Witamy na Fiat Klub Polska
-
Klubowicz
Ale ty napisałeś o podłączeniu 
Napisał
TMK
"malucha" z "kombi"
A teraz piszesz o tym o czym ja napisałem. 
Napisał
Python28
Być może w drugą stronę mogło by się coś stać
Ostatnio edytowane przez Python28 ; 17-02-2015 o 20:07
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
Python28
Ale ty napisałeś o podłączeniu A teraz piszesz o tym o czym ja napisałem.
Ciekawe, że widzisz coś czego nie było... Napisałem:
Szczególnie trzeba uważać na podłączenie "malucha" z "kombi", można komuś sfajczyć instalację Widzisz tu gdzieś błąd logiczny, że się czepiasz, a teraz odwracasz kota ogonem?
-
Klubowicz
Tak widzę podłączenie "malucha z "kombi" jest jak najbardziej wskazane bo w kombi przeważnie jest większy akumulator i mocniejszy alternator.
-
Doświadczony klubowicz
Z punktu A do B jest taka sama odległość jak z B do A.... Kierunku (kto od kogo) nie określiłem w tym zdaniu, co jest "maluchem", a co "kombi" pozostawiłem inteligencji odbiorcy... W dodatku podlinkowałem artykuł gdzie było szersze omówienie. Chcesz się przekomarzać, proszę bardzo. Mogę klepać posty do rana...
-
Klubowicz
Z tego co sie orientuje i logika podpowiada, to w aucie dawcy silnik powinien byc wylaczony! Wtedy unikniemy "szoku" dla regulatora napiecia i w najgorszym wypadku zabraknie pradu jak juz kolega wspomnial. Nawet jest podepniemy "malucha" do "kombi".
-
Klubowicz
Nie muszę się z tobą przekomarzać podłączałem niejednokrotnie lancie kappę 2,4 do corsy 1,4 i nic się nie stało
Dla jasności w Kappie jest alternator 120 A a w corsie 100 A różnica nie jest więc zbyt duża, mniejszą pojemność ma akumulator ale jak jest naładowany i pracuje samochód można próbować nic nie powinno się stać.
-
Doświadczony klubowicz
Kolega miał tico i zrobił przysługę jakiemuś dużemu kombi (diesel). Szczegółów nie pamiętam, w każdym razie coś mu poszło w instalacji. Stękał długo 
stevenek - w sumie racja, tylko ciężko podładować drugi aku w ten sposób.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
stevenek
Z tego co sie orientuje i logika podpowiada, to w aucie dawcy silnik powinien byc wylaczony! Wtedy unikniemy "szoku" dla regulatora napiecia i w najgorszym wypadku zabraknie pradu jak juz kolega wspomnial. Nawet jest podepniemy "malucha" do "kombi".
Nic bardziej błędnego jak wyłączyć silnik. Po takiej akcji jest możliwe, że obaj będziecie potrzebowali wsparcia.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

Napisał
TMK
Kolega miał tico i zrobił przysługę jakiemuś dużemu kombi (diesel). Szczegółów nie pamiętam, w każdym razie coś mu poszło w instalacji. Stękał długo
stevenek - w sumie racja, tylko ciężko podładować drugi aku w ten sposób.
Bo nie powinien diesla odpalać z tico. Każdy diesel ma dużo większy prąd rozruchowy niż benzyna i dlatego ma też aku o wyższym prądzie chwilowym.
-
Klubowicz

Napisał
Capsel
Nic bardziej błędnego jak wyłączyć silnik. Po takiej akcji jest możliwe, że obaj będziecie potrzebowali wsparcia.
Silnik może być jak najbardziej włączony w celu podładowania "zdechniętej" baterii w drugim aucie. Rzecz się rozbija o to, że w momencie kręcenia rozrusznikiem powinniśmy wyłączyć silnik w aucie "dawcy", co pozwoli uniknąć ewentualnych usterek układu ładowania. Moim zdaniem jeśli w aucie "dawcy" siedzi sprawny i naładowany akumulator a "biorca" zapali względnie szybko, tj. bez piłowania przez kilka dobrych minut nie ma szans żebyśmy nie mogli później uruchomić silnika.
Oczywiście wszystko jest kwestią zdrowego rozsądku i jakiegoś tam pojęcia technicznego, bo jak człowiek działa bez wyobraźni to mu żadne złote rady nie pomogą.
-
Doświadczony klubowicz
-
Nowy klubowicz
I problem się rozwiązał - wymiana akumulatora na nowy pomogła, Croma odpaliła bez problemu. Jest oczywiście opisywany wcześniej na forum problem z szybami, dodatkowo zaczął się pokazywać komunikat "Check glow plugs" - wiem już, że to może być fałszywy alarm. Radio działa bez zarzutu (oczywiście rozprogramowane, ale nie wymaga kodu)
Dziękuję wszystkim za pomoc! 
Pozdrawiam
-
Nowy klubowicz
Jeśli pojawił Ci się komunikat "Check glow plugs" to możesz mieć jakąś świecę żarową do wymiany.
-
Klubowicz

Napisał
Krzysiek89
Jeśli pojawił Ci się komunikat "Check glow plugs" to możesz mieć jakąś świecę żarową do wymiany.
albo sterownik świec.
-
Nowy klubowicz
Osobiście zacząłbym od sprawdzenia świec - pewnie to tańsze rozwiązanie żeby od tego zacząć
-
Klubowicz

Napisał
malutki640
albo sterownik świec.
ja z tym komunikatem walcze od jakichś 2 lat na pewno albo i dłużej.
Świece wymienione i nic, centralka od swiec wymieniona i nic. Komunikat jak był tak jest. O dziwo, auto w każdych warunkach odpala bez problemu...
Ktoś mi jeszcze zasugerował wymianę przewodów doprowadzających napięcie do podgrzania świec ale póki co odpuściłem...
Podobne tematy
-
Napisany przez danielhinz na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 19-11-2017, 23:22
-
Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 18
Ostatni post: 16-02-2015, 19:57
-
Napisany przez Feliks96 na forum Punto
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 21-01-2015, 21:38
-
Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 08-05-2010, 16:24
-
Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 08-05-2009, 12:37
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
fiat croma wymiana akumulatora
,
croma tdi wymiana akumulatora
,
fiat croma reset komputera po wymianie akumulatora
,
fiat croma 2006 jak zamknac bez pradu
,
fiat croma reset komputera
,
fiat doblo zmiana akumulatora
,
akumulator fiat croma
,
wymiana akumulatora fiat croma
,
jak wyjac akumulator fiat croma
,
fiat croma akumulator
,
jak zamknac bravo bez akumulatora
,
croma jak zamknac bez akumulatora
,
akumulator fiat croma 1.9 jtd
,
odkrecenie akumulatora crima
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2022 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:44.
W sieci od 2007 roku.