Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    36
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001

    Ujemne temperatury, problem z kluczykiem

    Witam, przy ujemnych temperaturach nie mogę za pierwszym razem przekręcić kluczyka w stacyjce, za drugim już mogę ale z błędem „check vehicle protection system”, za trzecim już normalnie. Ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Bateria w kluczyku ma kilka miesięcy. Co można zrobić w tej sytuacji...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    31
    Postów
    240
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Może to nie rozwiązanie problemu, ale u mnie używanie drugiego kluczyka pomogło. Teraz dopiero przy mrozach ponownie ten błąd dwa razy wystąpił. Nie skutkuje u mnie niczym więcej od dwóch lat. Jedni pisali, że TTTM, a gdzieś ostatnio ktoś pisał, co należy wymienić (a przynajmniej co jemu pomogło). Szukajka pomoże.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Witam u mnie od wczoraj zauważyłem to samo przy temp minus 1wyskoczył Komunikat to włożeniu kluczyka do stacyjki i nie szło obrócić kluczyka. Oczywiście oświecila się kontrolka żółta klodka z samochodem. Wyciągiem kluczyk i włożyłem ponownie i dało się zapalić auto po trzecim razie kontrolka znikła dziś rano miałem ten sam objaw identyczny. Nie ukrywam ze denerwuje mnie to. Nie wiem z czego się to tak robi, boje się ze może mi coś paść w środku albo wspomaganie elektryczne i w ogóle auta nie rusze. Kto ma jakiś pomysł? Mam dwa kluczyki i na dwóch mam ten sam komunikat

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2016
    Skąd
    -
    Postów
    430
    Auto
    Croma 1.9 16V
    Rocznik
    2005
    Stacyjkę jest stosunkowo łatwo wyjąc, rozebrać i wyczyścić. Przerabiałem to po rozlanym soku Może pomoże w tym problemie.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Cała stacyjke trzeba wyciągnąć i rozebrać na elementy? Czym najlepiej smarować żeby nie uszkodzić nic? Pytanie czy komputer nie zwarjuje jak odepne stacyjke. Dodam jeszcze ze komunikat wyskakuje tylko jak auto dłużej stoi np po nocy idę chce odpalić auto i niespodzianka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2014
    Skąd
    Kraków
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 120KM
    Rocznik
    2008
    Dotyczy otwierania (nawet bardziej zamykania) z pilota, bo w stacyjce nie miałem problemu (choć może to być inny objaw kiepskiej baterii).

    Jedna bateria padła po 4 latach używania, wymieniłem, normalna sprawa.
    "Nowa" z kolei po dwóch miesiącach nie miała dość energii, by zamknąć(!) samochód po jeździe w zimie.
    Do otwarcia wystarczało, bo pilot wędrował z ciepłego mieszkania, ale po kilku minutach jazdy w zimnym aucie sprawność baterii się zmniejszała.
    Wymieniona na świeżą, nie zleżałą i już 2 rok działa bez problemu.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Cała stacyjke trzeba wyciągnąć i rozebrać na elementy? Czym najlepiej smarować żeby nie uszkodzić nic? Pytanie czy komputer nie zwarjuje jak odepne stacyjke. Dodam jeszcze ze komunikat wyskakuje tylko jak auto dłużej stoi np po nocy idę chce odpalić auto i niespodzianka
    https://youtu.be/CJQ0ABAW74E

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Błonie
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 120KM. Przejechane 380kkm
    Rocznik
    2005
    Przyczyna może być nie w stacyjce a w blokadzie kierownicy znajdującej się na kolumnie kierowniczej na wysokości kolan.
    Po włożeniu kluczyka do stacyjki uruchamiane jest odblokowanie kierownicy.
    Zezwolenie na obrót kluczykiem w pozycję "ON" idzie z blokady kierownicy po jej poprawnym odblokowaniu.
    W module blokady jest silniczek i mikrostyki. Objawy mogą wskazywać na problem z za małą szybkością tego silniczka albo niedziałaniem mikrostyków.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Modol blokady? Coś mechanik o tym wspominał o jakimś? "ryglu" GrZesiek80 jak wiesz więcej na czym polega to cudo to napisz co trzeba zrobić? Jak to naprawić czy drogie to jest. Może wiesz coś co może się dziać przy większych mrozach. I czy trzeba ten problem brać z dystansem,mechanik mi gadał jeszcze ze to wina wilgoci jest i w czasie wiosennym powinin problem sam zniknąć. dzięki za pomoc

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2016
    Skąd
    Błonie
    Postów
    16
    Auto
    Croma 1.9 120KM. Przejechane 380kkm
    Rocznik
    2005
    U mnie pomogło kupienie używanej blokady i przełożenie wszystkich elementów mechanicznych z kupionego dawcy.
    Żeby się dostać do blokady trzeba zdjąć osłonę kolumny i poduszkę kolanową.

    Tutaj jest dużo na ten temat:
    [159] Co jakiś czas zapala się 'vehicle protection system not available' oraz inne błędy - Strona 12

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Dziś zauważyłem wkładając kluczyk do stacyjki ze słychać ewidentnie jak blokada kierownicy się odblokowuje ale nie można przekręcić kluczyka bo coś w stacyjke powinno jeszcze przeskoczyć a tego słychać nie było tylko po drugim włożeniu klucza było słychać i można było przekręcić kluczyk

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2016
    Skąd
    Sucha Beskidzka
    Wiek
    36
    Postów
    101
    Auto
    Seicento 900
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Daro10328 Zobacz post
    Dziś zauważyłem wkładając kluczyk do stacyjki ze słychać ewidentnie jak blokada kierownicy się odblokowuje ale nie można przekręcić kluczyka bo coś w stacyjke powinno jeszcze przeskoczyć a tego słychać nie było tylko po drugim włożeniu klucza było słychać i można było przekręcić kluczyk
    Mam dokładnie te same objawy. Obstawiam ze to jednak mikrostyki albo stary smar w stacyjce który zamarza...

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2018
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2008
    Czyli obstawiasz ze mikroskyki w stacyjke? ile kosztuje taka czyszczenie stacyjki orientowales się?


 

Podobne tematy

  1. problem z kluczykiem lub stacyjka
    Napisany przez MarcinCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 81
    Ostatni post: 10-04-2024, 23:40
  2. Problem z kluczykiem
    Napisany przez asdator na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-03-2018, 10:07
  3. Ujemne wskazania sondy lambda
    Napisany przez torpederos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-11-2017, 21:42
  4. Problem z kluczykiem Grande Punto 1.4 16v
    Napisany przez KB_fiatevo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-05-2017, 12:47
  5. problem z kluczykiem i kontrolka fiat code (FIORINO 1,3MJ)
    Napisany przez powerkb na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 03-12-2015, 15:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl