Witam,
Czy możliwe jest aby źle ustawiony rozrząd spowodował awarię wtrysków (Croma 2,4)?
Witam,
Czy możliwe jest aby źle ustawiony rozrząd spowodował awarię wtrysków (Croma 2,4)?
Co masz na myśli pisząc uszkodzone?
Zawsze istnieje taka możliwość. Zmiana wtrysku paliwa ,jego wielkość, a raczej długość jest sterowana komputerowo przestawienie rozrządu powoduje zmianę parametrów silnika między innymi zmianę synchronizacyjną wału (położenia tłoków)w stosunku do wałka rozrządu .Komputer będzie starał się wyrównać obroty silnika korygując czas pracy wtryskiwaczy .Może to spowodować jakąś awarię końcówki wtrysku .Osobiście jednak nigdy o takim przypadku nie słyszałem.
na początku roku musiałem regenerować wszystkie wtryski. Mechanik stwierdził, że powodem awarii było złej jakości paliwo (zawsze tankuję na Orlenie). auto kupiłem w 2014 roku z przebiegiem 146 tyś, rocznik 2010. Moje pytanie pojawiło się dla tego ponieważ słyszałem opinię, że jeśli jest źle ustawiony rozrząd to po ok 1,5 roku do 2 lat "lecą wtryski", a w przypadku tych silników nie powinno być z nimi żadnych problemów.
Przy okazji czy da się zweryfikować ustawienie rozrządu na podstawie parametrów po podłączeniu komputera?
Do tego co mówią mechanicy należy podchodzić ze sporą rezerwą - gdybym bezkrytycznie im wierzył, to już różne kosztowne rzeczy musiałbym wymieniać w autach...
NIe wiem jakie wtryski ma 2.4, ale jeśli te same co 1,9 to ich zajechanie jest "wyczynem" (JTD ma generalnie solidne wtryski, dużo odporniejsze - również na złe paliwo - niż inne marki)... Jakie były objawy, i na podstawie czego podjęto decyzję o regeneracji? Pytanie nie jest bezpodstawne bo nawet jeśłi jest poprawa po tej regeneracji to istnieje ryzyko że usunąłeś skutek, a nie przyczynę - i ponowna robota jest kwestią czasu..
A to te wtryski tak padły nagle czy coś postępowało (albo walczyłeś z czymś, a te wtryski to był ostatni chwyt)?
Auto kupiłeś, więc pytanie co się działo wcześniej i gdzie (i co) tankował poprzedni właściciel? Tego nie wiesz, może faktycznie lał jakiś syf ale moze jest jakiś "tajny" powód dla którego sprzedał...
Przestawiony rozrząd... a czy zauważyłeś po poprawnym ustawieniu rozrządu jakąś zmianę w pracy silnika? Bo jeśłi nie - mam wątpliwości czy tak było
MIałem taki przypadek rok temu że auto sporo paliło i silnik był "niekulturalny". Zmieniłem mechanika i po wyjeździe od nowego nastąpiłą znaczna zmiana kultury pracy i spadek spalania o ok 2l/100. Zakres prac które robił (zmiana rozrządu ) nie uzasadniał takich efektów więc zapytałem go o co chodzi i co zrobił - a on mi powiedział że nie pasowało mu ustawienie rorządu które było wcześniej, zrobił po "po swojemu" (ale "na przyrządach" a nie na oko ) i stąd efekt... Sęk w tym że poprzednio rozrząd był robiony w ASO - i gdy potem pojechałem ich op..ić, to twardo się zapierali że jesli robi ktoś w oparciu o blokady i znaczniki, to nie można tego źle zrobić....
No ale wyglądałoby na to że jednak można... ale nie sądzę by nie było bez wpływu na kulturę pracy i osiągi silnika stąd pytanie o obserwacje...
U mnie jednak wtrysków to nie uszkodziło... czy mogło u Ciebie? teoretycznie tak, bo to jednak inne parametry spalania, może być wyższa temperatura w cylindrach, ciśnienie inaczej rozłożóne itp - ale jak było naprawdę? trudno zgadnąć..
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
NIe wydaje mi się by centralka mogła je uszkodzić od samej zmiany parametrów wtrysku - mogło natomiast spowodować pośrednio (inny rozkład temperatury w cylindrze, ciśnienia itp).. ale ... czy walnęłyby wszystkie na raz? mało prawdopodobne. Raczej obstawiam jakąś inną (dotąd nieznaną) przyczynę awarii (awaria wtrysków być może była tylko skutkiem, przyczyna nadal się czai)...
Ten rozrząd może być jakimś tropem, ale też pytanie czy np pompa wysokiego ciśnienia działa dobrze (nie podaje np za dużego)... ktoś nie wgrywał też jakiegoś softu modyfikującego parametry wtrysku ?
Może doszukuję się dziury w całym, ale jednoczesna awaria 5 wtryskiwaczy?? albo ma wspólną i działającą w tym samym czasie przyczynę albo..wyjątkowo złośliwy zbieg okoliczności...
Centralka mogła by uszkodzić wtryski, spotkałem się z przypadkiem gdzie po modyfikacji softu w sposób dość śmieszny i mało profesjonalny podczas zapłonu w momencie eksplozji mieszanki trwał jeszcze wtrysk paliwa przez co wtryskiwacz był otworzony i ciśnienie uszkodziło wtryskiwacze. Muszę zgodzić się z tym że uszkodzenie wtryskiwacza to już efekt tego c w silniku jest nie tak, sterownik silnika ma jedynie wpływ na dawkę paliwa i tą dawka paliwa reguluje prace silnika, jeżeli wtryskiwacze zaczynają wariować to należy szukać przyczyny dlaczego się tak dzieje ale nie we wtryskach.
Ok - trochę kombinowałem w głowie i "na gorąco" pisałem - i nieprecyzyjnie się wyraziłęm. Piszac że centralka nie uszkodzi wtrysku miałem na myśli fabryczny soft. Jeśli soft modyfikowano to wszystko jest możliwe.
Pytanie czy autor posta ma świadomość (lub możliwość ustalenia) czy centralka ma fabryczny soft, czy po jakichś "ulepszeniach"?
Z tego co widzę to kolega ma 2,4 to co mam ja, przy takiej modyfikacji o której ja piszę rozpadła by mu się skrzynia biegów bo to już naprawdę dość duży power jest strach gaz naciskać
koledzy z własnego doświadczenia wiem że złe ustawienie rozrządu nawet o 1 ząbek generuje błąd na desce -brak synchronizacji wałka z wałem ,a wtryski mogły się zużyć od kiepskiego paliwa mimo że są bardzo trwałe, chociaż przy takim przebiegu jak kolega podaje to rzadkość,