Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 77
Like Tree1lubi to!

Temat: Wygłuszenie dźwięków silnika w kabinie  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010

    Wygłuszenie dźwięków silnika w kabinie

    Witam Was ponownie,

    o ile moim zdaniem Croma jest dość dobrze wytłumiona jeśli chodzi o hałas z zewnątrz, tak hałasy dobiegające z komory silnika mnie mocno wkurzały.
    Odkryłem dlaczego jazda moim autem jest dość męcząca, gdy zacząłem sporadycznie jeździć innym autem - KIA Sportage 1.7 CRDI, 2011r, w którym to silnik jest po pierwsze cichy a po drugie dość dobrze wytłumiony.

    Postanowiłem wziąć sprawy w swoje nadgorliwe ręce i sprawdzić poziom hałasu - na biegu jałowym, najpierw w okolicach podszybia - 68 dB, a następnie przy pedałach - 45 dB (dane wedle aplikacji na smartfona). Wniosek był prosty - hałas dobiega z podszybia. Po zdemontowaniu wszelkich plastików wpodszybiu oraz silnika wycieraczek ukazał się bardzo dobry dostęp na zamontowanie wcześniej zakupionych mat butylowych, takich jak tu: Mata wygłuszająca bitumiczna głusząca z aluminium Maty wygłuszające do samochodu

    Efekt po zamontowaniu? 56 dB we wnętrzu w podszybiu... Silnik nie przeszkadza już w zakresie 1900-2100 obr./min, bo moim zdaniem wtedy najbardziej go było słychać. Dźwięk jest dużo bardziej przytłumiony, a poza tym nie słychać już tak szumu pojazdu za którym jedziemy np. podczas opadów deszczu. Dodatkowo zauważyłem cichszą pracę zawieszenia z przodu - bo tył uważam za dobrze wytłumiony fabrycznie.

    Polecam każdemu taką operację - ok. 4 h pracy, najlepiej w słoneczną pogodę bo inaczej maty trzeba ogrzewać np. suszarką podczas montażu. Zużyłem na podszybie 2,5 szt. maty 50x50 cm. Dodatkowo w miejscu gdzie rurki od klimy wchodzą do wnętrza pojazdu napchałem filcu

    Tak przy okazji, to dobrze że się za to wziąłem, ponieważ miałem pozatykane odpływy wody i stała ona tam w podszybiu.
    Foto nie jest efektem końcowym - później wykleiłem dokładnie każdy 1 cm tej ścianki:

    20160409_143526.jpg

    Zapomniałbym - tą pierwszą ściankę też wykleiłem:

    20160409_150942.jpg
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 11-04-2016 o 14:30
    mirek8423 lubi to.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2014
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    40
    Postów
    320
    Auto
    Croma 1.9 16v JTD
    Rocznik
    2005
    Hej martinez, gratuluję przeprowadzonej operacji

    Jaki masz teraz poziom hałasu w porównaniu z wcześniejszymi pomiarami?

    PS. Nie ważne pytanie - doczytałem

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał CzarnyGD Zobacz post
    Hej martinez, gratuluję przeprowadzonej operacji

    Jaki masz teraz poziom hałasu w porównaniu z wcześniejszymi pomiarami?

    PS. Nie ważne pytanie - doczytałem
    Dzięki, a tymczasem kolejny element czeka na zastosowanie mat:

    20160410_212354.jpg

    PS: urzekły mnie zanitowane głośniki...
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 11-04-2016 o 14:56

  5. #4
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    Dzięki, a tymczasem kolejny element czeka na zastosowanie mat:
    O bosche! Aż mnie "boli" jak sobie pomyślę ile się narobiłem z demontażem/montażem tej blachy przy wymianie ośki w klamce....

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2014
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    399
    Auto
    Croma 1.9 MJTD 150 automat
    Rocznik
    2008
    Kolego Martinez, napisz dla potomnych jakie kroki trzeba wykonać aby rozbebeszyć to podszybie i wycieraczki. Ja próbowałem przyklejać kawałki maty na tą ściankę od strony silnika ale nie odkręcałem filtra paliwa i innych węży i trzeba było obklejać tylko kawałkami. U mnie nie widziałem różnicy po tej robocie. Może twoja metoda będzie skuteczniejsza. Boję się tylko czy czegoś nie zepsuję przy tym demontażu. Ja także uważam że Croma jest doskonale wyciszona od szumów powietrze (od zewnątrz) a marnie od strony silnika (u mnie przy 1800-2200 słychać go mocno w kabinie). Wg mnie słabo też wyciszone są szumy od jazdy po łatanym (chropowatym) asfalcie.
    Jak już tak dokładnie wyciszasz auto, to zobacz także blachy w bagażniku po wyjęciu koła zapasowego (metodą uderzania dłonią w blachy) wg mnie tam też sporo rezonuje w niektórych miejscach (a drgania się przenoszą od tylnych kół na te blachy).

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Okej, jutro może dam radę opisać co i jak, robota warta wykonania i naprawdę nie jest trudna :-) tymczasem przed kilkoma minutami skonczylem oklejanie blachy z mojego foto.

    Ps: roznitowałem glosniki, aby okleić conieco pod nimi blachę i okazały się być made in Poland :-)
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 11-04-2016 o 23:22

  8. #7
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    44
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Ja próbowałem zdjąć podszybie i lipa. Tak mocno się trzyma boje się że coś urwę. Czy ono jest gdzieś jeszcze przykręcone ? no chyba że mam przyklejone to podszybie. Dajcie jakiś opis
    Pzdr

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    1. Otwieramy maskę i namierzamy w podszybiu wszystkie spinki plastikowe z łbami na płaski śrubokręt - wystarczy kręcić w lewo, lecz często są one "zapieczone" Generalnie to ta główka z nacięciem musi wyjść do góry, a korpus spinki musi zostać na miejscu i wtedy wyciągamy spinkę do góry. Można sobie pomóc tam gdzie się uda od spodu wypchnąć trzpień z główką do góry.
    spinka.jpg

    2. Po wyciągnięciu wszystkich spinek - jest ich tam chyba ok 10 szt. ściągamy zaślepki gumowe z trzpieni ramion wycieraczek. Pod spodem jest nakrętka M13 lub M14 - odkręcamy kluczem łamanym oczkowym lub grzechotką i wyciągamy ramiona - trzeba troszkę to ramię przy śrubach nagiąć w stronę szyby i wtedy wyciągnąć w górę.
    3. Następnie powinno nam się udać już wyciągnąć większość plastikowych kratek.
    4. Odkręcamy 4 śruby (krzyżakowe) od tego plastiku na pierwszej ścianie grodziowej bliżej silnika, demontujemy czujnik jakości powietrza, który jest na jego środku - obracając go bodajże o 90 stopni w lewo i wtedy ciągniemy do góry delikatnie. Uwaga: pod spodem są jeszcze przewody paliwowe na spinkach, które należy rozpiąc
    5. Plastik który chroni szybę i jest na jej całej szerokości wsadzony jest na wcisk - delikatnie podważamy czymś z brzegu i ciągniemy po woli do góry po kawałeczku.

    Z tego co pamiętam to chyba tyle. W razie problemów dajcie znać.

    Proponuję mieć dostęp do odkurzacza, bo na pewno w podszybiu będzie ciekawie, trzeba również mieć szmatkę i coś do otłuszczenia powierzchni przed przyklejeniem mat.

    Pamiętam jeszcze że przy składaniu miałem jeden problem - ten plastik z pkt. 5. nie chciał mi się wciasnąć na całej powierzchni - wtedy pomogło stukanie młotkiem przez drewniany kołek - ładnie wskoczył na swoje miejsce :-) Good Luck.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 13-04-2016 o 10:55

  10. #9
    ARS
    ARS jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    44
    Postów
    103
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM
    Rocznik
    2005
    Wielkie dzięki za opis
    pzdr

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    demontujemy czujnik jakości spalin
    To jest czujnik jakości powietrza który występuje przy automatycznej klimatyzacji. Jego zadaniem jest precyzyjny pomiar stężenia substancji szkodliwych w powietrzu zasysanym z zewnątrz. W przypadku stwierdzenia stężenia wykraczającego poza ustalone normy, np. podczas jazdy w tunelu czy za ciężarówką, klimatyzacja automatycznie przełącza wentylację na obieg wewnętrzny. Dzięki temu zanieczyszczone powietrze z zewnątrz nie dociera do wnętrza samochodu.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    37
    Postów
    254
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    To jest czujnik jakości powietrza który występuje przy automatycznej klimatyzacji. Jego zadaniem jest precyzyjny pomiar stężenia substancji szkodliwych w powietrzu zasysanym z zewnątrz. W przypadku stwierdzenia stężenia wykraczającego poza ustalone normy, np. podczas jazdy w tunelu czy za ciężarówką, klimatyzacja automatycznie przełącza wentylację na obieg wewnętrzny. Dzięki temu zanieczyszczone powietrze z zewnątrz nie dociera do wnętrza samochodu.
    Oczywiście chodziło o czujnik jakości powietrza - użyłem słowa "spalin" bo de facto to one wpadają pod maskę

    Tak w ogóle, gdy dowiedziałem się o jego istnieniu, zacząłem używać trybu "full auto" jeśli chodzi o nawiew i uważam że działa to bardzo dobrze - ani razu nie zassało smrodu z poprzedzającego auta.
    Ostatnio edytowane przez martinez ; 13-04-2016 o 10:56

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    U mnie niestety ten czujnik jest uszkodzony :/ Wymieniał go ktoś może i wie ile koszguje nówka? Na alle znalazłem tylko jedną używkę za 50 zł...

    Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
    Nr oryginału 46845578.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    37
    Postów
    362
    Auto
    Croma 1.9 MJtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał andy5 Zobacz post
    Jeszcze nie widziałem nowego czujnika na alle, czasami są używki do Vectry C w cenie 50 - 80 zł. Z tego co pamiętam w ASO to wydatek powyżej 300 zł. Kiedyś kusiło mnie jak swój miałem uszkodzony, żeby kupić używany od VW bo mechanicznie są identyczne i pewnie elektrycznie też a cenią je od 20 zł.
    Nr oryginału 46845578.
    Dzięki za odpowiedź Rozumiem, że w końcu nie kupiłeś tego od VW? Ja bym w sumie u siebie wymienił, ale nie za 300 zł

    Wysłane z mojego SM-G360F przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    60
    Postów
    519
    Auto
    KIA Ceed 1,6 136 KM manual / Punto Evo 1,4 / Alfa Romeo Giuletta 2,0 170 KM
    Rocznik
    2017/2011/2015
    Jeszcze nie kupiłem, dopiero dzisiaj będę posiadaczem nowego czujnika, przy okazji wymienię filtr kabinowy. Nie pytajcie o cenę bo jej jeszcze nie znam.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 24-06-2016, 20:08
  2. Wygłuszenie pokrywy silnika
    Napisany przez mirek8423 na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2015, 22:45
  3. [K] Croma 2,4 - wygłuszenie pokrywy komory silnika
    Napisany przez faraon na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-07-2014, 23:58
  4. Wygłuszenie samochodu
    Napisany przez lukq na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 23-05-2013, 16:22
  5. Wygłuszenie Stilo 3d
    Napisany przez staniol504 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-03-2011, 01:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Cinquecento wyciszenie podszybia

wyciszenie croma

wygluszenie kola zapasowego fiat stilo

wygluszenie drzwi fiat croma

https:fiatklubpolska.plcroma-446wygluszenie-dzwiekow-silnika-w-kabinie-323125

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl