Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
Like Tree3lubi to!

Temat: Wycieraczka tylnej szyby  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    43
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Wystarczy podłączyć do akumulatora. Chyba najprostsze rozwiązanie i najpewniejsze
    FIAT BRAVO / BRAVA / MAREA / PUNTO / STILO / TIPO KLUB (PL)
    grupa wsparcia technicznego użytkowników na fb
    https://www.facebook.com/groups/bravobravaklub/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2010
    Skąd
    Szczecinek
    Postów
    22
    Auto
    Był Fiat Stilo 1,9 JTD, jest Fiat Croma 1,9 Multijet
    Odgrzewam stary temat bo i mnie to spotkało, rozmontowałem wszystko wybiłem trzpień z mechanizmem, nasmarowałem, nadal nie działa. I tak po zamontowaniu teraz mnie naszło czy ten tam trzpień jeszcze na dole jakoś się nie rozkłada? Taka grubsza jakby tuleja tam jest która trzyma to sztywno w obudowie - czy ona się ściąga? Czy po kręcąc paluchami za trzpień po złożeniu mechanizm powinien się ruszać czy nie koniecznie? Mechanik ze mnie żaden tak więc wybaczcie lamerskie pytania.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2016
    Skąd
    Sieradz
    Wiek
    39
    Postów
    196
    Auto
    Fiat Punto 2 1,3 Multijet
    Rocznik
    2003
    Sprawdź jeszcze bezpiecznik i kostkę czy napięcie dochodzi.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    53
    Postów
    119
    Auto
    Fiat Stilo MW Uproad 1,9JTD; Croma 2,4 Emotion 2008
    Rocznik
    10.2005; 04.2008
    Cytat Napisał igrek Zobacz post
    Odgrzewam stary temat bo i mnie to spotkało, rozmontowałem wszystko wybiłem trzpień z mechanizmem, nasmarowałem, nadal nie działa. I tak po zamontowaniu teraz mnie naszło czy ten tam trzpień jeszcze na dole jakoś się nie rozkłada? Taka grubsza jakby tuleja tam jest która trzyma to sztywno w obudowie - czy ona się ściąga? Czy po kręcąc paluchami za trzpień po złożeniu mechanizm powinien się ruszać czy nie koniecznie? Mechanik ze mnie żaden tak więc wybaczcie lamerskie pytania.
    Ta tuleja o której raczyłeś wspomnieć powinna chodzić po osi silniczka luźno. Należy ją zbić z osi i wszystko dokładnie wyczyścić drobnym papierem ściernym i następnie tuleję nasmarować smarem stałym i włożyć w obudowę silniczka.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2016
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    Postów
    25
    Auto
    CROMA 1.9 MULTIJET
    Rocznik
    12.2009
    Witam kolegów. Musiałem zająć się swoją wycieraczka i nie wątpliwe ten post mi pomógł. Aby go w, bogacić dodaje kilka zdjęć z demontażu. Pewnie pomogą innym w pracy.
    Pierwsze zdjęcie jest po demontażu i wyczyszczeniu.
    Widać że trzeba rozsunąć " uszy" ramienia przekładni.

    Zdjęcie drugie- ośka ramienia z dwoma wypustami pod oringi. Ja założyłem 5x1 oraz 6.2x1.5.
    Trzpień był jeszcze nie oczyszczony i widać jak na całej długości osłony plastikowej był zardzewiały. No i widać tuleje przed zębatka która też trzeba zbić z ośki i oczyścić


    Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2016
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    Postów
    25
    Auto
    CROMA 1.9 MULTIJET
    Rocznik
    12.2009
    No i nie działała. Po zamontowaniu i podłączeniu wycieraczka nie ruszyła. Ponowna rozbiórka i diagnoza - silnik nie działa. Po podłączeniu do źródła prądu słychać jak buczy ale się nie rusza.
    Czy któryś z kolegów miał taką sytuację. Czy warto naprawiać ten silniczek?

    Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,062
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    A silniczek spróbować nasmarowac?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2016
    Skąd
    BYDGOSZCZ
    Postów
    25
    Auto
    CROMA 1.9 MULTIJET
    Rocznik
    12.2009
    Próbowałem, najpierw smarem a potem WD.
    Niestety nie pomogło

    Wysłane z mojego INFINITY_II_S przy użyciu Tapatalka

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2017
    Skąd
    Konin
    Wiek
    47
    Postów
    19
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2005
    Wyjmij zieloną zębatkę lub wykręć silniczek podłącz do samochodu i zobacz czy pracuje.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    41
    Postów
    764
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Arkazu Zobacz post
    najpierw smarem a potem WD
    Jakby co to jest duża szansa, że WD wypłukało smar. WD40 i podobne to nie smary i lepiej ich nie używać w celu smarowania.

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    Jakby co to jest duża szansa, że WD wypłukało smar. WD40 i podobne to nie smary i lepiej ich nie używać w celu smarowania.
    Dokładnie. Skoro użyłeś WD, rozbierz wszystko i przesmaruj smarem. Sprawdź na krótko czy silnik dziala.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    W Jaki sposob wyjac zielona zebatke oraz jak wyjac silnik , moze ktos wrzucic schemat jak podlaczyc na krotko do akumulatora ?

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Przerabiałem temat. Najprawdopodobniej "łożysko" silnika również jest zardzewiałe a przez to silnik nie chce się obracać. Jest na to prosty młotkowy sposób. Odegnij śrubokrętem zaznaczone na zdjęciu elementy ( z jednej i drugiej strony ) i zdejmij obudowę silnika. Następnie Wyciągnij silnik z tego plastiku ( w lewej ręce silnik w prawej mechanizm wycieraczki i ciągnij aż wyskoczy ). Zauważysz że łożysko silnika to taki jakby pierścień który obraca się w takich blaszkach, oczyść wszystko wyszlifuj i złóż do kupy. Ostrożnie wciskaj pierścień w te blaszki bo mogą się czasem wykrzywić. Potem obudowę silnika zabij młotkiem. Co do smarowania mechanizmów to ja użyłem znalezionego w piwnicy "tawota" gęsty tłusty smar. Polecam go nie żałować na mechanizmy wycieraczki.

    P.S jak sprawdzić czy silnik jest sprawny? Podłącz go pod wtyczkę od wycieraczki i spróbuj ją włączyć kilka razy, jeśli się zrobi ciepły to znaczy że powinien po wyczyszczeniu łożyska zacząć działać

    e7a64415157eef5928a98d5ed014077b.jpg

    A żeby wyjąć mechanizm i zębatkę wystarczy pizgn.. 3 razy młotkiem i sama wyleci
    Ostatnio edytowane przez placuszek ; 29-07-2018 o 16:48

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2018
    Skąd
    Swarzędz
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Wielke dzieki udało sie wyjac silnik i zieloną zębatke , wszystko oczyściłem podłączyłem do aku i silniczek zakręcił tylko teraz żeby zbić te zaznaczone miejsca które się śrubokrętem odginało to masakra , sztywne to jak nie wiem co , biłeś to brzpośrednio młotkiem czy przez coś ?
    Strazak lubi to.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Młotek + kawałek grubego pręta, pilnika. No trzeba się namęczyć przy tym i siły nie żałować


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wycieraczka tylnej szyby
    Napisany przez smarkacz na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 19-04-2013, 08:44
  2. Punto I - wycieraczka tylnej szyby
    Napisany przez promokator na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-03-2012, 19:57
  3. [szyby] Chłopaki potrzebny rysunek tylnej szyby fiata marea
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-02-2010, 20:13
  4. problem z wycieraczka i ogrzewaniem tylnej szyby
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2009, 12:57
  5. Wycieraczka tylnej szyby Bravo - zamiennik
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 11-03-2009, 09:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tylna wycieraczka fiat croma

nie dziala tylna wycieraczka fiat croma

fiat croma nie dziala tylna wycieraczka

fiat croma silnik wycieraczki tyl

fiat croma 2008 wycieraczki tyl

silnik tylnej wycieraczki fiat croma

fiat croma naprawa tylnej wycieraczki

croma ii awaria wycieraczki tylnej

napiecie 3 piny wycieraczki tyl

mechanizm wycieraczek tylnych fiat croma

nie dziala tylna wycieraczka w fiat croma

croma tylna wycieraczka

fiat croma wycieraczka tylna nie dziala

fiat croma 2008 wycieraczki

dlugosc wycieraczek croma

fiat croma dlugosc wycieraczek

silnik wycieraczek fiat croma

fiat croma tylna wycieraczka

fiat croma silnik wycieraczki

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl