Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 23 z 23
Like Tree2lubi to!

Temat: Wodorowanie silnika  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    50
    Postów
    375
    Auto
    Fiat Croma 1,9 Multijet 120 manual 6
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    Ależ skąd zero śmieszkowania ale jeśli faktycznie Twoja Croma pędzi po asfalcie z prędkością samolotu to gratuluję no i oczywiście życzę szerokości.
    Nie o prędkość tu chodzi, doczytaj.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Dobra, mam pomysła na biznes.
    Metodę nazwijmy przykładowo "hydrotemobaryczna dekarboksyzacja". Brzmi wystarczająco "naukowo", i bezboleśnie (... ekhem ...) tłumaczy się na angielski.
    Podstaw naukowych nie opiszę na razie, bo będą one elementem zgłoszenia patentowego razem ze schematem urządzenia (automatu) do aplikacji.
    Gwarantuję efekty o 37% (*) lepsze niż w przypadku metody konkurencyjnej (wodorowanie), przy kosztach mniejszych o 14,5%. Teraz potrzeba tylko kasy na rozkręcenie biznesu, kontakty w mediach głównego ścieku również pożądane.

    (*) - w przypadku silnika M12 o przebiegu co najmniej 1 000 000 km, w innych warunkach pomiarowych mogą występować różnice w skuteczności dochodzące do 500% wartości bazowych.
    Haha i to ma sens wchodzę w ten biznes Morał z tego jest taki: nie dajmy się Panowie i Panie nabijać w butelkę z wodorem tudzież azotem
    A tak poważnie to sądzę że po takim zabiegu w silniku z przebiegiem 200K lub większym mogą niestety pojawić się jeszcze większe nieszczelności niż te które mamy. Tak więc pozostanę przy starej metodzie, ekspresówka i gaz do dechy.

  4. #18
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Croma 08 Zobacz post
    po takim zabiegu w silniku z przebiegiem 200K lub większym mogą niestety pojawić się jeszcze większe nieszczelności niż te które mamy.
    Osad węglowy niczego nie uszczelnia, jest porowaty i co najwyżej zatyka mniejsze dziury.
    Nie ma lepszego sposobu na pozbycie części osadów bez rozbierania silnika.

    A przy okazji: Łysy jednak znowu lekcji nie odrobił, a ja nie oglądałem uważnie. Chemia, za moich czasów na poziomie ostatnich klas szkoły podstawowej. Pytania kontrolne:
    - jak spalało się to co wytworzyła maszynka Łysego?
    https://youtu.be/5W5CRI3YBIs?t=261
    - jak spalał się gaz z "maszyny do wodorowania"?
    https://youtu.be/5W5CRI3YBIs?t=658
    (proponuję zmniejszyć prędkość odtwarzania)

    Wybuchowo spala się mieszanka wodoru z powietrzem albo tlenem, przy niskiej ilości tlenu w otoczeniu wodór pali się tak:
    https://youtu.be/wsFAN1iT4aA

    Tak więc cała ta zabawa sprowadza się do wybuchowego wytworzenia w cylindrze wody, zaś wzrost temperatury spalania ma niewielkie znaczenie dla skuteczności procesu. Powiem tak: w komorze spalania wybuchy zdarzają się co chwilę, aczkolwiek nie czuł bym się komfortowo dostarczając do cylindra mieszankę wybuchową o nieznanym składzie i i parametrach (punkt zapłonu, temperatura spalania itp). Pytanie ile tej mieszanki wybuchowej (wodór plus tlen) jest dostarczane (litrów na godzinę), i jaki to procent w stosunku do normalnej pracy tego silnika.

    Opel Blitz, podstawa transportu Wermachtu, miał w instrukcji dokładnie opisaną procedurę "polowego czyszczenia silnika z nagarów i osadów". Powiem tyle że autor instrukcji nie przewidywał używania wytwornicy wodoru.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Kąty Wrocławskie
    Wiek
    55
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2006
    Witam.
    Proponuję obejrzeć ten film:
    https://www.youtube.com/watch?v=5W5CRI3YBIs
    Myślę, że sporo wyjaśni....
    Pozdrawiam.

  6. #20
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Dareckisz Zobacz post
    Proponuję obejrzeć ten film:
    Piszesz poważnie czy jaja sobie robisz?

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Dareckisz Zobacz post
    Proponuję obejrzeć ten film:
    Ktoś tutaj nie uważał na lekcji lub był na wagarach

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał ata;
    Podczas spalania wodoru wytwarza się co? woda! a dokładniej przegrzana para wodna (w ilościach homeopatycznych, ale jednak). .
    a podczas spalania benzyny czy ON.... to tylko CO2 i NOx (sladowo) powstaja...a co sie dzieje z wodorem zawartym w weglowodorach?? całe życie myślałem że też powstaje tlenek wodoru zwany wodą... kurcze całe życie żylem w błędzie....

  9. #23
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    a podczas spalania benzyny
    A sie czepił!

    Oczywiście że w procesie spalania paliw płynnych zawsze powstaje woda. Oraz tlenek i dwutlenek węgla.
    Dobrze, to teraz inna zagadka: dlaczego podczas pracy silnika katalizator robi się cieplejszy niż niż kolektor wylotowy?

    Zasadniczo jest to temat na dłuższą dyskusję. Z praktyki "garażowego rozbieracza silników" powiem ze silniki zasilane LPG są "czyste" (komory spalania i tłoki), a diesle są "brudne". Najczystsze są silniki w których padła uszczelka pod głowicą, ale tylko na tych cylindrach gdzie chłodziwo dostawało się na tłoki.
    Wnioski?
    nie, nie proponuję psucia upg! Po prostu nie należny przesadzać z dbałością o "czystość" silnika, i nie warto dawać się naciągnąć na przeróżne "patentowane metody czyszczenia silnika od środka".
    Jeśli ktoś odczuwa nieodpartą potrzebę "wyczyszczenia tłoków", to ćwierć litra wody zrobi to samo co "metody patentowane" za ułamek kosztów. Byle używane z umiarem, bez przesady.
    chrom lubi to.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wodorowanie
    Napisany przez Jacek 1qaz na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-07-2018, 16:03
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 03-08-2016, 22:15
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  5. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl