Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    45
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017

    Wytrzymałość podzespołów

    Zastanawiałem się ostatnio nad 'podkręceniem' mojego fiacika. Mam Cromę multijet'a 150km w połączeniu z automatem. Nasuwa się więc pytanie: jaka jest bezpieczna granica żeby nie uszkodzić skrzyni? Ile NM wytrzymuje? Ile generalnie bezpiecznie wytrzymują te silniki? Chodzi mi tu o seryjne wtryski i turbo. Jeżeli ktoś ma dłubniętą cromę, prosiłbym o podzielenie się jakimiś wrażeniami/uwagami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    w wyszukiwarkę wpisz cinsoft - jest to sprawdzona firma w której gro posiadaczy fiatów i alf podkręca swoje auta - zadzwoń i się dopytaj - na marginesie taka sama skrzynia siedzi w cromie 2.4 200KM

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Ta skrzynia ma w papierach max 440Nm.
    www.fso-1500.pl

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2013
    Skąd
    Odra
    Wiek
    45
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.6 automat
    Rocznik
    2017
    Wg tego co na stronce w/w firmy podają to te motorki stroją na ok 190Km i nieco ponad 400Nm. Całkiem nieźle Ciekawe jak się to przekłada na osiągi.. A jak z oprogramowaniem skrzyni? Zmieniał ktoś? Słyszałem że alfach jest nieco inny, prawda to?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Silniki w naszych Cromach i Bravo spokojnie znoszą kręcenie do ponad 200 koni i grubo ponad 400 niutonów momentu i to bez ruszania turbo ani wtrysków. Mówię tu o silnikach z plastikowym kolektorem. Co do firm które podkręcają dobrze Fiaty to chyba najlepsze to cinsoft.pl i mało znana vipersoft.pl
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    grubo ponad 400 niutonów momentu
    Silnik to zniesie, pytanie co ze skrzynią automatyczną?
    www.fso-1500.pl

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Nie wiem jak automat to zniesie. Manualna znosi to bez problemów. Nie wiem tylko jak długo da rady dwumas i sprzęgło
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2012
    Skąd
    .
    Postów
    156
    Auto
    Fiat Croma 1.9 JTDm 16v
    Rocznik
    .
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Silniki w naszych Cromach i Bravo spokojnie znoszą kręcenie do ponad 200 koni i grubo ponad 400 niutonów momentu i to bez ruszania turbo ani wtrysków. Mówię tu o silnikach z plastikowym kolektorem. Co do firm które podkręcają dobrze Fiaty to chyba najlepsze to cinsoft.pl i mało znana vipersoft.pl
    Co ma rodzaj kolektora do podkręcania mocy? Zarówno kolektor plastikowy jak i kolektor metalowy mają taką samą zasadę działanie różnią się tylko mechanizmem zmieniając położenie klap.

    Silnik to wytrzymuje duże podkręcenie ale koło dwumasowe i sprzęgło to już nie bardzo to znosi.

    Widzę że kolega ma Bravo 1.9 podkręcone na 220KM. Gdzie miało ono mod robiony? Bo trochę dużo tych koni ma, z tego co się orientuje to tyle dają 2.0 jtdm które są lepsze do modyfikacji.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Kolektory mają niby taką samą zasadę działania ale z doświadczeń z chipowaniem silnika z aluminiowym kolektorem i z plastikowym to w bez zmiany turbiny silnik z plastikowym da radę więcej wycisnąć. Fakt że 2,0 są lepsze do modyfikacji ale przy kilku wieczorach spędzonych na hamowni i przy modyfikacjach softu i z 1,9 da się sporo wydusić. Soft do swojego miałem robiony w vipersoft.pl Nie wiem jak dwumas bardziej boję się sprzęgła. Miałem wcześniej Cromę zrobioną na około 200 koni i po 2 latach dość energicznej jazdy to właśnie sprzęgło zaczęło się prześlizgiwać
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    Masz do tego zrobiony pomiar na hamownii przed i po "zabiegu"? Jakiś wykres?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Pomiaru przed zabiegiem nie robiliśmy natomiast po jak najbardziej. Mam też gdzieś wykres z najmocniejszego moda i jak go znajdę to wrzucę. Dziś po robocie wrzucę wykres ze słabszego moda którego zrobiliśmy teraz do jazdy zimowej
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    słabszego moda którego zrobiliśmy teraz do jazdy zimowej
    Po co ograniczać moc bo idzie zima?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Może i brzmi głupio ale w codziennej jeździe w zimie taki ''słabszy'' sofcik przydaje się. Na mocniejszym prawie na każdym biegu potrafi tracić trakcję i trochę to denerwujące. A mając znajomego który na co dzień zajmuje się chiptuningiem taki sofcik to tylko kilka litrów ropy stracone na hamowni. Na wakacje planujemy założyć do Bravo dwumas od Alfy Q4 i turbinkę od 2,4 i wtedy zobaczymy co ten silnik da rady z siebie wypluć Dołączam też wykres z hamowni z ostatniego zimowego moda SCAN0000.JPG
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Może i brzmi głupio ale w codziennej jeździe w zimie taki ''słabszy'' sofcik przydaje się.
    No bo faktycznie brzmi głupio, mi tam nie przeszkadza duża moc w zimie...

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Ostrów Wielkopolski
    Wiek
    42
    Postów
    276
    Auto
    Croma II FL 2.4 Multijet Automat + FSO 125p '88
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Na mocniejszym prawie na każdym biegu potrafi tracić trakcję i trochę to denerwujące.
    Może trzeba się nauczyć obsługiwać pedał gazu?
    www.fso-1500.pl


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Proszę o poradę odnośnie podzespołów:
    Napisany przez Dr House na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-11-2013, 21:02
  2. Stilo z LPG - rozmieszczenie podzespołów od instalacji LPG
    Napisany przez pawelt89 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-03-2013, 09:55
  3. FIAT BRAVA - Jaki przebieg wytrzyma silnik
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 24-03-2012, 07:33
  4. FIAT BRAVA - Jaki przebieg wytrzyma silnik
    Napisany przez Rick na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-02-2012, 22:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma silnik ile wytrzyma

ile kilometru wytrzyma silnik jtd croma sktzynia automat w cromie wytrzymaloscile lat wytrzyma croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl