Witam,
mogę udostępnić wsad zgrany z mojej cromy po modyfikacji (wył. DPF oraz EGR + dodana moc) info na priv.
Posiada może ktoś oryginalny nie modyfikowany wsad do tej cromy?
Witam,
mogę udostępnić wsad zgrany z mojej cromy po modyfikacji (wył. DPF oraz EGR + dodana moc) info na priv.
Posiada może ktoś oryginalny nie modyfikowany wsad do tej cromy?
Wsad=soft?
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tak, jemu chodzi o wsad (soft) zgrany z ECU po modyfikacjach.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Domyslilem sie, jendak wiesz jak kto jest
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tak mam na myśli soft, bardzo fajnie samochód na nim pracuje cały czas na nim jeżdżę, moim zdaniem poprawić można w nim jedynie dawkę startową żeby lepiej zapalał, ale ja tego nie potrafię (jeszcze) zrobić. Wspominałem o oryginalnym sofcie bo chciałbym mieć możliwość włączenia m.in. dpf i egr jakbym chciał pojechać na zachód np do niemiec albo francji (z modyfikowanym może być problem przy kontroli). Jak ktoś chcę to mogę podrzucić mu taki wsad.
Nie przesadzaj, będziesz za granicą przechodził badania diagnostyczne czy obawiasz się kontroli na drodze?
Przy kontroli na drodze nic Ci "nie grozi" w polskich dowodach rejestracyjnych, w odróżnieniu od np. niemieckich, nie ma wpisu o obecności DPF i normy Euro4, którą Croma spełnia z DPF i bez też.
Ale co Wam da włączenie DPFa skoro nie będzie go już fizycznie? Nie wiem dokładnie jak wyglądają takie kontrole w Niemczech ale pewnie bazują na analizatorze spalin. Będziecie trzymać filtr w garażu na wypadek wyjazdów za zachodnią granicę?
Italians Do It Better
Tak słyszałem że niemiecka policja sprawdza interfejsem albo analizatorem spalin, jeśli chodzi o dowody rej. to w naszych też już się pojawia informacja o nr silnika, mój ojciec ma crome zarejestrowaną w 2014 roku i ma wpisane oznaczenie silnika, a po oznaczeniu bez problemu sprawdzisz czy ma mieć dpf czy też nie...
Sprawdzał ktoś emisje po wyłączeniu dpf i egr? o ile wzrosła, może ma ktoś takie dane (tak z czystej ciekawości). z tego co wiem to dpf jest wymagany bezwzględnie dopiero od Euro 5.
Tak czy owak jakby ktoś chciał wsad mogę udostępnić sprawdzony, wciska w fotel tylko sprzęgło ....
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
DPF musisz wyłączyć elektronicznie.
Wszystko idzie sprawdzić ale nie przy rutynowej kontroli, poza tym jak pisze kolega nic Ci z włączenia DPF-a jak fizycznie go nie będzie a musi go nie być żeby się nie zatkał to samo tyczy się egr jak jest zatkany będzie sadziło błędy.
Sprawdzenie analizatorem spalin cząstek stałych nie jest proste trzeba było by sprawdzać to przy maksymalnym obciążeniu na wysokich obrotach a to trudne warunki do spełnienia na postoju, raczej nie wyobrażam sobie żeby ktoś wziął na siebie ryzyko uszkodzenia silnika w celu wykonania testu.
Uwierz mi, że niemiecki policjant nie będzie dochodził po nr silnika czy dpf ma być czy nie
Równie dobrze mógłbyś się obawiać, że zostaniesz ukarany za nieodpowiednie rozmiarowo ogumienie ( w niemieckim dowodzie masz wpisane wszystkie dopuszczone rozmiary opon)
Nie dymisz jak autobus mpk to śpij spokojnie.
A croma była homologowana na normę spalin euro4 i spełniała ją bez dpf-a również.
Wracając do kontroli w Niemczech... zdarzyło mi się jadąc na polskich blachach, że po zatrzymaniu nawet dokumentów nie okazałem ale alkomat zaliczyłem i tyle.
Nawet jeśli policjant sprawdzi emisję spalin to nie wiem co ma wycięcie dpf do emisji co2 gdyż zatrzymuje on tylko cząstki stałe czyli sadzę. Ja mam auto zarejestrowane w Belgii i przy każdej kontroli technicznej jest badanie na analizatorze spalin. Mam wycięty dpf i wyłączony egr i auto przechodzi badanie pozytywnie. Jeśli auto jest sprawne i ten kto robił program ma o tym pojęcie nie będzie problemu. Tym bardziej jak pisze mój przedmówca tak samo croma jak i bravo 1,9 ma emisję spalin euro4 w której nie mamy jeszcze wyszczególnionej ilości cząstek stałych tylko emisję co2 tak więc nie ma czego się obawiać wycinając dpf
Bravo 1.9 M-Jet 16V
byly:
Croma 1.9M-Jet 16V
Marea Weekend 1.9JTD 110SX
Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX
Witam kolego nie wiem czy to aktualne ale ja mam taką cromę 2008 r 1,9 150 KM z DPF ale nie mam czym sciagnąc wsadu a i ja szukam wsadu z wyłączonym DPF i EGR
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
jak masz jeszcze ten wsad to odezwij się!!!!!!!!
@Marcin12041982 zerknij do profilu usera @misiek1 to zobaczysz że ostatnio aktywny był 08.03.2016 więc sądzę że raczej Ci nie odpowie....
Czyli po tym co przeczytałem DPF można łatwo wyłączyc i dalej mamy taką samą normę emisji spalin euro 4 ?