Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25

Temat: wspomaganie  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Kolego Pandemic88 to co zlałeś miało kiedyś kolor zielony a Dexron III jest tzw. olejem typu ATF.
    To zielone jest wg specjalistów jest nie mieszalne z olejami typu ATF.
    Oleje ATF są i było standardowo stosowane w układach wspomagania ale oparte o pompę napędzaną mechanicznie od silnika- pompa pracuje cały czas.

    Układ wspomagania w Cromie ma pompę napędzaną elektrycznie tylko w momencie chęcią ruszenia kierownicą, można to zauważyć na postoju (silnik na biegu jałowym i zapalone światła). Przy ruszeniu kierownicą lekko przygasają światła.
    Ten zielony płyn jeszcze mniej zmienia lepkość w stosunku do temperatury (w stosunku do ATF), co jest bardzo istotne by w niskich temperaturach pompie było lżej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Siemano.
    Nie wiem czy w dobrym temacie ale pompa wspomagania potrafi się wyłączyć z nienacka. Przestaje wspomagac i kontrolka na desce, czasem problem znika po krótkiej chwili, a czasem po poruszaniu kostką. Przeczyściłem styki ale problem nadal czasem występuje. Słyszałem o tej usterce i o serwisowym jej rozwiązaniu ( bajpasem bezpośrednio z akumulatora ). Czy ktoś z was sprawdzał to rozwiązanie? Czy ewentualnie jesteście podpowiedzieć czy ten element z linku poniżej jest własnie to naprawy tej usterki ?
    https://allegro.pl/oferta/przewod-ws...hoCIkIQAvD_BwE

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
    Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
    Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał zabezp Zobacz post
    Tak ten przewód służy do naprawy tej usterki.
    Ze względu na cenę tego przewodu podjąłbym jeszcze próbę naprawy, tzn. porządne wyczyszczenie styków w pompie i czyszczenie wraz z dogięciem styków we wtyczce. Ja tak u siebie zrobiłem z półtora roku temu i (odpukać) na razie jest OK.
    Pisząc czyszczenie mam na myśli nie tylko chemię ale mechaniczne zeskrobanie nalotu.
    Ja czyściłem trzy-etapowo Kontaktem 60, Kontaktem WL i Kontaktem 61. Odpukać po tym czyszczeniu problem w końcu ustąpił. Wcześniej czyścili to mechanicy z marnym skutkiem.

    Jedna WAŻNA sprawa. Ta duża wtyczka ma żółtą dźwigienkę. Trzeba się upewnić, że na 1000% działa i że jest zaciśnięta po podpięciu przewodu do gniazda.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    43
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2015
    Skąd
    Opole
    Wiek
    38
    Postów
    141
    Auto
    Croma II 1.9 Multijet 16V manual 2009r
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał franekbp Zobacz post
    A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ale wyjęcie wtyczki to jakiś kosmos. Nie mogę jej nawet ruszyć. Tak ciasno siedzi, że ani drgnie.
    Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś

    U mnie po odblokowaniu wtyczka schodzi baaaardzo delikatnie.

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Cytat Napisał franekbp Zobacz post
    A jak wyjąć tę wtyczkę. Te żółte zabezpieczenie odsunąłem w bok ...
    I teraz należy dopiero wcisnąć właściwą blokadę, która odblokuje wtyczkę.
    Na załączonej fotce blokada którą odsuwasz jest akurat czerwona, a nie żółta.

    s-l500.jpg.39332a5770590f0aae28f65f86b82be5.jpg
    Ostatnio edytowane przez zabezp ; 10-09-2020 o 00:20

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2020
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    43
    Postów
    146
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 115KM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lupuss Zobacz post
    Bardzo prawdopodobne, że była otwarta i teraz ją zamknąłeś
    Nie nie.. W oryginale jest żółty ten suwaczek po boku. Odsuwam go na zewnątrz czyli otwieram. Zresztą analogicznie do pozostałych wtyczek w aucie.
    Ale kolega zabezp to mnie zaskoczył. Tej blokady to nie skojarzyłem. Przy następnym podejściu wypróbuję wcisnąć w tym miejscu

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2011
    Skąd
    Toruń (okolice) i Piła
    Wiek
    37
    Postów
    91
    Auto
    Croma Tempra, 500x, BMW e92, CBRF4i600
    Pytanie do tematu: plus i minus, które są podłączone do pompy wspomagania są bezpośrednio do masy i plusa w aku podłączone, czy są pod jakieś przekażniki.
    Ma ktoś może jakiś schemat, bo planuje zrobić bypass

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2013
    Skąd
    war-maz NE
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 Multijet 120 KM
    Rocznik
    09.2006
    Minus bezpośrednio do masy.
    Plus jest podłączony do bezpiecznika 80A (F73) który jest na tym zestawie przykręconym do plusa akumulatora.

    194002364.jpg

    wspomaganie.png
    Ostatnio edytowane przez zabezp ; 14-10-2024 o 23:52


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wspomaganie
    Napisany przez Slay na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 05-12-2019, 10:30
  2. Wspomaganie
    Napisany przez lama na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-08-2013, 12:25
  3. wspomaganie
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 10-06-2013, 13:36
  4. wspomaganie
    Napisany przez Piotr25 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2012, 18:16
  5. wspomaganie
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-04-2012, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma wylacza sie wspomaganie

pompa wspomagania croma wymiana

fiat croma wspomaganie

pompa wspomagania fiat croma sterowanie

pompa wspomagania croma jak wymiana fiatklubpolska.pl

fiat croma wspomaganie kierownicy

sterownik wspomagania fiat croma

bezpiecznik wspomaganie croma

gdzie znajduje sie zbiornik wspomagania kierownicy fiat croma

wspomaganie fiat croma

fiat croma pompa wspomagania

fiat croma wspomaganie sterownik

przewody elektryczne wspomagania croma

gdzie znajduje sie wtyczka od wspomagania w cromie

wspomaganie kierownicy fiat croma

fiat croma wylaczone wspomaganie

croma - wspomaganie kierownicy

wymiana zasilania pompy wspomagania Croma akcja serwisowa

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl