Ja mam oryginalne Connect Navi + ale to niema znaczenia ... Ten konkretny wzmacniasz możesz podłączyć pod dowolne radio dowolnego producenta a musisz w przypadku Cromy / Fiata tylko dokupić dwa gniazda ISO i dwie wtyczki ISO do radia aby nie ciąć kabli. Oczywiście musisz mieć wtyczkę przy wzmacniaczu oryginalną.... Przynajmniej ja tak mam i gra naprawdę wyśmienicie... No może za głośno ( nie podłączyłem A-2 )
Zbieram się do zrobienia manuala ale ciągle....
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Dodałem zmieniarkę cyfrową ... mam również zwykłą na 6 CD ale postanowiłem zmienić ją na cyfrową.... Nowa działa szybko i nie przeskakuje jak jadę po dziurach... cena również atrakcyjna bo 140 zł z przesyłką, jakość dźwięku.... ja nie widzę i nie słyszę różnicy jedyny minus to oczekiwanie miesiąc na przesyłkę z Chin... widzi niby 10 płyt ale tak naprawdę działa 9 katalogów .... może nowa wersja softu widzi więcej ale ja nie zamierzam zmieniać softu na najnowszy puki co
WP_20170602_21_16_52_Pro.jpg
WP_20170603_11_24_44_Pro.jpg
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 12-06-2017 o 01:04
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
lisekg napisz w końcu gdzie położyłeś kable i co musiałeś rozkręcić, żeby je tam umieścić. Jest to kluczowa informacja i bez niej ani rusz. Właśnie zakupiłem komplet bose z Lybry tj. wzmacniacz, 4 głośniki i SUB.
O długości przewodów i ich średnicach też daj znać. Moje radio ma mp3 więc olewam takie dodatki jakie Ty dodałeś. Dla mnie mp3 poniżej 320 kb/s jest wyraźnie gorszy od CD AUDIO. Dlatego próbuję Bose, choć nie ma super ocen u znawców. Tylko musimy pamiętać jedno, za 140 zł z dostawą nie zakupię porównywalnego jakościowo sprzętu do Cromy. Panie i Panowie, proponuję konkrety, tzn:
1. Zdjęcie zamontowanego wzmacniacza (chyba jakoś się trzyma pod tym siedzeniem).
2. Przekroje przewodów IN i OUT oraz ich długości.
3. Miejsca przeciągnięcia wiązki oraz informację co trzeba przy tej operacji rozkręcać i w jaki sposób.
4. Zamocowanie SUB'a i jego podłączenie (od wzmacniacza odchodzi w oryginale COAXIAL)
5. Jak ktoś nie wie o co chodzi niech nie zaśmieca tematu.
6. Wymieniałem łożyska w M32 i opisałem to. Liczę na podobny opis dotyczący Bose z Lybry.
Trwają prace
Wzmacniacz BOSE Lybty w Fiat Croma-Stilo.jpg
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 14-06-2017 o 01:00
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Lisekg, bez urazy ale patrz punkt 5 i własny podpis o rozsądku. Trzymajmy fason do końca. Wiesz to pisz. Nie masz pojęcia to odpuść. Kiedyś też snułeś tematy olejowe. Daj sobie spokój albo pisz konkrety ze zdjęciami!!!
P.S. Super działanie wzmacniacza bez zasilania też opiszę. Nie wiem dlaczego ale obawiam się, że u mnie zagra źle!!
Ostatnio edytowane przez Stomil ; 13-06-2017 o 23:56
Kolego bo widzisz mam milion innych rzeczy na głowie... a o tym już dawno zapomniałem... Wszystko ładnie gra tak jak powinno jest podłączone...
Masz schemat jak podłączyć wzmacniacz... starałem się zrobić łopatologicznie aby każdy zrozumiał... co do pozostałych szczegółów to zrobię zdjęcia w aucie jak wyjadę z garażu ... czyli w sobotę
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
lisekg i ten obrazek z opisami jest super. Jeżeli byłem zbyt ostry w stosunku do Ciebie to przepraszam.
P.S. Lisekg, wyjścia zaznaczyłeś jak na tej włoskiej stronie. Zastanawia mnie jedno. Przód lewy z odwrotną polaryzacją w stosunku do innych wyprowadzeń. Te wzmaki robią w USA. Amerykańce to debile ale nie aż tak. Zastanawiam się jak to sprawdzić. Jak masz pomysł daj znać.
Analizując kolory izolacji powinno być wszystko OK.
Ostatnio edytowane przez Stomil ; 15-06-2017 o 16:47
Podłączyłem na ostro kablami rozruchowymi. Słychać różnicę!!! nawet na oryginalnych głośnikach. Ważna informacja: bez zasilania ten zestaw nie gra!!!
Więc kilka zdjęć do mojego schematu:
http://fiatklubpolska.pl/attachment....3&d=1497391195
trochę lansu
WP_20170618_10_21_26_Pro.jpg
Wzmacniacz wisi sobie pod siedzeniem pasażera na opaskach przymocowany do ramy z przodu i tyłu.
Kabel przechodzi pomiędzy siedzeniem a tunelem do tunelu - osłony bocznej
WP_20170618_10_21_37_Pro.jpg
Dodatkowy głosnik niskotonowy SUBWOOFER jest umieszczony pod siedzeniem pasażera - jest to głośnik SONY o małej średnicy i 6 Ohm który kupiłem za 24 zł ... jak dla mnie ilość basów jest i tak zdecydowanie za duża więc nie wykorzystuję nawet 50% jego potencjału a przeciez przez to, ze ma 6 Ohm a nie 4 to i tak jest słabszy. Pojemność przestrzeni pod siedzeniami jest bardzo duża i w mojej ocenie spokojnie 15 litrów tam jest...
img.php.jpg
Średnica zewnętrzna 132mm
Rozstaw otworów mocujących 135mm
Średnica otworu montażowego 115mm
Głębokość montażowa 63mm
Moc znamionowa 50W
Moc max 100W
Pasmo 38-4600Hz
Skuteczność 85dB/W/m
Impedancja 6om
Xmax 15mm
Fs 39Hz
Qts 0,4
Vas 15l
Widok przy maksymalnie odsuniętym siedzeniu do przodu:
WP_20170618_20_38_36_Pro.jpg
Aby go włożyć musiałem rozciąć wykładzinę w proporcji 1/3 na 2/3 i następnie podwinąłem ja pod spód... aby zawsze można było wrócić do oryginału
WP_20170618_20_37_38_Pro.jpg
WP_20170618_20_36_41_Pro.jpg
Na głośnik założyłem maskownice aby ktoś nogami go nie uszkodził.... Choć i tak jest bardzo głęboko
WP_20170618_20_37_21_Pro.jpg
Montaż całej wiązki jest banalnie prosty... odczepiamy tą boczną osłonę i prowadzimy kabel wewnątrz do radia... kabel wciągamy odkręcając górny nawiew - dwie śruby na imbus i jest piękny dostęp do radia/ gniazd
WP_20170618_20_39_04_Pro.jpg
Następnie odpinamy dwie kostki Iso z radia i podpinamy pod gniazda z zrobionego kabla a te z kabla pod radio i to wszystko....
Cieszymy się z mocy BOSE w aucie za bardzo rozsądne pieniądze ( mnie to wszystko kosztowało około 75 - 80 zł przy czym miałem jakieś kable z odzysku z których zrobiłem wiązkę )
Długości kabla niestety nie pamiętam... coś koło 1,3 metra.
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 20-06-2017 o 23:50
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Lisekg, super zdjęcia. Ja przewody puściłem przy prawym progu i pod schowkiem. Długość wiązki 2,5 m. 0,75 mm2 radio>wzmacniacz i 1,5 mm2 wzmacniacz>kostka do głośników. U mnie oryginalnie do radia szły tylko 4 przewody w kostce: 2 CAN , 12v i masa.DSCF7648.JPGDSCF7649.JPGDSCF7653.JPGDSCF7654.JPGDSCF7655.JPGDSCF7673.JPGDSCF7674.JPGDSCF7675.JPGDSCF7676.JPG
Na ostatnich zdjęciach widać otwór, przez który trzeba przeciągnąć wiązkę (obok poduszki pasażera).
Całą wiązkę okleiłem szmacianą taśmą izolacyjną i zrobił się twór średnicy ok 1,5 - 2 cm.
Zasilanie i masę do wzmacniacza brałem z zasilania radia. W związku z tym wymieniłem bezpiecznik od radia (pod maską) z 20 na 25 A.
Do SUBa nie idzie COAXIAL. To 2 grube przewody w miedzianym ekranie podłączonym do masy.
Koszty to 140 zł za zestaw Bose (wzmak, SUB i 4 głośniki w tym 2 z wysokotonowymi) i ok. 100 zł za przewody, taśmy, cynę itp.
Jak przymocuję wzmacniacz i SUB to biorę się za wymianę głośników w drzwiach na Bose.
Ostatnio edytowane przez Stomil ; 21-06-2017 o 23:18
Kilka nowych informacji.
1. Wzmacniacz zamocowany pod schowkiem a nad piankową osłoną wentylatora.
2. Podpowiedzcie panowie, moim zdanie SUB prawie nie gra (faktycznie bez skrzynki w tym momencie).
3. Zdjęcia porównują wysokotonowy BOSE i oryginał.DSCF7677.JPGDSCF7678.JPGDSCF7679.JPG
Lisekg mam podobne wrażenie. Czy możesz podpowiedzieć jak podłączyć (a raczej co) do A2. U mnie gra świetnie, ale SUB praktycznie nic nie daje.
U mnie koszty wzrosły o kolejną stówę. Cztery dystanse MDF i złączki głośnikowe, żeby nie ciąć oryginalnej instalacji. Dystanse przerabiałem u kolegi za free, ale zabawa na kilka godzin z frezarkami itp. duperelami.
Z przodu siedzą wysokotonowe BOSE a te co wymontowałem poszły na tył.
Na zdjęciu różnica głośników tylnych. Na przednich jest jeszcze większa (wielkości magnesów).
DSCF7680.JPG
Ostatnio edytowane przez Stomil ; 06-07-2017 o 22:02