Może niepotrzebnie wymieniłeś turbinę...
Może niepotrzebnie wymieniłeś turbinę...
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
Raczej potrzebnie, bo naprawdę dość głośno świstała, a na koniec zaczęło w niej coś brzęczeć (jakby coś wrzucić do wirnika) i zaczęło kopcić. Po demontażu wirnik miał dość duże luzy (z relacji mechanika). Pytanie tylko dlaczego auto dalej kopa niema? EGR wyczyszczony dzisiaj.
Spróbuj go całkowicie zaślepić i się przejedź. To że go wyczyściłeś wcale nie oznacza że chodzi tak jak powinien.
Dzisiaj podczas przejażdżki z podpiętym kompem, chyba najbliżej z diagnozą był krzysztofd, zmierzone wartości doładowania były o około 500mbar(?) niższe od oczekiwanych, jutro pojadę z pasażerem który dokładnie wartości odczyta. Na postoju -wolnych obrotach- oczekiwane ze zmierzonymi mniej więcej pokrywają się. Co to wskazuje? Źle coś zmontowane czy turbina źle zregenerowana?
Patryk, musisz jeszcze sprawdzić drożność instalacji, może coś się przytyka? Najbardziej podejrzana jest chłodnica
No i okazało się że turbina felerna. Wymiana na inną, dobrze zrobioną poskutkowało. Weekend bez auta, ale warto było. Odczucia: turbiny nie słychać wcale, osiągi raczej lepsze, szczególnie wydaje mi się że w górnym zakresie obrotów- ogólnie żwawsze wydaje się. Po roku jazdy z "gwizdkiem" jakbym do innego auta wsiadł
U mnie regeneracja za 1600PLN przy 140kkm, ale ja ciągam przyczepę kempingową....
Kiedyś regenerowałem w Maryśce 105KM i zrobiłem na niej ok 100kkm nim sprzedałem. Chodziła bez problemu, więc nie mam oporów przed regeneracją.
Zresztą rozmawiałem w warsztacie specjalistycznym (robiłem wszystko w takim bez pośredników) tam wymienia się wszystko. Tylko korpus zostaje.
Z "kitami" do regeneracji jest jak z matrycami LCD. Mało kto wie, że robią je na świecie chyba tylko 4 fabryki, więc nawet "producenci" turbin kładą te same części, co przy regeneracji - raczej nie ma na rynku takich "chińskich z plasteliny". Zresztą płaci klient. Po co robić sobie kłopot z reklamacją?...
No właśnie ja tak miałem. Sprawdziłem i w rurze z intercoolera do kolektora dolotowego był olej. Zachlapanie, a nie zapocenie.
Podobne objawy może dawać zapchany DPF (opór wydechu powoduje, że turbo nie może wepchnąć powietrza - efekt jak w odkurzaczu, gdy zatka się wylot powietrza. W turbo maleje opór przepływu( sprężania) powietrza i turbo wchodzi na wyższe obroty niż normalnie, ma większą temp łopatek. Szybko się zużyje), który się zapycha, bo:
1) turbina rzyga i olej dostaje się do komory spalania - kopcenie
2) turbina się nie wyrabia - kopcenie - zapycha się DPF W tym przypadku proszę zwrócić uwagę, że to koło zamknięte....
DPF we fiacie jest suchy ceramiczny. Ja go wyjąłem i wypłukałem czterochloroetylenem pod ciśnieniem. Jest jak nowy.
Ostatnio edytowane przez grzest ; 21-09-2013 o 10:33
____________________
Były: Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI 7DCT 140 KM, Nissan Qashqai II Crossover Tekna 4x4, 1.6 130KMLancia Delta 1.4 Multiair 140 KM Silver, Ford Focus III Sedan Facelifting 1.5 TDCi 95KM , Bravo 1.4 16v Multiair 140 KM Dynamic, Croma 1.9 150KM Dynamic FL automat DPF, Stilo Multiwagon JTD 1.9 115 KM Dynamic, Grande Punto 1.4 8v Dynamic/Estiva, Multipla 1.6 SX LPG, Panda 1.2 Dynamic, Uno 1.5 S.i.e. , Wartburg 1.3, Wartburg 353, 126p
No dobra miłośnicy cromy :-) . Od kupna mojej nie zaglądałem do układu turbo, a jako że to moje pierwsze auto ze sprężarką proszę o informacje gdzie mam zajrzeć i co sprawdzić, żeby mieć pewność że wszystko hula jak należy. Jak na razie poza słyszalnym lekkim gwizdem (albo syczeniem) nie ma nic niepokojącego. Jak się depnie to ucieka spod tyłka, choć ostatnio przy wyprzedzaniu na 4 biegu przy pełnym obciążeniu miał co robić i mocą nie porywał. Dziś tylko zauważyłem jadąc właśnie za moją cromą, że czasem puści leciutki czarny dymek przy przyspieszeniu. Ale żeby go zauważyć musiałem ostro wpatrywać się w wydech. Czy to normalne. Podobno DPF' już nie ma a EGR był czysty. (może też jest off)
Poza tym, czy nie mając kanału mogę coś samemu sprawdzić przy turbo, intercoolerze itp.?
Przebieg 181 tys i turbina zaczęła grzechotać przy obrotach powyżej 2 tys.(w sumie to bardziej dźwięk mielonej wiewiórki). Dzisiaj jest już wyciągana u mechanika. Co dziwne, auto nie traciło mocy, nie kopciło. Teraz poszukiwania nowej turbiny.
Moja chodzi dokładnie jak na tym filmiku i nie wiem,ruszać nie ruszać ?? auto jeździ normalnie itp ktoś coś podpowie.pozdrawiam
Filmik https://www.youtube.com/watch?v=Q98kYoxFo94
Moja tez podobnie chodzi. Moze gwizd zbliza sie do syczenia.
I moja też tak gwiżdże, nawet mi się to podoba . Nic nie ruszam.