Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez lisekg
  • 1 przez Leszek_70

Temat: Wkręcanie tłoczków przy wymianie tarczy?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2019
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Croma
    Rocznik
    2005

    Wkręcanie tłoczków przy wymianie tarczy?

    Hej.
    Mam pytanie czy w fiacie croma 2005 140 km 1.8 podczas wymiany tarcz trzeba wkręcać tłoczki które są odpowiedzialne za docisk klocków do tarczy. Widziałem filmik że koleś miał specjalny zestaw do wkręcania w/w elementu. Da radę jakoś to obejść domowym garażowym sposobem?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Ścisk stolarski
    Oczywiście pokładając stary klocek
    Ostatnio edytowane przez koloremko ; 17-08-2019 o 14:20

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,233
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał koloremko Zobacz post
    Ścisk stolarski
    Do przodu ,a z tyłu trzeba kręcić .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    183
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Klucz do tarczy szlifierki katowej. Wkrecac i dociskac.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    677
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał wezyr007 Zobacz post
    Hej.
    Mam pytanie czy w fiacie croma 2005 140 km 1.8 podczas wymiany tarcz trzeba wkręcać tłoczki które są odpowiedzialne za docisk klocków do tarczy. Widziałem filmik że koleś miał specjalny zestaw do wkręcania w/w elementu. Da radę jakoś to obejść domowym garażowym sposobem?
    Tak z tyłu musisz obracać tłoczkami aby je wcisnąć przy wymianie klocków/tarcz.. z przodu tylko wciskasz.
    Pamiętaj o odkręceniu zbiorniczka z płynem hamulcowym i kontrolę stanu płynu podczas operacji aby nie wylało !!!!
    morcmarc lubi to.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 wrzesień 2017
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    39
    Postów
    94
    Auto
    Croma 2.4 jtd
    Rocznik
    2005
    Przód to sciskiem stolarskim idzie a tył hmm albo morsy lub jakaś tzw. Żabka...tylko uwaga na gumę na tloczku. Lub zestaw do wkręcanie cylinderkow z allegro za 30 zł.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    179
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam co do wymiany klocków przód i tył i wciskaniu lub wkręcaniu tłoczków hamulcowych, można to zrobić domowymi - garażowymi sposobami, tak jak koledzy wyżej radzą ( z tyłu natomiast im dalej będzie się wkręcało tłok zacisku hamulcowego tym bliżej będzie dochodziło się do gumy tłoka, którą można w bardzo łatwy sposób rozerwać, i nie zauważyć tego, co może skutkować w późniejszym czasie całkowitym uszkodzeniem zacisku). Warto naprawdę wydać te max 50 pln na zakup zestawu do wciskania tłoczków hamulcowych.Dlaczego? A no dlatego że na pewno usprawni wymianę, zaoszczędzi czasu i nerwów przy wymianie, i wciskaniu tłoków w zacisk, doradzam z własnego doświadczenia, robiąc wymiany klocków w swoich domowych autach. Jak nie miałem na samym początku zestawu, to dosyć że leciały nie cenzuralne słowa podczas wkręcania tłoków garażowym sposobem, to jeszcze zdarzyło się Mi uszkodzić gumę przy tłoku raz, i jeszcze do tego dochodziło częste zapieczenia samego tłoka. Postanowiłem odżałować te 50 pln na zestaw do tłoków i całkiem inna i bezpieczna robota i zestaw przydał się nie tylko Mi ale także synowi który wymieniał kolegom klocki w autach. Także polecam zainwestować w zestaw zanim kolega zabierze się za te tłoki w aucie.
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 25-08-2019 o 14:37
    Damn lubi to.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2019
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    43
    Postów
    10
    Auto
    croma 1,9 150KM
    Rocznik
    2005
    Good post

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. problem przy wymianie silnika
    Napisany przez irek78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-12-2015, 17:46
  2. Fiat Bravo 1.6 16v Szarpanie,Pierdzenie,Nie wkręcanie na obroty
    Napisany przez luxorek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 23-10-2015, 15:42
  3. Problem przy wymianie rozrządu
    Napisany przez sylwestreczek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-12-2013, 15:16
  4. problem przy wymianie błotnika
    Napisany przez mlody90k na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2013, 16:09
  5. wycie koła i wolne obroty tarczy przy 100 km/h
    Napisany przez crayven na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-09-2012, 20:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl