Witam mam pytanie co ile wymieniacie olej w silniku i jak to w końcu jest z tą wymianą oleju skrzyni biegów wymieniać czy nie wymieniać mam przebieg 218 tyś km i nie wiem czy był wymieniany bo go kupiłem jak miał 209 tys
Witam mam pytanie co ile wymieniacie olej w silniku i jak to w końcu jest z tą wymianą oleju skrzyni biegów wymieniać czy nie wymieniać mam przebieg 218 tyś km i nie wiem czy był wymieniany bo go kupiłem jak miał 209 tys
Olej w silniku zamierzam wymienić po dwóch latach, lub na wezwanie komputera (degradacja oleju przez wypalanie DPF-a) - czyli tak jak producent zaleca w instrukcji.
Od ostatniej wymiany minął rok i zrobiłem tylko 17tys km.
W skrzyni olej wymieniłem w poprzedniej Cromce przy przebiegu 150tys, w tej jeszcze nie wymieniałem bo mam 122 tys dopiero.
Na Twoim miejscu wymienił bym olej w skrzynce.
Ostatnio edytowane przez Capsel ; 03-11-2014 o 23:56
W silniku wymieniam co rok, ok 15 tyś. km. Wiem, że producent zaleca inaczej ale wolę wymienić częściej niż później coś w silniku ma mi szwankować. Za 200 zł kupuje olej i filtr, sam wymieniam, nie ma tragedii.
W skrzyni jeszcze nie wymieniałem ale też się przymierzam. Tu producent również zaleca co innego, taka wymiana jednak nie zaszkodzi. Nie mogę się zdecydować jaki olej wybrać. Już dawno bym to zrobił ale żona uważa, że wydaję za dużo pieniędzy na samochód i za dużo czasu mu poświęcam. Niedługo jednak wymienię olej również i w skrzyni, muszę tylko trochę czasu znaleść.
Pozdrawiam
W silniku bez DPF-a nie ma czujnika degradacji oleju silnikowego - częstotliwość wymiany co 30 kkm lub co 2 lata (zresztą w silniku z DPF jest ta sama tolerancja plus - zazwyczaj - wcześniejsze info od komputera o potrzebie wymiany oleju). Osobiście wymieniam co 20 kkm max. co przekłada się na ok. rok jazdy. Jeśli nie masz pewności to wymień i po sprawie. BTW: odpuściłem sobie drogą TUTELę i zalewam TOTAL-em o tych samych parametrach - bez widocznych zmian w pracy silnika i osiągach.
Co do oleju w skrzyni biegów to, jeśli masz manualną, wymień i zalej nowym - to tylko 2 litry. Polecam taki: FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 - OLEJ PRZEKŁADNIOWY i będzie Pan zadowolony... Zrobiłem na takim już prawie 33 kkm i wszystko jest OK.
jezu straszne jak wymieniacie olej. powinno sie wymianiac co 10000 max ale bardzo czesto nawet 7-8 tys. wszystko zalezy od tego jak uzytkujesz. czy miasto czy trasy. ale nie wierzcie tym co mówią ze co 30 tys. zgroza. zlejcie olej po 10 tys i zobaczcie co z niego sie robi.
W silniku co 10 do 15 tkm zależy czy jeździłem głównie po mieście czy było trochę trasy, w skrzyni też wymieniałem (manual) - to faktycznie tylko 2 litry.
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Dokładnie,
A tak serio: nie panikujcie tak z tym olejem! Ważniejszą sprawą od bardzo częstej wymiany jest to, czy jego poziom jest właściwy. Warto pamiętać iż olej silnikowy spełnia 2 podstawowe funkcje: smarowanie i chłodzenie (oprócz tego, odprowadza jeszcze zanieczyszczenia do filtra). Zbyt mało oleju, nawet mocno przepracowanego, może spowodować wyższą temperaturę pracy, a co za tym idzie, szybsze zużycie elementów uszczelniających.
Nie namawiam tutaj nikogo do zaniechania wymiany oleju ale może warto się zastanowić nad marketingowym wymiarem niektórych "zapobiegliwości"...
BTW: kolego tomaszchwesiuk - jakbyś nie wiedział to olej w dieslu już po 3 tysiącach od wymiany jest czarny a nadal zachowuje swoje właściwości.
Ostatnio edytowane przez SAR37 ; 04-11-2014 o 19:52
Wymieniam co ok. 15 tys., cromka jest po programie. Rozmawiałem swego czasu z tunerem i również sugerował brak nadgorliwości. Olej czarny robi się po paru dniach, urok diesla.
ja robie jak powiedziałem. za granica wpadają na autostrade i jadą kupe kilometrów. ale spoko możecie jeździć tak dalej szczególnie w ts to gwarantuje że będziecie mieli szybciutko do wymiany wariator ia moze przekreci się przy okazji panewka :-) co lepiej oszczedzic na oleju 150 zł i filtr za 20 czy emont silnika ja wybieram wariant który podałem. róbcie jak chcecie.
U mnie zbliza sie wymiana oleju, przewaznie wypadala w polowie lata.. Teraz wypada w polowie zimy. Chcialem zalac swiezy olej przed zima ale moj mechanik radzi przeciagnac wymiane po zimie (podal argument - ujawnie go pozniej w trakcie dyskusji). Bylem przekonany ze taka operacje najlepiej wykonac przed zima.. Jak jest wasza opinia na ten temat - zakladajac ze wymiana oleju wynikajaca z przebiegu wypadnie w polowie zimy.. Wymieniac przed czy po zimie?