Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
Like Tree4lubi to!

Temat: Wtryskiwacz- poci się.  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL

    Wtryskiwacz- poci się.

    Cześć,

    Piszę bo żaden mechanik nie potrafi pomóc. Zaczęło się od wymiany podkładek miedzianych pod czterema wtryskiwaczami (spod jednego wydobywał się czarny nagar). Podkładki wymieniał mi mechanik w serwisie. Po odebraniu auta w gniazdach wtryskiwaczy było czysto i jest do tej pory. Po całej operacji pojawił się nowy problem. Jeden z wtryskiwaczy zaczął się pocić na króćcu do którego jest przykręcany przewód zasilający. Wróciłem z tym do serwisu , zalecili wymianę podkładek między króćcem a wtryskiwaczem. Miało pomóc, niestety po tej operacji zamiast jednego pocą się w podobny sposób 3 wtrsykiwacze.Czyli spieprzyli coś jeszcze bardziej. Później były kolejne próby mechanika ,dokręcania przewodów i króćców. Wróciłem z tym do serwisu ,biedacy rozkładają ręce. Zalecili wymianę wtryskiwaczy lub regenerację. Oddawałem auto bez tych objawów, puszczał jeden wtryskiwacz ale od spodu i na to pomogła wymiana podkładek miedzianych natomiast coś schrzanili bo teraz cieknie na górnych króćcach. Tak więc naprawili jedno a zespuli drugie i nie potrafią tego naprawić. Pojeździłem po innych mechanikach to nikt nie chce się za to brać każą wracać do tych co to spieprzyli. Problem w tym że ci partacze nie potrafią tego doprowadzić do stanu sprzed czasu w jakim oddałem im auto kiedy w miejscu zapocenia było sucho. Mieliście podobne przygody z wtryskiwaczami? Może ktoś z Was podpowie w czym tkwi problem? Jestem gotowy podłubać w tym samemu. Na drugim zdjęciu jest wtrsykiwacz po umyciu zmywaczem do hamulców i po przejechaniu ok 5 km. Widać że się poci.IMG_20211119_115404.jpgIMG_20211117_092558.jpg

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Po opisie sądzę, że mogą być zapchane wtryskiwacze i mechanik dobrze doradził regenerację. Widocznie trzeba je rozebrać na części pierwsze. Może Ty chcesz po taniości to załatwić. Wtryskiwacze są precyzyjnymi urządzeniami i jak dla mnie zastosowanie myjki ultradźwiękowej oraz wymiana końcówek wtryskiwaczy to minimum. W końcu co jakiś czas zdarza się, że jednak z jakiegoś powodu trzeba kupić nowy wtryskiwacz. Jeśli twierdzisz, że mechanik naprawił jedno a zepsuł drugie to nie zdziwiłbym się gdyby stan wtrysków był bardzo słaby i wiele z tym się nie zrobi.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Nie wiem skąd teza że chcę to zrobić po taniości. Raczej o auto dbam i wybieram części z top półki. Tak jak wspominałem zapocenie pierwszego wtryskiwacza pojawiło się po tym jak wymienili mi podkładki pod wtryskiwaczami. Wróciłem wymienili podkładki pod wszystkim kroćcami i cieknie teraz z trzech. Te zapocenia pojawiły się po ich robocie. Wcześniej tego nie było więc jeśli wtrsyskiwacze byłyby w kiepskimi stanie to dlaczego zaczęło cieknąć po tej ich drugiej poprawce?

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Dodam jeszcze tylko tyle że oddając im auto za pierwszym razem na wymianę podkładek pod wtryskiwaczami byliśmy umówieni że jeśli według nich wtryskiwacze będą w stanie agonalnym i będą wymagać regeneracji to niech je na nią oddadzą. Tym czasem zapłaciłem 700 zł za wymianę podkładek pod wtryskiwaczami kilka dni później 140zł za wymianę podkładek pod kroćcami a efekt jest taki że jest jeszcze gorzej niż było a teraz zostałem z ręką w nocniku.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    134
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Proponuję jeden wtryskiwacz odkręcić i skręcić z powrotem "po swojemu". Nie rozbierać samego wtryskiwacza. Zaraz się okaże,że rurki doprowadzające paliwo są winne a niekoniecznie mechanik. Po wielu latach wszystko w jakiś sposób się zużywa. Widziałem w ciężarówce jak leje taki wtryskiwacz właśnie przez "wyeksploatowaną" rurkę, choć nikt jej wcześniej nie ruszał. Może się okazać, że koledze również nie idzie poprawne skręcenie rurek, a może uda się znaleźć przyczynę. Proszę działać.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Paliwo leci ewidentnie z miejsca zaznaczonego na pomarańczowo. Po wyczyszczeniu odtluszczaczem i odpaleniu silnika już po kilku minutach widać zawilgocenie na gwincie króćca wkręcanego do wtryskiwacza. Btw jakim momentem powinien być wkręcony króciec do wtryskiwacza?IMG_20211123_165219.jpg

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Trzeba zmienic , te krócce.Moze jest pękniety,ze nie widac golym okiem i paliwo bedzie spie...ać.Mozesz kupic uzywane wtryski iprzelozyc same krocce , bo nowych raczej nie dostaniesz oddzielnie lub kosztują krocie. Nie wiem czemu ruszali te krocce ,do wymiany podkladek pod wtryskami??Tyle razy wyciągalem wtryski, mylem w myjkach, podkladki wymieniane i nigdy nie mialem przecieku po montazu.Jesli ucieka na polaczeniu krocca z przewodem, moze zle sie ulozyl"stozek" krocca rurki, trzeba dokladnie zobaczyc. Chlopy moze przeciągnęli polaczenie, to trzeba robić "z czuciem"

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Można kupić same króćce w cenie ok 70 zł. Dziś serwis który wymieniał podkładki zaproponował mi wkręcenie króćców przy pomocy jakiejś pasty uszczelniającej podawanej na gwinty. Prawdopodobnie ruszyli je w momencie odkręcania przewodów zasilających.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Powodzenia!
    damazy61 lubi to.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2021
    Skąd
    Lubartów
    Postów
    45
    Auto
    Croma 2.4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Witam, odstawiłem swój wczoraj do mechanika także na wymianę podkładek, dam znać jak będzie po naprawie

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2015
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    36
    Postów
    436
    Auto
    Croma 1.9 Multijet automat
    Rocznik
    2010 FL
    Trzymam kciuki żeby obyło się bez komplikacji [emoji106][emoji108][emoji6]. U mnie po tej operacji niestety przybyło problemów. Coś czuję że uwalili mi wtryskiwacze przy wyciąganiu. Musieli szarpać za króćce albo nakręcili coś na ich końce przy wyciąganiu. Najlepiej stać przy aucie i patrzeć mechanikom na ręce. Inaczej trudno im coś później udowodnić. Ja porobiłem tylko zdjęcia przed oddaniem auta i po odebraniu więc mam czarno na białym że po ich robocie jest gorzej. Niestety nie widziałem w jaki sposób wyciągali wtrsyskiwacze a mogłoby to rozwiać wątpliwości.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał damazy61 Zobacz post
    Trzymam kciuki żeby obyło się bez komplikacji [emoji106][emoji108][emoji6]. U mnie po tej operacji niestety przybyło problemów. Coś czuję że uwalili mi wtryskiwacze przy wyciąganiu. Musieli szarpać za króćce albo nakręcili coś na ich końce przy wyciąganiu. Najlepiej stać przy aucie i patrzeć mechanikom na ręce. Inaczej trudno im coś później udowodnić. Ja porobiłem tylko zdjęcia przed oddaniem auta i po odebraniu więc mam czarno na białym że po ich robocie jest gorzej. Niestety nie widziałem w jaki sposób wyciągali wtrsyskiwacze a mogłoby to rozwiać wątpliwości.

    Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka
    No niestety, fuszerki to plaga warsztatów. Najgorsze jest to, że fuszerki nie ominą nikogo nawet w renomowanych warsztatch. Sam jestem najlepszym przykładem. Oddałem auto do polecanego na forum Alfaholików warsztatu pod Częstochową, który okazał się pospolitą dziuplą z klepiskiem zamiast podłogi. Nieogarnięcie w temacie i próba naciągania na koszty. Udało mi się uzyskać polubownie zwrot części kosztów. Gdybym to zrobił przez sąd konsumencki zwrot byłby większy podobnie jak czas oczekiwania.

    A druga rzecz. Szukałem dla siebie Giulietty. Znalazłem jedną zadbaną na Pomorzu. Dwie wizyty, z czego druga z rzeczoznawcą znalezionym na forum bezwypadkowe coś tam coś tam. Auto mimo dpf ma zakopcone końcówki wydechu. Podjechaliśmy na kanał. Kilka przygazówek na jałowym i siwo czarne spaliny z wydechu. Obsługujący warsztat orzekł - diesel musi dymić. Nie musi - odpowiadam. To diesel z dpf. Stronę serwisanta wziął rzeczoznawca. Lekko mnie wnerwił, bo był to temat na obniżkę ceny auta. Z ciekawości ściągnąłem osłonę silnika. Dwa wtryskiwacze w kałuży ropy - puściły podkładki. Z historii serwisowej widzę że przy 140 tys. wymieniona turbosprężarka. Dlaczego? Niewiadomo. Wiem natomiast jakie są cyrki z serwisem diesli więc odpuściłem. Czy u Was końcówki też są okopcone? Pytam oczywiście tych którzy dpf wciąż posiadają [emoji6]
    Italians Do It Better

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Czy u Was końcówki też są okopcone? Pytam oczywiście tych którzy dpf wciąż posiadają
    Moja Croma ma obecnie 190350 tyś. i jak na razie wszystko jest suche i czyste. Jedynie 4 wtrysk przy ostatnim odczycie pokazywał +1,5 reszta w minusie okolicach zera. Wlałem ostatnio na pełny bak LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG i czekam na wypalenie , a potem odczyt.
    boch lubi to.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Moja Croma ma obecnie 190350 tyś. i jak na razie wszystko jest suche i czyste. Jedynie 4 wtrysk przy ostatnim odczycie pokazywał +1,5 reszta w minusie okolicach zera. Wlałem ostatnio na pełny bak LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG i czekam na wypalenie , a potem odczyt.
    Ja w te specyfiki do czyszczenia wtryskiwaczy już nie wierzę. Stosowałem ich kilka łącznie z najdroższymi od ArchOil i nic się jeśli chodzi o korekty nie poprawiło. Też mam korektę +1,5 mm. Wg serwisu należy się martwić przy +3mm lub wtedy kiedy auto nie chce odpalić, przerywa, kopci itd. U mnie w Stilo mJTD tego nie ma. Pali od strzała, nie kopci, jedyne co martwi to smród spali. Trochę drażni...
    bob96 lubi to.
    Italians Do It Better

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2021
    Skąd
    TORUŃ
    Postów
    466
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 JTD EMOTION 150 KM AUTOMAT
    Rocznik
    12.2010
    A korekty wtrysków przy nowym silniku są równe 0?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Którędy pociągnąć kabel do akumlatora od kabiny?
    Napisany przez Rav3003 na forum Croma
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 29-11-2020, 10:25
  2. Się poci, się leje i takie tam, lamerskie zapytania.
    Napisany przez gkrz67 na forum Croma
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 28-12-2018, 11:59
  3. Wtryskiwacz 2.0 mj!!!
    Napisany przez bartek2044 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-06-2017, 00:18
  4. Poci się pompa od wspomagania kierownicy-pomoże USZCZELNIACZ
    Napisany przez stilo_kielce na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-12-2012, 09:14
  5. Jakie kable na tylne głośniki - jak pociągnąć..
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-08-2012, 10:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446wtryskiwacz-poci-sie-49602

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl