Ogólnie to pompy to najsłabsze ogniwo układanki ... wymieniałem w 1,9 pompy przy każdej wymianie rozrządu ( czy to Croma czy Stilo ) i mimo, ze robię wymiany tak jak w Cromie ostatnio co 60 tys km to i tak pompa już ciekła... oryginalna pompa w Cromie mimo, ze auto miało 2,5 roku i 55 tys km również już się przycierała ....
Nie wiem jaka pompa jest najlepsza, obecnie mam zestaw INA ....
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
+ turbina jest mniej obciążana termicznie ( szybciej się wychładza po jeździe autostradowej ) co ma znaczenie dla jej długiego żywota
+ Silnik szybciej się nagrzewa bo gazy spalinowe wpadają już podgrzane do silnika a wpadają dodatkowo przez chłodnice płynu tak więc układ ma większą sprawność bo zamiast wyrzucać ciepło z rury wydechowej nagrzewasz nim silnik. Jest to tym bardziej odczuwalne im niższe masz temperatury i im mniejszą masz V-średnią
+ ekologia... coraz częstsze badania i wyższe wymogi mogą wyeliminować ciebie na wyrywkowej kontroli lub badaniu technicznym
+ silnik mniej spala ( gazy obojętne wpuszczane do silnika /cylindrów sztucznie obniżają efektywną pojemność silnika, mniej powietrza zassanego = mniej paliwa wtryskanego bo nie spaliło by się a przy niskich prędkościach obrotowych ( nie obciążonym silniku ) doładowanie jest prawie zerowe....
+ Silnik pracuje bardziej łagodnie.. mniej "detonacyjnie-stukowo" spala mieszankę w cylindrach co jest odczuwalne szczególnie na biegu jałowym i do tych 2000 obr.min