Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2010

    ustawienie rozrządu vs. wtryski

    Witam,

    Czy możliwe jest aby źle ustawiony rozrząd spowodował awarię wtrysków (Croma 2,4)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Co masz na myśli pisząc uszkodzone?
    Zawsze istnieje taka możliwość. Zmiana wtrysku paliwa ,jego wielkość, a raczej długość jest sterowana komputerowo przestawienie rozrządu powoduje zmianę parametrów silnika między innymi zmianę synchronizacyjną wału (położenia tłoków)w stosunku do wałka rozrządu .Komputer będzie starał się wyrównać obroty silnika korygując czas pracy wtryskiwaczy .Może to spowodować jakąś awarię końcówki wtrysku .Osobiście jednak nigdy o takim przypadku nie słyszałem.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2014
    Skąd
    Wieliczka
    Postów
    5
    Auto
    Croma 2.4
    Rocznik
    2010
    na początku roku musiałem regenerować wszystkie wtryski. Mechanik stwierdził, że powodem awarii było złej jakości paliwo (zawsze tankuję na Orlenie). auto kupiłem w 2014 roku z przebiegiem 146 tyś, rocznik 2010. Moje pytanie pojawiło się dla tego ponieważ słyszałem opinię, że jeśli jest źle ustawiony rozrząd to po ok 1,5 roku do 2 lat "lecą wtryski", a w przypadku tych silników nie powinno być z nimi żadnych problemów.
    Przy okazji czy da się zweryfikować ustawienie rozrządu na podstawie parametrów po podłączeniu komputera?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Do tego co mówią mechanicy należy podchodzić ze sporą rezerwą - gdybym bezkrytycznie im wierzył, to już różne kosztowne rzeczy musiałbym wymieniać w autach...
    NIe wiem jakie wtryski ma 2.4, ale jeśli te same co 1,9 to ich zajechanie jest "wyczynem" (JTD ma generalnie solidne wtryski, dużo odporniejsze - również na złe paliwo - niż inne marki)... Jakie były objawy, i na podstawie czego podjęto decyzję o regeneracji? Pytanie nie jest bezpodstawne bo nawet jeśłi jest poprawa po tej regeneracji to istnieje ryzyko że usunąłeś skutek, a nie przyczynę - i ponowna robota jest kwestią czasu..
    A to te wtryski tak padły nagle czy coś postępowało (albo walczyłeś z czymś, a te wtryski to był ostatni chwyt)?
    Auto kupiłeś, więc pytanie co się działo wcześniej i gdzie (i co) tankował poprzedni właściciel? Tego nie wiesz, może faktycznie lał jakiś syf ale moze jest jakiś "tajny" powód dla którego sprzedał...
    Przestawiony rozrząd... a czy zauważyłeś po poprawnym ustawieniu rozrządu jakąś zmianę w pracy silnika? Bo jeśłi nie - mam wątpliwości czy tak było
    MIałem taki przypadek rok temu że auto sporo paliło i silnik był "niekulturalny". Zmieniłem mechanika i po wyjeździe od nowego nastąpiłą znaczna zmiana kultury pracy i spadek spalania o ok 2l/100. Zakres prac które robił (zmiana rozrządu ) nie uzasadniał takich efektów więc zapytałem go o co chodzi i co zrobił - a on mi powiedział że nie pasowało mu ustawienie rorządu które było wcześniej, zrobił po "po swojemu" (ale "na przyrządach" a nie na oko ) i stąd efekt... Sęk w tym że poprzednio rozrząd był robiony w ASO - i gdy potem pojechałem ich op..ić, to twardo się zapierali że jesli robi ktoś w oparciu o blokady i znaczniki, to nie można tego źle zrobić....
    No ale wyglądałoby na to że jednak można... ale nie sądzę by nie było bez wpływu na kulturę pracy i osiągi silnika stąd pytanie o obserwacje...
    U mnie jednak wtrysków to nie uszkodziło... czy mogło u Ciebie? teoretycznie tak, bo to jednak inne parametry spalania, może być wyższa temperatura w cylindrach, ciśnienie inaczej rozłożóne itp - ale jak było naprawdę? trudno zgadnąć..

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Co masz na myśli pisząc uszkodzone?
    Zawsze istnieje taka możliwość. Zmiana wtrysku paliwa ,jego wielkość, a raczej długość jest sterowana komputerowo przestawienie rozrządu powoduje zmianę parametrów silnika między innymi zmianę synchronizacyjną wału (położenia tłoków)w stosunku do wałka rozrządu .Komputer będzie starał się wyrównać obroty silnika korygując czas pracy wtryskiwaczy .Może to spowodować jakąś awarię końcówki wtrysku .Osobiście jednak nigdy o takim przypadku nie słyszałem.
    NIe wydaje mi się by centralka mogła je uszkodzić od samej zmiany parametrów wtrysku - mogło natomiast spowodować pośrednio (inny rozkład temperatury w cylindrze, ciśnienia itp).. ale ... czy walnęłyby wszystkie na raz? mało prawdopodobne. Raczej obstawiam jakąś inną (dotąd nieznaną) przyczynę awarii (awaria wtrysków być może była tylko skutkiem, przyczyna nadal się czai)...
    Ten rozrząd może być jakimś tropem, ale też pytanie czy np pompa wysokiego ciśnienia działa dobrze (nie podaje np za dużego)... ktoś nie wgrywał też jakiegoś softu modyfikującego parametry wtrysku ?
    Może doszukuję się dziury w całym, ale jednoczesna awaria 5 wtryskiwaczy?? albo ma wspólną i działającą w tym samym czasie przyczynę albo..wyjątkowo złośliwy zbieg okoliczności...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał RafalWawa Zobacz post
    NIe wydaje mi się by centralka mogła je uszkodzić od samej zmiany parametrów wtrysku
    Centralka mogła by uszkodzić wtryski, spotkałem się z przypadkiem gdzie po modyfikacji softu w sposób dość śmieszny i mało profesjonalny podczas zapłonu w momencie eksplozji mieszanki trwał jeszcze wtrysk paliwa przez co wtryskiwacz był otworzony i ciśnienie uszkodziło wtryskiwacze. Muszę zgodzić się z tym że uszkodzenie wtryskiwacza to już efekt tego c w silniku jest nie tak, sterownik silnika ma jedynie wpływ na dawkę paliwa i tą dawka paliwa reguluje prace silnika, jeżeli wtryskiwacze zaczynają wariować to należy szukać przyczyny dlaczego się tak dzieje ale nie we wtryskach.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    Centralka mogła by uszkodzić wtryski, spotkałem się z przypadkiem gdzie po modyfikacji softu w sposób dość śmieszny i mało profesjonalny podczas zapłonu w momencie eksplozji mieszanki trwał jeszcze wtrysk paliwa przez co wtryskiwacz był otworzony i ciśnienie uszkodziło wtryskiwacze. Muszę zgodzić się z tym że uszkodzenie wtryskiwacza to już efekt tego c w silniku jest nie tak, sterownik silnika ma jedynie wpływ na dawkę paliwa i tą dawka paliwa reguluje prace silnika, jeżeli wtryskiwacze zaczynają wariować to należy szukać przyczyny dlaczego się tak dzieje ale nie we wtryskach.
    Ok - trochę kombinowałem w głowie i "na gorąco" pisałem - i nieprecyzyjnie się wyraziłęm. Piszac że centralka nie uszkodzi wtrysku miałem na myśli fabryczny soft. Jeśli soft modyfikowano to wszystko jest możliwe.
    Pytanie czy autor posta ma świadomość (lub możliwość ustalenia) czy centralka ma fabryczny soft, czy po jakichś "ulepszeniach"?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 grudzień 2014
    Skąd
    Ropczyce
    Wiek
    44
    Postów
    416
    Auto
    Croma 2,4 Multijet
    Rocznik
    2008
    Z tego co widzę to kolega ma 2,4 to co mam ja, przy takiej modyfikacji o której ja piszę rozpadła by mu się skrzynia biegów bo to już naprawdę dość duży power jest strach gaz naciskać

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Python28 Zobacz post
    podczas zapłonu w momencie eksplozji mieszanki trwał jeszcze wtrysk paliwa
    No właśnie taki przypadek miałem na myśli ,ale nie modyfikacja softu a przestawiony rozrząd .

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    koledzy z własnego doświadczenia wiem że złe ustawienie rozrządu nawet o 1 ząbek generuje błąd na desce -brak synchronizacji wałka z wałem ,a wtryski mogły się zużyć od kiepskiego paliwa mimo że są bardzo trwałe, chociaż przy takim przebiegu jak kolega podaje to rzadkość,


 

Podobne tematy

  1. Ustawienie rozrządu
    Napisany przez danioi na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-07-2015, 20:58
  2. Pasek rozrządu (ustawienie) 2.0 HLX 147km
    Napisany przez Lycha001 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 22-06-2014, 22:07
  3. Fiat Brava 1.2 16v ustawienie Rozrządu
    Napisany przez Wisnia1995 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-07-2013, 16:33
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-01-2013, 17:21
  5. [silnik] ustawienie rozrządu ducato
    Napisany przez fiaton na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-07-2009, 17:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rorzad a wtryski

https:fiatklubpolska.plcroma-446ustawienie-rozrzadu-vs-wtryski-31536

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl