Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006

    Wysokie spalanie 1.9 16v 110KW

    Witam. Zakupiłem niedawno Crome z ww silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Mam DPF oraz climatronica. Liczyłem się z "wyższym" spalaniem od tych samych silników w manualu i bez DPFa, ale w mieście średnie spalanie oscylowało przy 13l/100km (licznik mam ustawiony w l/100). Okazało się że mam dziurawy łącznik elastyczny, lecz po naprawie spalanie spadło do 11,5-12 l/100km. W trasie przy bardzo lekkiej nodze czasem zejdzie poniżej 7l/100km. Styl jazdy na emeryta, więc to dużo za dużo.
    Zrobiłem logi pierwszego podejżanego. Nie zaznaczyłem obrotów, ale była to dość dynamiczna jazda. Prosiłbym o ocenę.
    log 1.jpglog 2.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Rozbieżności są spore, to widać gołym okiem. Czy się nimi przejmować, nie wiem. Z ciekowości popatrzę jak to u mnie wygląda. Niestety Viaken mi coś szwankuje, więc troche to potrwa.

    Za mierzenie masy powietrza podanego odpowiada przepływka, jeśli się nie mylę.

    Rozbież puszkę filtra powietrza i zobacz jak to wygląda. Może coś oczywistego rzuci się w oczy.

    A jak wyglądają u Ciebie korekty na wtryskiwaczach i ciśnienie doładowania?

    U mnie wygląda to tak (wykres z marca 2015, sprawdzałem auto przed podróżą):

    Masa powietrza Croma.JPG
    Ostatnio edytowane przez CzarnyGD ; 31-05-2015 o 10:13 Powód: Dodałem wykres

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Wczoraj rozbierałem i nawet czyściłem dedykowanym do tego preparatem. Dziś sprawdzę jaki efekt.
    Sprawdzę także ciśnienie i korekty. Rozumiem że sprawdzam to z butem w podłodze ?
    P.S. Podłączając pod komputer miałem błąd P0683. Po wykasowaniu nie powrócił. Świece wyglądają na nówki.
    Z dziurawym wydechem nie kopcił nic. Jedynie czuć było spaliny.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie miałem tej wersji silnika 1,9 ale 2,4 w trasie przy bardzo spokojnej jeździe nie schodzi niżej niż 6,5, może to kwestia stylu jazdy? Jazda w zatłoczonym mieście automatem może skutkować wysokim spalaniem.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Moje miasto nie jest aż takie duże. Jedynie postój na światłach. Jeżdżę bardzo spokojnie i przepisowo.
    Za każdym wciśnięciem gazu w podłoge, chwilowe spalanie pokazuje 25l/100km.
    Myślałem o wymianie przepływomierza (data jego prod. 2010), ale koszt wymiany (w IC 800zł, serwis 1200zł), zmusza mnie do potwierdzenia uszkodzenia tego elementu.
    P.S. Na forum alfaholików (na którym jestem od 5 lat ale z silnikiem benzynowym), przewijał się temat sprawdzenia przepływki w jtd. Trzeba było ją odpiąć i jak autko dostawało kopa to mieliśmy winnego. Także zrobiłem taki test i nawet wepchnęło mnie mocniej w fotel podczas ruszania. Nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, kojarzę go tylko.
    Sprawdzę korekty i ciśnienie i zamieszczę tutaj wykresy. Zobaczymy co pokażą

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Po odpięciu przepływki sterownik powinien pracować w trybie awaryjnym i trudno wtedy o przyrost mocy. Wciśnięcie pedału gazu w podłogę powinno skutkować spalaniem 25L/100km mało tego przy spokojnym ruszaniu spod świateł u mnie pokazuje 25/100 dlatego twierdze że jazda po zatłoczonym mieście gdzie cały czas ruszamy i hamujemy takie spalanie mogło by wystąpić. Podłącz interfejs do samochodu wejdź w wartości rzeczywiste przepływomierza i zobacz wskazania, jeżeli wskazania się zmieniają to mało prawdo podobne żeby był uszkodzony. możesz również wyjąć przepływomierz i umyć go delikatnie benzyną ekstrakcyjną. W kolektorze ssącym jest czujnik ciśnienia doładowania z góry montowany na jednej śrubie jego również zdemontuj i umyj.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Tak wyglądają korekty wtryskiwaczy:
    korekty na postoju.jpg
    Tak wygląda ciśnienie doładowania:
    doładowanie 4 bieg.jpgdoładowanie na postoju.jpgdoładowanie start 1.jpgdoładowanie start.jpg
    A tak wygląda masa powietrza mierzona przez przepływomierz:
    masa.jpg
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    U mnie wygląda to tak
    Idealnie się pokrywają... Tak więc musi tak być zapewne i u mnie ?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    wyjąć przepływomierz i umyć go delikatnie benzyną ekstrakcyjną
    Oj, przy tym trzeba bardzo uważać. Ja już jedną przepływkę załatwiłem czyszczeniem. Nie wiem jak benzyna ekstrakcyjna ale ja bym nie używał do tego celu niczego innego jak tylko preparatu do czyszczenia czy izopropylu. Na 100% nie wolno dotykać samych blaszek placami ani przyrządami

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Rozbieżności są spore, to widać gołym okiem. Czy się nimi przejmować, nie wiem. Z ciekowości popatrzę jak to u mnie wygląda. Niestety Viaken mi coś szwankuje, więc troche to potrwa.

    Za mierzenie masy powietrza podanego odpowiada przepływka, jeśli się nie mylę.

    Rozbież puszkę filtra powietrza i zobacz jak to wygląda. Może coś oczywistego rzuci się w oczy.

    A jak wyglądają u Ciebie korekty na wtryskiwaczach i ciśnienie doładowania?

    U mnie wygląda to tak (wykres z marca 2015, sprawdzałem auto przed podróżą):

    Masa powietrza Croma.JPG
    sory, że tak dopytuję, moge się mylić.
    Czy aby na pewno dobrego skrina wstawiłeś? mój angielski nie jest najlepszy, ale widzę na dole Twojego skrina informacje, że jest to symulacja i dane nie sa prawdziwe.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał zaviaseq Zobacz post
    Tak wyglądają korekty wtryskiwaczy:
    korekty na postoju.jpg
    Tak wygląda ciśnienie doładowania:
    doładowanie 4 bieg.jpgdoładowanie na postoju.jpgdoładowanie start 1.jpgdoładowanie start.jpg
    A tak wygląda masa powietrza mierzona przez przepływomierz:
    masa.jpg

    Idealnie się pokrywają... Tak więc musi tak być zapewne i u mnie ?
    niestety nie wiem czy moja odpowiedz coś pomoże, dopiero od niedawna bawię się w diagnozowanie awarii u siebie i ciągle się uczę. jeśli będę pisał głupoty proszę aby ktoś mnie poprawiał.

    co do korekty wtryskiwaczy to przydała by się informacja o temperaturze silnika, na wykresie albo chociaż w treści

    też kilka razy robiłem u siebie wykresy z doładowania i masy mierzonego powietrza. wyglądały podobnie jak u Ciebie, nigdy idealnie się nie pokryły. na wszystkich wykresach jakie widziałem na swoim aucie nigdy wartości zmierzone i oczekiwane idealnie się nie pokrywały. podobnie jak u Ciebie wartości się zmieniają ale zawsze jest jakieś przesuniecie w czasie lub małe różnice w wartościach.
    jak będziesz miał chwilę to pobaw się w różne wykresy. zobaczysz, że są podobne do tych. komputer potrzebuje chwile żeby zebrać dane z czujników, przeliczyć a następnie sterować urządzeniami. dlatego wydaje mi się że lekkie przesunięcia w czasie są do przyjęcia.
    jeszcze raz proszę o poprawienie mnie jeśli się mylę.
    Pozdrawiam


  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Wykres jest ok, EcuScana otworzyłem w trybie symulacji, bo nie byłem podpięty pod auto, ale wykres otworzyłem z zapisu jak robiłem wcześniej

    Też nie jestem żadnym ekspertem, a raczej hobbystą Zgodzę się, że komputer potrzebuję chwilki żeby zebrać informację, nie mniej jednak moim zdaniem rozbieżności w oczekiwanej masie powietrza i rzeczywistej są spore:/

    Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.

    Korekty wtryskiwaczy są dość spore, trzeba by ze specjalistą pogadać, bo może już czas je regenerować. Generalnie nie ma co straszyć. Trzeba się temu przyjrzeć, ale można z tym jeździć. Najważniejsze, że auto nie jest unieruchomione

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.
    a może filtr powietrza nalezy wymienić? trzeba by odnieść te informacje o aktualnego stanu pojazdu, czy auto w ruchu czy w garażu, jaka temperatura silnika, jakie obroty, jak w tym czesie wyglada wartość doładowania i jak pracuje EGR, jaka ilośc paliwa jest podawana. może wtedy cos się uda zaobserwować.
    niestety na jednym wykresie nie uda się tego pokazać, wykres nie będzie czytelny.

    a to nie wiedziałem, że można zapisany wcześniej wkres ponownie otworzyć w ECU. zawsze zapisywałem w .csv i robiłem wykresy w excelu.
    Pozdrawiam


  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Mam doswiadczenie z przeplywomierzami ale w benzynie, w mojej Alfie 156. Uszkodzenie przeplywomierza to nie tylko blad wywalony w ecu i brak odczytu wartosci mierzonej masy, ale rowniez nizsze wartosci odczytywane przez komputer. Przeplywomierz ma w sobie dwa elementy. Jeden to czujnik temp powietrza, a drugi to blaszki (lub blaszka) drgajace z odpowiednia czestotliwoscia przy odpowiedniej wartosci masy powietrza przeplywajacej przez to urzadzenie (te blaszki brudza sie o drobinek kurzu i zanizaja wartosc rzeczywista). W Alfie znalem po prostu te wartosci i jezeli na komputerze wynik byl za niski a czyszczenie nie pomagalo, trzeba bylo wymienic przeplywke. Tu niestety raczkuje. Pierwszy diesel w zyciu...

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Zastanawie mnie, czemu rzeczywista masa jest zaniżona. Zupełnie tak jakby coś było przytkane.
    Może być dokładnie przeciwnie: niekoniecznie jest coś przytkane tylko może być dziura i zaciąga lewe powietrze. Szczelność układu dolotowego i układu podciśnienia w silnikach z turbo (nieważne czy benzyna czy kopciuch) jest kluczowa.
    Warto zrobić test ciśnieniowy układu dolotowego - po prostu wdmuchuje się powietrze kompresorem i patrzy/słucha czy gdzieś nie ucieka (nie wiem jak to zrobić w Cromie, żeby czegoś nie uszkodzić - trzeba by się zastanowić co i jak zaślepić do takiego testu).
    Oczywiście stan filtra powietrza jest tak samo ważny; najłatwiej wyjąć filtr i sprawdzić czy nie jest zasyfiony.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    245
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006
    Filtr sprawdzilem oczywiscie, tak samo jak caly dolot. Na wszelki wypadek zamowilem juz wszystkie filtry i wymienie je w tym tygodniu

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    a to nie wiedziałem, że można zapisany wcześniej wkres ponownie otworzyć w ECU. zawsze zapisywałem w .csv i robiłem wykresy w excelu.
    Funkcja import. Można sobie zapisywać logi i później odczytywać.

    Te lewe powietrze to by mi bardziej pasowało do zawyżonych wartości (wartość rzeczywista > wartość oczekiwana).

    No niestety trochę to przypomina szukanie igły w stogu siana:/


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wysokie spalanie w CC 700
    Napisany przez le93 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-11-2014, 11:13
  2. Wysokie spalanie
    Napisany przez martynek9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-05-2013, 17:51
  3. Za wysokie spalanie 1.9 jtd
    Napisany przez Pinto na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2012, 12:28
  4. wysokie spalanie jtd
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-03-2010, 10:34
  5. Wysokie spalanie 2.4 TD
    Napisany przez kazik191919 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 08-01-2010, 23:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

croma dziura w dolocie

jdt przepplywka spalanie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl