Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 30 z 30
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Ale ty napisałeś o podłączeniu
    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    "malucha" z "kombi"
    A teraz piszesz o tym o czym ja napisałem.
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Być może w drugą stronę mogło by się coś stać
    Ostatnio edytowane przez Python28 ; 17-02-2015 o 21:07



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Ale ty napisałeś o podłączeniu A teraz piszesz o tym o czym ja napisałem.
    Ciekawe, że widzisz coś czego nie było... Napisałem:
    Szczególnie trzeba uważać na podłączenie "malucha" z "kombi", można komuś sfajczyć instalację
    Widzisz tu gdzieś błąd logiczny, że się czepiasz, a teraz odwracasz kota ogonem?

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Tak widzę podłączenie "malucha z "kombi" jest jak najbardziej wskazane bo w kombi przeważnie jest większy akumulator i mocniejszy alternator.

  5. #19
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Z punktu A do B jest taka sama odległość jak z B do A.... Kierunku (kto od kogo) nie określiłem w tym zdaniu, co jest "maluchem", a co "kombi" pozostawiłem inteligencji odbiorcy... W dodatku podlinkowałem artykuł gdzie było szersze omówienie. Chcesz się przekomarzać, proszę bardzo. Mogę klepać posty do rana...

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Z tego co sie orientuje i logika podpowiada, to w aucie dawcy silnik powinien byc wylaczony! Wtedy unikniemy "szoku" dla regulatora napiecia i w najgorszym wypadku zabraknie pradu jak juz kolega wspomnial. Nawet jest podepniemy "malucha" do "kombi".

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Nie muszę się z tobą przekomarzać podłączałem niejednokrotnie lancie kappę 2,4 do corsy 1,4 i nic się nie stało Dla jasności w Kappie jest alternator 120 A a w corsie 100 A różnica nie jest więc zbyt duża, mniejszą pojemność ma akumulator ale jak jest naładowany i pracuje samochód można próbować nic nie powinno się stać.

  8. #22
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Kolega miał tico i zrobił przysługę jakiemuś dużemu kombi (diesel). Szczegółów nie pamiętam, w każdym razie coś mu poszło w instalacji. Stękał długo

    stevenek - w sumie racja, tylko ciężko podładować drugi aku w ten sposób.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał stevenek Zobacz post
    Z tego co sie orientuje i logika podpowiada, to w aucie dawcy silnik powinien byc wylaczony! Wtedy unikniemy "szoku" dla regulatora napiecia i w najgorszym wypadku zabraknie pradu jak juz kolega wspomnial. Nawet jest podepniemy "malucha" do "kombi".
    Nic bardziej błędnego jak wyłączyć silnik. Po takiej akcji jest możliwe, że obaj będziecie potrzebowali wsparcia.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał TMK Zobacz post
    Kolega miał tico i zrobił przysługę jakiemuś dużemu kombi (diesel). Szczegółów nie pamiętam, w każdym razie coś mu poszło w instalacji. Stękał długo

    stevenek - w sumie racja, tylko ciężko podładować drugi aku w ten sposób.
    Bo nie powinien diesla odpalać z tico. Każdy diesel ma dużo większy prąd rozruchowy niż benzyna i dlatego ma też aku o wyższym prądzie chwilowym.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Nic bardziej błędnego jak wyłączyć silnik. Po takiej akcji jest możliwe, że obaj będziecie potrzebowali wsparcia.
    Silnik może być jak najbardziej włączony w celu podładowania "zdechniętej" baterii w drugim aucie. Rzecz się rozbija o to, że w momencie kręcenia rozrusznikiem powinniśmy wyłączyć silnik w aucie "dawcy", co pozwoli uniknąć ewentualnych usterek układu ładowania. Moim zdaniem jeśli w aucie "dawcy" siedzi sprawny i naładowany akumulator a "biorca" zapali względnie szybko, tj. bez piłowania przez kilka dobrych minut nie ma szans żebyśmy nie mogli później uruchomić silnika.
    Oczywiście wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku i jakiegoś tam pojęcia technicznego, bo jak człowiek działa bez wyobraźni to mu żadne złote rady nie pomogą.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    21
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2008
    I problem się rozwiązał - wymiana akumulatora na nowy pomogła, Croma odpaliła bez problemu. Jest oczywiście opisywany wcześniej na forum problem z szybami, dodatkowo zaczął się pokazywać komunikat "Check glow plugs" - wiem już, że to może być fałszywy alarm. Radio działa bez zarzutu (oczywiście rozprogramowane, ale nie wymaga kodu)

    Dziękuję wszystkim za pomoc!

    Pozdrawiam

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Jeśli pojawił Ci się komunikat "Check glow plugs" to możesz mieć jakąś świecę żarową do wymiany.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2011
    Skąd
    warszawa
    Postów
    148
    Auto
    SsangYong korando 2.0d była Croma 1,9jtdm 120km
    Rocznik
    11.2012
    Cytat Napisał Krzysiek89 Zobacz post
    Jeśli pojawił Ci się komunikat "Check glow plugs" to możesz mieć jakąś świecę żarową do wymiany.
    albo sterownik świec.

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2014
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    33
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2007
    Osobiście zacząłbym od sprawdzenia świec - pewnie to tańsze rozwiązanie żeby od tego zacząć

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    50
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał malutki640 Zobacz post
    albo sterownik świec.
    ja z tym komunikatem walcze od jakichś 2 lat na pewno albo i dłużej.

    Świece wymienione i nic, centralka od swiec wymieniona i nic. Komunikat jak był tak jest. O dziwo, auto w każdych warunkach odpala bez problemu...
    Ktoś mi jeszcze zasugerował wymianę przewodów doprowadzających napięcie do podgrzania świec ale póki co odpuściłem...


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wyjęcie alternatora 1.9 JTD
    Napisany przez danielhinz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-11-2017, 00:22
  2. Wyjęcie zagłówków z przednich siedzeń.
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 16-02-2015, 20:57
  3. Wyjęcie zegarów.
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2015, 22:38
  4. Wyjęcie kierownicy FIAT PUNTO II
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-05-2010, 17:24
  5. wyjęcie ramki
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-05-2009, 13:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma wymiana akumulatora

croma tdi wymiana akumulatora

fiat croma reset komputera po wymianie akumulatora

fiat croma 2006 jak zamknac bez pradu

odkrecenie akumulatora crima

fiat croma reset komputera

fiat doblo zmiana akumulatora

akumulator fiat croma

wymiana akumulatora fiat croma

jak wyjac akumulator fiat croma

fiat croma akumulator

jak zamknac bravo bez akumulatora

croma jak zamknac bez akumulatora

akumulator fiat croma 1.9 jtd

https:fiatklubpolska.plcroma-446wyjecie-akumulatora-w-cromie-27629

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl