____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Można nie zdejmować rozrządu, ale po zdjęciu jest łatwiej wymontować kolektor. Często przy demontażu kolektora jest rabat na wymianę rozrządu.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Co do pasków Gates one raczej nie nadają się z tego co wiem do silnika 1.9 16v ponieważ do tych silników trzeba montować paski z teflonem. Gates nie robi pasków z teflonem do tego silnika więc zostaje tylko wybór między Dayco, a oryginałem
Dodalem Gates, bo mialem na mysli ogolnie renomowanych producentow paskow, rolek itd.
To prawda, ze znajacy sie na rzeczy mechanicy i sprzedawcy polecaja do tego silnika Dayco.
Slyszalem, ze Dayco szlo na pierwszy montaz.
Pzdr
Gates oczywiście bardzo dobre paski robi tak samo jak Contitech, ale niestety nie mają oni teflonowych.
Gdyby nie nadawały się to by nie były sprzedawane jako paski do jtd 1,9 16v .
Mimo że nie teflonowe - Gatesy dają bez problemu radę - przy 90 tyś wymieniałem rozrząd pierwszy raz . Nie pamiętam co to był za pasek - może dayco o którym tu ktoś wspomniał - fakt że ten fabryczny pasek wyglądał tragicznie ,plus jedna rolka zaczęła "płynąć" - całość wyglądała bardzo słabo .
W tym temacie są fotki : http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...zrzadu-11849/2
Założyłem tego bez teflonowego gatesa - zdjęty teraz przy drugiej wymianie rozrządu pasek i rolki wyglądały idealnie - żadnych mikropęknięć na pasku jak wcześniej , rolki też tip top. A jak się sprawdziło to nie zmieniam - założony został znowu zestaw z gatesem .
Ostatnio edytowane przez BART_osz ; 23-06-2013 o 00:25
Ja tam nie będę kombinował z paskami założę ponownie Gates power grip skoro śmiga na nim i jest wszystko ok to po co kombinować. A, po ostatnich oględzinach paska wygląda że jest w stanie bardzo dobrym. BART-osz a rolki masz skf ?
ja wymieniam w serwisie ale to drogi gips
Tak - był i jest znowu SKF .
Różnice cenowe między np INA ( nomen omen też ok - łożyska z pierwszych montaży w nie jednej marce ) a SKF są nie duże (100 -150 max chyba na całym rozrządzie ) więc wyszedłem z założenia że raz na parę lat te parę złotych więcej wydać to nie problem - a człowiek - przynajmniej tak mu się wydaje -śpi spokojniej .
Witam!
Potrzebuję porady odnośnie rozrządu.
Auto kupiłem przy oryginalnym przebiegu 52 tys km - teraz mam prawie 69 tys km i mija piąty rok eksploatacji. W książce serwisowej znalazłem zapis o wymianie rozrządu co 4 lata lub 120 tys km, najpóźniej w piątym roku przy eksploatacji w "trudnych warunkach" (krótkie trasy, miasto itp.). Z tego co wiem to Croma jeździła 1/3 w stosunku trasa/miasto.
Stąd tez pytanie: wymieniać już rozrząd czy nie?
Opinie mechaników są rozbieżne. Jeden mówi, że koniecznie a drugi, że jeszcze dobić do 100 tys km?
A jeśli robić to, czy wszystko czy bez pompy wody?
BTW: Jakiej firmy kpl polecacie?
Pozdrawiam serdecznie!
Wymieniał bym - lata już są. Masz 70 tyś - niby jeszcze jest czas . Ja miałem okolice 90 tyś (czyli mógł bym jeszcze jeździć ... ) a stan rozrządu pozostawiał wiele do życzenia - na forum wstawiałem fotki - popękany pasek i "rozpuszczone" rolki prowadzące ... .
Rozrząd wymiana - okolo 300zl w aso. Plus części - polecam ine i skf - w sumie nie duże koszty a świety spokój jest dużo warty ... .
No i pytanie czy jesteś w 100% pewien przebiegu przy zakupie ?? Jak na 5 latka jest wyjątkowo niski ...
Ja kupiłem swoje auto ok. tydzień temu, pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wymiana rozrządu, a auto ma 96 tyś. przebiegu. Nie warto na tym oszczędzać tym bardziej że 5 lat minęło.
U mnie w 1.9 16v rozrząd był zmieniony przy 149tyś km bo instrukcja mówiła że w tym silniku ma zwytrzymać 150tyś więc czemu się tego nie trzymać?
[COLOR="#00FF00"]DPF out___EGR off___175KM / 411Nm[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]Markowe oleje i nie tylko w dobrych cenach: [COLOR="#ff0066"]http://pro-choice.pl/[/COLOR][/COLOR]
Dzięki za opinie. Przebieg sprawdzony - pewny. Dodam tylko z niepokojem, że auto użytkowała kobieta, która odwoziła dzieci do szkoły i z powrotem - 1/3 przebiegu w korkach i na krótkich dystansach... Odbiło się to na tej nieszczęsnej skrzyni biegów M32....
Ja zrobiłem już ponad 17 tys km od zakupu (w lutym b.r.) i to głównie po trasach i żadnych szumów z okolic rozrządu...
A co do pompy wody - też wymieniać czy zostawić?
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 03-10-2013 o 22:19
pompa napędzana jest paskiem rozrządu także wymieniaj po co 2 x płacić za robociznę
U mnie tez zbliża się wymiana, w poprzednim fiacie zwykły czarny pasek strzelił po 30000tyś, teraz montuje tylko oryginalne paski, za komplet z upustem zapłaciłem 670zł w serwisie, dla ciekawskich wrzucę foty, pozdrawiam.
2013-08-23 15.54.28.jpg2013-08-23 16.39.03.jpg2013-08-23 16.39.35.jpg2013-08-23 16.40.50.jpg2013-08-23 16.40.57.jpg2013-08-23 16.41.58.jpg2013-08-23 16.41.33.jpg