumasa (oczywiście w manualu bo w automacie.. sam wiesz)
    Korozja- u mnie pojawily się rdzawe plamki na tylnej podłużnicy. Wyczyszczone i pomalowane. Myślę że nie ma wiekszego problemu z korozja.
    Rozrząd a raczej całe silniki i 1.8 i 2.2 to opel. Kupując 2.2 musisz wliczyć w cenę zakupu wymianę rozrządu (2-3 tys) . Przy 2.2 masz tzw hydrosztosy wiec regulacja Ci odchodzi. W 1.8 już tak dobrze nie ma.
    2.2 i 1.8 ma wtrysk pośredni i obydwa nadają się do gazu. Często powtarzany jest błąd że 2.2 w cromie 147 KM(z22se)ma bezpośredni wtrysk bo mylony jest z wersją 155 KM (z22yh).
    Sam jeżdżę 2.2 w gazie. Wszystkie auta benzynowe jakie miałem do tej pory były takie same do 3.5 tys obrotów nic. A tu trzeba przyznać że bardzo fajnie radzi sobie w niskich obrotach. Dla mnie dużym minusem 2.2 jest 5 biegowa skrzynia. Do 120 km/h jest spoko ale potem aż się prosi o kolejny bieg ..
    A sam lewarek też chodzi dość topornie.
    Spalanie w mieście to około 12-13 litrów LPG plus benzyna w ilości bardzo małej bo silnik rozgrzewa się niewiarygodnie szybko i przechodzi na LPG. Na trasie to już jak kto jeździ od 8l w górę.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Jeśli chodzi o korozję, bynajmniej taką którą widać z zewnątrz to tylna klapa w okolicy zamka oraz od środka w okolicy rantu klapy -robione w zeszłym roku lakiernik 300 PLN
    Rdzewieją również take czarne nakładki na słupki boczne - widać jak się przyjrzysz.
    O kosztach naprawy m32 nie piszę bo Cie nie dotyczą
    Nie wiem czy w 2.2 sprzęgło i dwumasa są takie same ale w 1.9 koszt wymiany ok 3000 PLN
    Z usterek to wymieniałem jeszcze maglownicę - ciekła po prawej stronie koszt ok 900 PLN z robotą.
    Aaa no i pół oś prawą, bo jakieś łożysko na niej robiło hałas

    Ogólnie auto samo w sobie jest spoko( dużo miejsca na wszystko i wszystkich) bagażnik daje radę, zawieszenie miękkie płyniesz po drodze i bujasz się na zakrętach więc trzeba zwolnić.
    Poza tym dobre auto w dobrej cenie

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2018
    Skąd
    Kłodzko
    Wiek
    57
    Postów
    16
    Auto
    Croma 2,2 lpg
    Rocznik
    10.2006
    Mam 2,2 benzyna z LPG , rozrząd na łańcuchu, wymieniałem uszczelkę pod deklem i przy przebiegu 206 tys ślizgi i łańcuch w stanie idealnym...
    Dwumasa? chyba nie ma dwumasy a raczej na pewno to nie diesel...regulacja zaworów hydrauliczna więc przy lpg odpada regulacja , tak jak w przypadku 1,8
    Spalanie na miejscu przy spokojnej jeździe 11 litrów gazu. Generalnie auto bardzo fajne i ciche w środku...Faktycznie jak ktoś goni po autostradach to przydałby się 6 bieg...

  8. #7
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,439
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Kupując Cromę z silnikiem benzynowym kupujesz niemal 90% Opla - GM... Bo zaczynając od silnika a kończąc na zawieszeniu, hamulcach, i płycie podłogowej wszystko jest z Opla Croma nawet nie była produkowana w fabrykach fiata
    Więcej więc informacji o tym aucie znajdziesz na forach Opla Vectry C/ Signum niż tu bo te silniki to stosunkowo rzadko występują w Cromie.

    Nadwozie jest ocynkowane ale jak coś było naprawiane lub stało pod chmurka to po tylu latach ma prawo już korodować...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Agencie mk. 2.2 ma dwumase. To nie jest wynalazek tylko dla diesli. Fajnie, że Twój rozrząd pracuje tak "długo" poprawnie ale kupującego 2.2 na pewno trzeba o tym nieszczęsnym rozrządzie poinformować bo jest wysoko prawdopodobne, że będzie do roboty. A mamy tu dwa łańcuchy bo dochodzi balans.
    Tak jak wyżej napisał liseq to jest Vectra C w innym opakowaniu. A sam silnik 2.2(z22se) to stara oplowska jednostka ładowana już do choćby Vectry B w latach 90

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    Pięknie dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nawiązując do 2.2 i rozrządu i w ogóle silnika. U siebie mam własnie 2.2 JTS - blok i rozrzad GM, glowia i wtryski Alfy. Auto ma ok 250 tys realnego przebiegu i prócz elektrozaworów rozrządu nic nie zmieniałem. Generalnie temat łańcucha i ślizgów w 2.2 jest mi znany. Pytanie co do skrzyni - dlaczego piszecie, że mnie problem z M32 czy M20 nie dotyczy ? te skrzynie są chyba w Cromie w 1.8 i 2.2? Osobiście mam M32 3 rok, wymieniłem olej na fuchsa dając go nieco więcej, dodałem ceramizera do skrzyń (mam bardzo dobre doświadczenia z tym) i odpukać na razie też się nic nie dzieje a do tej pory zrobiłem autem 40K km.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    W 2.2 masz f23 nie wiem co siedzi w 1.8.
    Podobno nie sprawiają problemu

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    A jak tam sie ma sprawa z automatem w cromach? jest kilka aut ciekawych z ta skrzynia. Wiem, ze jest to dosc popularny i udany automat, ale na co zwrocic przede wszystkim uwage podczas jazdy probnej?

    P.S.
    Cz jest na forum ktos, kto sprawdza Wam historie aut po nr VIN ?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    automat nie do końca taki udany, jego największą wadą jest to że przystosowany jest do przenoszenia momentu do 400 Nm. w 1.9 jtd masz 320 nm momentu wg danych producenta a np. moja croma na hamowni bez żadnych modyfikacji pokazała wynik 156 KM i 366 Nm. Dodatkowo wg producentów aut skrzynie z rodziny TF60/80 SC nie potrzebują wymiany oleju co jest nieprawdą. Zmiana biegów dokonywana jest przez sterownik elektrohydrauliczny który wrażliwy jest na jakość oleju. Sam sterownik ma też problemy z łuszczeniem się kanalików. do tego dochodzą problemy z zaworem ciśnienia konwertera (nie pamietam skrótu) a także niska jakość tarczek ciernych które niszczy moment obrotowy. Jeśli będziesz oglądał Crome z automatem to jakiekolwiek problemy z działaniem skrzyni biegów zwiastują duże wydatki. serwisy skrzyń automatycznych krzyczą za naprawy kwoty od 4 do 10 tys zł. co jest chore bo skrzynie są dość proste, popularne i sa do nich częsci.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2020
    Skąd
    Nisko
    Wiek
    36
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS, Fiat Croma 2.2 PB/ LPG automat 2008
    Rocznik
    2005
    Dzien dobry, czesc i czołem,
    Auto zakupione. 2.2 z automatem z 2008 r. W najbogatszej możliwej wersji. Na razie zrobione 200km bez problemów. Pytanie teraz tylko takie: zmieniać ten olej w automacie czy nie? Jeśli tak to na jaki? Pytam bo na forum pola i Alfy czytałem że ktoś zmienił olej na wszelki wypadek i wypadki po wymianie zaczęły się dziać... Następna sprawa to olej silnikowy do 2.2. Jedni piszą o 5w30 inni o 5w40. Dodam że mam alfe 159 z 2.2 Jts 185km i tam jest lane 5w40.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    Gdzieś czytałem że w niemcowni kaza lać 5w40 a w Polsce 5w30 albo na odwrót. Ja leje 5w40. Jest okej

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    olej w automacie trzeba zmienić koniecznie, jaja się dzieją potem jak się wymieni olej na inny niż zalecany także trzeba bezwględnie zastosować olej o jakości ATF DExtron VI, olej w skrzyni ma bardzo duże znaczenie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zakup Cromy 1.9 jtd
    Napisany przez dominikxp na forum Croma
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post: 02-12-2017, 10:45
  2. Zakup Cromy śląsk
    Napisany przez Kordo na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-05-2015, 12:51
  3. Zakup Cromy
    Napisany przez Ammatillisten na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 12-02-2015, 20:03
  4. Zakup Cromy !!
    Napisany przez Robson#1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 15-01-2015, 08:40
  5. zakup Cromy
    Napisany przez refket na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-12-2013, 16:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

2.2jts blok silnika z czego jest zrobiony

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl