Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007

    Wymiana uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu

    Witam,
    Właśnie jestem w trakcie samodzielnej wymiany rozrządu w moim nowym nabytku - Croma 2.4 i niestety okazało się że jest wyciek spod koła rozrządu na wale korbowym. Czy ktoś robił to samemu? Czy do zdjęcia tego koła potrzebny jest jakiś specjalny ściągacz i jak zablokować wał żeby odkręcić śrubę mocującą to koło? Czy ktoś może podać moment dokręcenia tego koła po ponownym montażu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    39
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Kolego jak już zauważyłeś wyciek to sprawdzić dokładnie luz osiowy na wale a jak masz możliwość to miska olejowa w dół i sprawdź pół panewki które właśnie niwelują ten luz. Ja zrobiłem wymianę uszczelki wraz z rozrzadem w serwisie a po pół roku okazało się że moja kroma umierała od środka i skończyło sie na wymianie całego dołu silnika co bardzo zabolało finansowo. Nie strasze i nie prorokuje ale jak masz możliwość to zajrzyj tam dla świętego spokoju.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Sprawdzę jutro dzięki za info.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    241
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009
    Kolego west26 posprawdzałeś? jestem zainteresowany, też na dniach będę zmieniał rozrząd. Pozdro!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
    Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
    Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Swoją drogą to zakupiłem rozrząd Dayco + pompa Magneti Marelli.
    Jak powiedziałem o tym mechanikowi to stwierdził, że w 2.4 to tylko oryginalna pompa daje radę a reszta się rozsypuje i on może to założyć ale żadnej gwarancji na to nie daje.
    Słyszał ktoś takie opinie o pompach wody w 2.4?


    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Cytat Napisał west26 Zobacz post
    Stanęło na tym że oddaję auto na wymianę rozrządu i uszczelniacza do warsztatu.
    Przy okazji będzie robiony kolektor - klapy wirowe i egr zaślepienie i wyłączenie.
    Sam się nie podjąłem bo boję się że przy ściąganiu koła rozrządu z wału mogę coś uszkodzić.

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
    Czemu chcesz zaslepiac EGR? Ja nauczony doświadczeniem na dzień dzisiejszy bym tego już nie robił.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    41
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2007
    Dlaczego?

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    34
    Postów
    188
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    Auto zdecydowanie dłużej się nagrzewa, przez co więcej pali, część osób stosuje częściowa zaslepke z czterema otworami.
    Zostaw na razie egr, ewentualnie zaślep go całkowicie, na desce będziesz miał świecący chceck i pojezdzij tak trochę, sam zobaczysz że z egr em autko szybciej dostaje wigoru.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała .... Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał west26 Zobacz post
    Dlaczego?

    Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

    + turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
    + Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
    + ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
    + silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
    + Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała .... Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.




    + turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
    + Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
    + ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
    + silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
    + Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min
    A częściowo zaślepic?

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    pu3
    pu3 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2014
    Skąd
    Puszczykowo
    Postów
    241
    Auto
    Croma 2.4 MultiJet
    Rocznik
    09.2009

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    47
    Postów
    903
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał milanmielec Zobacz post
    A częściowo zaślepic?

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
    Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
    Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 07-03-2019 o 08:42
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2018
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    32
    Postów
    85
    Auto
    Croma II 1.9 150KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak należy zrobić... to nawet Fiat/Opel zaleca ( to jest ich patent ). Zastosowali to bo okazało się, że zawór jest za wolny przy dynamicznych zmianach obciążenia...
    Uwaga!!! koniecznie należy rozebrać cewkę zaworu EGR i przepolerować rdzeń i wewnętrzny otwór... to jest tak wykonane, ze nawet nowe się musi zatrzeć...
    Takie cudo ?

    Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2017
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    39
    Postów
    262
    Auto
    Renault Espace 2011 2,0dci 150KM
    Rocznik
    2011
    Z lewej do 8v 120KM
    Z prawej do 16v 150KM
    😀


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana uszczelniacza wału
    Napisany przez czech22 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-04-2016, 11:16
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-10-2014, 09:00
  3. fiat bravo 1,8 GT cieknie olej z uszczelniacza walu od strony rozrzadu
    Napisany przez fasolamk2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-09-2014, 22:57
  4. wymiana uszczelniacza w skrzyni
    Napisany przez Diato na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-02-2013, 18:01
  5. Wymiana uszczelniacza walu, 1.9 115KM.
    Napisany przez Rycho T na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-08-2010, 09:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelnacz walu korbowego croma 19jtd 120km

2.4 jtd wymiana uszczelniacza walu

Koszt wymiany simeringu walu korbowego u mechanika w Fiacie Punto 1

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl