Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Moje auto pali względnie kolego Lisek, o nadajnik spytałem z ciekawości
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Dziękuję za kolejną cenną uwagę w moim silniku nie ma już nawet czego spryskiwać WD-40 bo wszystko jest tak rozruszane że cokolwiek zapieczonego odkręcić to czysta przyjemność i uwierzcie mi,że gdybym miał to auto skreślić tylko z tego powodu, że wierzę w to że to jakaś pierdoła to na pewno tego nie zrobię bo to AUTO jak już odpali a mam na myśli temp. ujemne to na chwilę obecną nie widzę auta, w tym wieku i przebiegu 390 000 km,w którym spędziłbym tak komfortowo czas pokonując na raz 1300 kilometrów z domu do pracy i pracy do domu (Monachium)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Reasumując spróbuję jeszcze innej listwy z innymi czujnikami tak dla sprawdzenie i zobaczymy co komp pokaże. Do jutra pozdrawiam
Czytam wątek z zainteresowaniem bo choć te problemy mnie nie dotyczą wiedzy praktycznej nigdy dość. Pozwolę sobie na mały OT. Kolega Rycho310 swoim ostatnim wpisem zrobił moim zdaniem świetną reklamę naszym Kromkom a i serca wielu napełnił otuchą. Dokładnie mam na myśli ten fragment:
Na zamieszczonym przez Ciebie zdjęciu widać na pokrywie aku. wklejkę z danymi serwisowymi. Pomysł bardzo mi się spodobał i zamierzam zrobić to u siebie, jednak zwrócił mą uwagę interwał wymiany oleju. Można by pomyśleć, że przy takich jednorazowych trasach można spokojnie robić wymianę oleju po 15 tys. lub nawet kierować się wskazaniami komputera. Widzę, że przyjąłeś interwał 10 tys. km, i wg. mnie to może być recepta sprawność silnika przy tak szacownym nalocie.
Ostatnio edytowane przez Abramsik ; 23-02-2018 o 07:03
Przeto na tej samej naklejce widnieje przebieg 200K, więc to jest 200K czy niecałe 400K?
Witam
Sprostuję ten mój nalot kupując ją miała na liczniku 126 000, sprawdzamy silnik sucho nie myty spod bagnetu ani wiaterku więc może to prawda ale po miesiącu wracając z wczasów zapaliła mi się kontrolka silnika i zjechałem w trybie awaryjnym do serwisu, a tam dopalili mi DPF komputerowo no i gatka szmatka z serwisantem i swoimi kanałami okazało się, że auto ma nie około 130 tys., a 330 000 km. I tak to wygląda, choć powiem szczerze jakoś mnie ten przebieg nie przeraził, bo od wiosny do późnej jesieni poza wymianą płynów i filtrów nawet nie wiem co to kanał tfu tfu, żeby nie zapeszyć. Może mnie skrytykujecie,ale byle czego do niej nie leję, wszystko zgodnie ze specyfikacją( jak w książce). Zawsze wychodziłem z takiego założenia, że ,,jak się dba, to się ma". No a teraz idę sprawdzać to co mi napisaliście.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A i jeszcze jedno przebieg na liczniku zostawiłem taki jaki jest choć jak ktoś pyta to zawsze go informuje jak jest
Witajcie
Pierwsze spostrzeżenia po odpięciu wtyczki czujnika temperatury nic się nie zmieniło poza tym, że kontrolka świec pali się dłużej , i wyskoczył błąd czujnika. Postaram się wkleić dwa krótkie filmiki jeden przed zastosowaniem startera i drugi po, oraz zdjęcia parametrów po uruchomieniu może na coś zwrócicie uwagę20180223_120054_001.jpg 20180223_120149.jpg20180223_120227.jpg
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chciałbym dorzucić te dwa krótkie filmiki ale nie mogę!
Ostatnio edytowane przez Rycho310 ; 23-02-2018 o 14:01
nie chwaliłeś się wcześniej, że masz możliwość podłączenia kompa i logowania.
zrób teścik:
1 odepnij wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu
2 zaznacz do logowania parametry: prędkość obrotowa silnika, ciśnienie paliwa (zmierzone i oczekiwane)
3 przejdź na zakładkę wykres i kliknij Start
4 spróbuj uruchomić auto. przez ok 10 sekund rozrusznik powinien kręcić, nie powinien odpalić.
jeśli dobrze pamiętam nazwy parametrów to zobaczysz po jakim czasie pojawia się ciśnienie na listwie CR.
zaraz spróbuje znaleźć jakieś stare logi, gdybym niewłaściwe parametry wskazał będziesz mógł porównać.
kolegów proszę o korektę, gdybym coś pomylił lub o czymś zapomniał.
Pozdrawiam
Wszystko wygląda dobrze po odpaleniu jak silnik ma już 850 obrotów...
Sprawdź to tak jak kolega radzi z odłączonym czujnikiem ....
a propo tego czujnika to o ile pamiętam jest to hallotronowy czujnik i ma on taką przypadłość, że potrafi się uszkodzić w dość dziwny sposób... Objawy jakie ja miałem w Stilo były takie że silnik po nagrzaniu - przestawał pracować ( po ostygnięciu pracował poprawnie do nagrzania) u kolegi w tym roku w Skodzie Octavi padł tak, że jak silnik był zimny to nie działał a jak go pomęczył i go rozgrzał to zaczynał działać... W Brava z czasem odchodził od koła - wieńca zębatego i tez nie chał zapalić na zimnym silniku - wystarczyło dosunąć/ zmienić szczelinę bo żadnych komunikatów nie było... więc t tez jest trop.. Ale obecnie w silnikach sa dwa czujniki i komputer rejestruje i porównuje oba sygnały więc wyrzucił by tobie komunikat o takim błędzie
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
A moze rozrusznik zdycha?? i za wolno kreci??Podladuj przez noc aku i zobacz jak odpali. Uklad cr nie odpali jak nie uzyska odpowiednich obrotow, dasz plaka to potem chodzi od strzala. Powyzej 200 na pewno musi byc CR na listwie ok 300bar powinien chodzic
Powiedzcie jak wrzucić filmik z telefonu??? to zobaczylibyście jak to wszystko wygląda
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Te 850 obrotów to też mnie trochę dziwi bo niekiedy jak odpali to w pierwszych kilku sekundach jest 850 a dopiero po chwili w chodzi na około 1000
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A ten test to na zimno czy bez znaczenia?
Ostatnio edytowane przez Rycho310 ; 23-02-2018 o 16:56
o to samo mi chodziło ze sprawdzeniem prędkości obrotowej na rozruchu i ciśnieniem paliwa na listwie. jak odłączy czujnik to auto nie zapali i będzie chwila żeby zobaczyć jak się prędkości mają, czy nie kręci za wolno, oraz przy jakiej prędkości pojawia się odpowiednie ciśnienie na listwie.
najlepiej test wykonać na zimnym, jak auto postoi i akumulator odpocznie
Rychy
jeśli po odpaleniu auto wkręca się na obroty ok 1000 a po chwili spada na 800 to wydaje mi się, że komputer wykrywa że jest mało prądu i podnosi obroty w celu szybszego uzupełnienia przez alternator
weź podłącz woltomierz i sprawdź do ilu spada napięcie na aku podczas rozruchu
Pozdrawiam
Ok dzięki jutro tak zrobię bo dziś jest już ciepły
Również pozdrawiam
Witam.
u mnie też taka ciekawostka z odpalaniem
przy temperaturach od 0-3 stopni strasznie słabo pali a poniżej -2 prawie na strzała alternator ładuje 13,8V akumulator prawie nowy
zastanawiam się czy przez krótkie trasy akumulator jest niedoładowany i kręci za słabo (może dać mocniejszy 140A z automatu jeśli pasuje)
przy temperaturach poniżejj -2 stopni jest jakaś większa dawka paliwa że lepiej pali niż w temp powyżej 0?
edit
13,8V to chyba za mało ?
Ostatnio edytowane przez Johnyyy ; 24-02-2018 o 13:48
13,8 to jest bardzo dobry prąd