Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    6
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007

    Wibracje podczas jazdy

    Moja Croma zaczęła drżeć podczas jazdy, ale nie z zimna. Wibracje pojawiają się w okolicach 70km/h, wydaje mi się, że nie pochodzą od niewyważonych kół, bo po zdjęciu nogi z gazu ustają. Czy jest to jakaś znana przypadłość? Ostatnio straciłem zaufanie mechaników, zanim zostawię auto w warsztacie wolałbym znać przyczynę niesprawności.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    32
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 120km
    Rocznik
    2008
    Ha, właśnie się pozbyłem identycznego problemu, drgania na 4-biegu przy prędkości od 70 do 88 km/h. Najbardziej pod obciążeniem/pod górkę. Winowajcą okazał się przegub wewnętrzny ( w moim przypadku lewy ). Ciężko wyczuć która strona do roboty, ja najpierw kupiłem używaną prawą całą półoś ( bo najczęściej pada ), drgania się wzmogły więc kupiłem całkiem nową za 600 PLN i niestety nadal to samo. Dopiero po zmianie na nówkę z lewej strony autem da się jeździć i wyprzedzać

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    6
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Wczoraj zdejmowałem przednie koła, żeby obejrzeć przeguby. Na oko były ok. Ale objaw identyczny, 4 bieg i od 70 telepanie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    57
    Postów
    1,327
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Podobne objawy miałem w Mareii Wekendowej , z tym ze do wymiany był wewnętrzny lewy przegub.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    skb
    skb jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 październik 2013
    Skąd
    Kujawsko-Pomorskie
    Wiek
    34
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Croma 1.9 Multijet 150KM był Fiat Marea 2.0 20V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał krzysztofd Zobacz post
    Moja Croma zaczęła drżeć podczas jazdy, ale nie z zimna. Wibracje pojawiają się w okolicach 70km/h, wydaje mi się, że nie pochodzą od niewyważonych kół, bo po zdjęciu nogi z gazu ustają. Czy jest to jakaś znana przypadłość? Ostatnio straciłem zaufanie mechaników, zanim zostawię auto w warsztacie wolałbym znać przyczynę niesprawności.
    Witaj przerabiałem temat który opisujesz do wymiany półoś która to już niech sprawdzi twój mechanik najczęściej pada długa od pasażera w moim przypadku musiałem wymienić obie po tym zabiegu drgania ustały koszt 1200zł z robotą za nowe z portalu all... możesz spróbować poszukać używek ale nigdy nie wiesz na jakie trafisz

    Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    115
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Potwierdzam. Mam ten sam silnik w Bravolcu. Przegub wewnętrzny. Łatwo sprawdzisz który, poruszaj półosią tak jak bys chciał ją obrócić, Jak któraś ma luz, to do wymiany. Polecam kupić używkę. Pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    48
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    U mnie miesiąc temu identyczna przypadłość - prawa strona - wymiana samego krzyżaka w przegubie wewnętrznym + nowy smar + nowa osłona gumowa = koszt całości 300zł. Przy 80-90 km/h całą budą trzepało okrutnie - po wymianie - cisza i spokój.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    54
    Postów
    512
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    U mnie wystarczyło tylko uzupełnić smar a bałem się że czekają mnie spore wydatki. Kiedyś był już taki temat.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2015
    Skąd
    Sanok
    Postów
    23
    Auto
    croma
    Rocznik
    2005
    W zasadzie to mogą być dwie przyczyny drgań:
    - DWS czyli dwumasa,
    i jeśli dalej się pojawiają
    -wyrobiona półoś najczęściej jest to długa (prawa),polecam firmę BorseAuto, kupiłem u nich i po wymianie jest super, koszt kompletnej półosi ok. 450 zł.
    Tak, naprawdę z drganiami walczyłem długo: wymieniłem dws drgania były, a ustały dopiero po wymianie półosi.
    Możesz zacząć od półosi, wymiana prosta, bez wysyłania auto do mechanika. Zwróć uwagę,że przy tej operacji wylewa się olej ze skrzyni biegów, trzeba go wymienić albo uzupełnić.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    36
    Postów
    952
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Ja bym zaczął od sprawdzenia stanu jakości oraz ilości smaru w przegubach wewnętrznych. U mnie tez wystarczyło dołożyć smaru. Kosztował prawie 4 zł.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    409
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Z ciekawości pytam: przed uzupełnieniem tego smaru myłeś przegub jakąś np. benzyną ekstrakcyjną, czy tak tylko dołożyłeś?

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    36
    Postów
    952
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Za pierwszym razem tylko dołożyłem, mialem tylko smar ŁT. Po jakimś czasie wszystko wyczyściłem i uzupełniłem smarem do przegubów .
    Już za pierwszym razem pomogło. Chciałem jednak zrobić to porządnie i kupiłem właściwy smar.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    46
    Postów
    659
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    smary z funkcja regeneracji np XADO i zastosować je na wewnetrznych i zewnętrznych oczywiście wszystko ładnie benzyną ekstrakcyjną i wymienić zaciski na osłonach na skręcane. koszty to kilkadziesiąt zł a nie ponad 1tyś za przeguby... Warto to zrobić przy przebiegu ponad 100 tyś lub 8 latach...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2013
    Skąd
    Pruszków
    Wiek
    6
    Postów
    85
    Auto
    Croma 1,9 150 PS
    Rocznik
    2007
    Przyczyną telepania był luz drążka kierowniczego, po wymianie drążka z końcówką problem ustał.


 

Podobne tematy

  1. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 16:12
  2. Wibracje na 4 i 5 biegu podczas przyspieszania.
    Napisany przez mwx na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-03-2016, 07:35
  3. Drżenie, wibracje w czasie jazdy
    Napisany przez piot na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-09-2015, 17:58
  4. Mała moc, wibracje podczas jazdy, zapach plastiku
    Napisany przez kkaarrooll1991 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-01-2015, 20:38
  5. Wibracje podczas przyspieszania / ruszania.
    Napisany przez Yeti1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2014, 01:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma przy 70 kmgodz drzy

fiat croma wibracje

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl