Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree3lubi to!
  • 3 przez Tuleja96

Temat: Wymiana półosi skrzynia automatyczna  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006

    Wymiana półosi skrzynia automatyczna

    Dobry wieczór.

    Mam pytanie odnośnie procedury wymiany półosi(kompletnej), ponieważ mam już spory luz na "kielichu". Czy podczas jej wyciągania ze skrzyni automatycznej poleje się olej? W elearnie nic nie pisze na ten temat, wujek google też nic nie wie. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    PS. Zacząłem szukać wpisując model skrzyni, czyli AISIN AF40 i znalazłem na forum vectraclub wpis pewnego użytkownika, który dotyczył wymiany uszczelniacza lewej półosi, cytuję "Nic nie trzeba rozbierać. Wyjąć półoś, wydłubać stary uszczelniacz, wcisnąć nowy, wsadzić półoś. Robota na 15min." Prawda to?
    Ostatnio edytowane przez Tuleja96 ; 12-11-2020 o 12:51



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,498
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

    Może to nie automat, ale jest manual - opis prac.
    Czy to 15 minut, raczej wątpię.

    Olej i tak warto wymienić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    242
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    poza "roboty na 15 minut" wszystko prawda, proste jak budowa cepa. ale zwróć uwagę na uszczelniacze, są dwa rodzaje pasuje tylko jeden, niestety nie pamiętam już który.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Dzięki, mam jeszcze jedno pytanko ktoś miał do czynienia z półosiami firmy z linków poniżej(BRV)?

    https://allegro.pl/oferta/polos-praw...mat-9711859274
    https://allegro.pl/oferta/polos-lewa...owa-9363953766

    Z tego co wypatrzyłem to do Cromy niewiele jest ofert kupna, ale przyglądając się aukcjom tego użytkownika,
    dobrą opinią cieszą się półosie do Fiata Bravo II 1.4 t-jet.
    BTW. Ceny w ASO są kosmiczne za sam krzyżak 500zł a o kielichach i przegubach już nie wspomnę

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,498
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Poszukaj o Vectry C, może uda się dopasować.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Poszukaj o Vectry C, może uda się dopasować.
    Masz na myśli te z okrągłym przegubem wewnętrznym?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,498
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał Tuleja96 Zobacz post
    Masz na myśli te z okrągłym przegubem wewnętrznym?
    Tak.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał chrom Zobacz post
    poza "roboty na 15 minut" wszystko prawda, proste jak budowa cepa. ale zwróć uwagę na uszczelniacze, są dwa rodzaje pasuje tylko jeden, niestety nie pamiętam już który.
    U mnie są dwa rodzaje
    Uszczelniacz polosi prawy.png - prawy
    USZCZELNIACZ-POLOSI-LEWY.jpg - lewy

    źródło zdjęć: Allegro
    Ostatnio edytowane przez Tuleja96 ; 17-11-2020 o 22:50

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    Drodzy koledzy klubowicze. Przy mojej skrzyni automatycznej AISIN AF40 zastosowałem następujący zestaw:

    - wałek z Vectry C 27 zębów po stronie skrzyni i 27 zębów w otworze na półoś,
    - 2 półosie kompletne z okrągłymi przegubami również z Vectry C 27 zębów od strony skrzyni 30 zębów po stronie piasty,
    - łożysko kulkowe podpory FAG 6008 2RS o wymiarach 40x68x15 (wewnątrz x zewnątrz x szerokość),
    - podpora z SAAB-a 93 1.9 TID o numerach 55184553 (Identyczną stosuje Opel w silnikach 1.9 CDTI 150km,
    wchodzi w te same otwory co fiatowska 55184512)
    - osłona gumowa prawej półosi 9186677 od stront wałka
    - kołnierz podpory w którym mocuje się łożysko 9186608

    Opel stosował te same przeguby i wałki w różnych silnikach moje akurat nie pochodzą z 1.9, a 3.0 CDTI. Wystarczy tylko upewnić się
    jaka skrzynia siedziała w aucie(manualna F40 lub automat AISIN AF40) i policzyć liczbę zębów dla potwierdzenia (27 od strony skrzyni 30 przy piaście.
    Pod spodem załączam zdjęcia z aukcji części, które zakupiłem.

    Kompletny wałek z podporą, łożyskiem, kołnierzem.jpg - wałek z podporą, łożyskiem i kołnierzem
    Osłona gumowa wałka prawej półosi.jpg - osłona gumowa półosi prawej od strony wałka
    Półoś z przegubami.jpg - Półoś lewa/prawa
    bob96, lukq i cjotek1992 lubią to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2018
    Skąd
    Kaniów
    Wiek
    28
    Postów
    28
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 16V ASB
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Tuleja96 Zobacz post
    Drodzy koledzy klubowicze. Przy mojej skrzyni automatycznej AISIN AF40 zastosowałem następujący zestaw:

    - wałek z Vectry C 27 zębów po stronie skrzyni i 27 zębów w otworze na półoś,
    - 2 półosie kompletne z okrągłymi przegubami również z Vectry C 27 zębów od strony skrzyni 30 zębów po stronie piasty,
    - łożysko kulkowe podpory FAG 6008 2RS o wymiarach 40x68x15 (wewnątrz x zewnątrz x szerokość),
    - podpora z SAAB-a 93 1.9 TID o numerach 55184553 (Identyczną stosuje Opel w silnikach 1.9 CDTI 150km,
    wchodzi w te same otwory co fiatowska 55184512)
    - osłona gumowa prawej półosi 9186677 od stront wałka
    - kołnierz podpory w którym mocuje się łożysko 9186608

    Opel stosował te same przeguby i wałki w różnych silnikach moje akurat nie pochodzą z 1.9, a 3.0 CDTI. Wystarczy tylko upewnić się
    jaka skrzynia siedziała w aucie(manualna F40 lub automat AISIN AF40) i policzyć liczbę zębów dla potwierdzenia (27 od strony skrzyni 30 przy piaście.
    Pod spodem załączam zdjęcia z aukcji części, które zakupiłem.

    Kompletny wałek z podporą, łożyskiem, kołnierzem.jpg - wałek z podporą, łożyskiem i kołnierzem
    Osłona gumowa wałka prawej półosi.jpg - osłona gumowa półosi prawej od strony wałka
    Półoś z przegubami.jpg - Półoś lewa/prawa
    Cześć,
    Też przymierzam się do operacji takiej jak ta, którą opisujesz.
    Zasadnicze pytanie brzmi jaki jest koszt części (przybliżony) oraz na co zwrócić uwagę przy zakupie w/w części.
    Czy wyleje się olej ze skrzyni czy nie?
    Dzięki za odpowiedź,
    Pozdrawiam Sławek

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2018
    Skąd
    Jarosław
    Wiek
    24
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150km
    Rocznik
    2006
    U mnie się trochę wylało, ale też okazało się że brakowało, więc dolany został w sumie cały litr oryginalnego oleju oplowskiego dedykowanego do tych skrzyń. Warto również zaopatrzyć się w korek spustowy razem z uszczelką.
    Korek spustowy, oring.png
    Olej
    Olej Aisin af40.png

    Procedura dolewania oleju do stanu jest gdzieś opisana dokładnie na którymś z forum opla. Jak to odkopię to wyślę Ci na PW. Uszczelniaczy nie wymieniałem. Oryginalne nie ciekły i nie uszkodziły się podczas wyciągania półosi więc nie było sensu zakładać nowych.
    Mnie koszt wszystkich części wyniósł ok 380zł.
    Ogólnie sprawdź czy nie ma luzów na przegubach i w jakim stanie są osłony. Moje przeguby był zardzewiałe ale nie miały żadnych luzów więc wyczyściłem i pomalowałem przed założeniem. Osłon nie rozbierałem i nie dokładałem smaru, ponieważ jakby coś było nie tak to mam 30 dni gwarancji (kupując na allegro albo na szrocie masz taki przywilej i większą pewność, że nie sprzedadzą Ci wadliwej części).
    Ostatnio edytowane przez Tuleja96 ; 29-11-2020 o 21:04

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    39
    Postów
    111
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    No i gitara. Kolejny sposób na rozwiązanie problemu wadliwych półosi.


 

Podobne tematy

  1. Automatyczna skrzynia biegów - czy coś jest nie tak?
    Napisany przez mietkromski na forum Croma
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post: 25-12-2019, 17:59
  2. Fiat 500L - automatyczna skrzynia biegów ASB
    Napisany przez faraon na forum 500L
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 10-12-2019, 19:00
  3. CFC300 automatyczna skrzynia, brak oleju !
    Napisany przez vskrzypek na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-07-2017, 23:20
  4. skrzynia automatyczna
    Napisany przez MarcinCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-01-2017, 19:09
  5. Skrzynia biegów automatyczna
    Napisany przez bravo19 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 18:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl