Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Posty od 61 do 73 z 73
Like Tree4lubi to!

Temat: Termostat-Wymiana  

  1. #61
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    I o dziwne był to Behr "Italy" a nie Dżermany



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Zdecydowanie ostrzegam przed zamiennikami bo ju z nie jeden się naciął... Polecam termostat oryginalny lub Pierburga
    sugeruje czytanie z zrozumieniem, napisałem że zamiennik był tego samego producenta co zamontowany w fabryce oryginał, dokłądnei ten sam producent...był to dokładnie --> WAHLER 410090.88D jaka była róznica? ano taka ze na zamienniku zfrezowano logo fiata (pewnei bylo na poczatku ale że aftermarket to musieli je usunać) wszystkie pozostałe cyferki, literki i logo whelera było dokładnie takiei samo, koszt 67 złotych.

    najpierw wymontowałem zobaczyłem co to jest i zamówiłem to samo.... nie wiem czy to był dobry pomysł bo przy przebeigu 114 tyś km, powiedział zamykam sie i było to podczas jazdy na autostradzie wiec w minute zagotował się silnik :-/

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    A jaki termostat jest ten oryginalny? Wyjąłem z auta Wahler (i myślę że siedział tam od nowości) natomiast nowy w pudełku siedział Behr.
    PS. Za dużo tam roboty żeby testować jakieś tanie zamienniki. Moje zdanie to... raz, a dobrze
    tak to był wheler i dokładnie taki sam zamontowałem ...jako zamiennik

    wytrzymał 7 lat 114 tyś km....

  4. #63
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Czyli termostat siedział fabryczny i to nawet by się zgadzało z tym, że wytrzymuje 7 czy 8 lat.
    A co do ceny to nie kupisz teraz za taką kwotę. Po ok. 100 chodzą jakieś no nejmy, lub o dziwnych nazwach typu NTY i inne wynalazki. Ceny sensownych termostatów to ok. 150 zł.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Oryginalne (czyt. z ASO) termostaty nie posiadają żadnego logo Fiata, więc nie muszą nawet nic frezować

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Czyli termostat siedział fabryczny i to nawet by się zgadzało z tym, że wytrzymuje 7 czy 8 lat.
    A co do ceny to nie kupisz teraz za taką kwotę. Po ok. 100 chodzą jakieś no nejmy, lub o dziwnych nazwach typu NTY i inne wynalazki. Ceny sensownych termostatów to ok. 150 zł.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Oryginalne (czyt. z ASO) termostaty nie posiadają żadnego logo Fiata, więc nie muszą nawet nic frezować
    ato ci ciekawe ze ten mój miał logo fiata/lancia/alfa.... takie standardowe jak na każdej części robia

    nie wiem gdzie ty kupujesz.... prosze cena z teraz WAHLER 410090.88D 91,09 PLN brutto

    a magnetti srutelli to i za 77 zeta jest, a maxgear za 67 zeta....

  6. #65
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Bo my tu rozmawiamy o termostacie do Cromy. Termostat WAHLER 410090.88D nie jest termostatem do silników które mamy. Widziałeś termostat do Cromy 1,9?
    Termostat (7).JPG
    Teraz popatrz sobie na ceny.
    Namąciłeś tylko niektórym w głowie

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Voyager1 Zobacz post
    Bo my tu rozmawiamy o termostacie do Cromy. Termostat WAHLER 410090.88D nie jest termostatem do silników które mamy. Widziałeś termostat do Cromy 1,9?
    Termostat (7).JPG
    Teraz popatrz sobie na ceny.
    Namąciłeś tylko niektórym w głowie
    aaa to zmienia postac rzeczy, aczkolwiek do mojego toczydła w ASO 250 zeta a to samo aftermarket jak widać neicałe 100 zeta....az sie boje zapytac ile kosztuje termostat do cromy w ASO to juz nie moja wina ze termostat do Cromy wygląda jak cześc do sondy voyager (taki żarcik...):-)

    niemniej idze że wheler do cromy to 160 zeta a magneti srutelli to 112 zeta, maxgear 102 zeta

  8. #67
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    W ASO kosztuje 280 zł więc nie jest aż tak źle. Kupiłem za 230

  9. #68
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,441
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    sugeruje czytanie z zrozumieniem, napisałem że zamiennik był tego samego producenta co zamontowany w fabryce oryginał, dokłądnei ten sam producent...był to dokładnie --> WAHLER 410090.88D jaka była róznica? ano taka ze na zamienniku zfrezowano logo fiata (pewnei bylo na poczatku ale że aftermarket to musieli je usunać) wszystkie pozostałe cyferki, literki i logo whelera było dokładnie takiei samo, koszt 67 złotych.

    najpierw wymontowałem zobaczyłem co to jest i zamówiłem to samo.... nie wiem czy to był dobry pomysł bo przy przebeigu 114 tyś km, powiedział zamykam sie i było to podczas jazdy na autostradzie wiec w minute zagotował się silnik :-/

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    tak to był wheler i dokładnie taki sam zamontowałem ...jako zamiennik

    wytrzymał 7 lat 114 tyś km....
    Tak jak pisałem oryginalny i ten co wymieniłem u siebie wiosną tego roku to też WAHLER więc nie wiem o co ci idzie... Ale ja dałem za swojego grubo ponad 100 zł więc nie wiem cz ty 1 zjadłeś czy faktycznie takie teraz tanie sa te termostaty bo mi się coś nie chce wierzyć że w tej cenie oryginalny WAHLER jest do dostania ...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2017
    Skąd
    Płock
    Postów
    508
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2010
    Bo on pisze o termostacie do Punto i dlatego się przy tych cenach upierał. Dopiero kiedy sprawdziłem ten jego Wahler po numerach części to wyszło, że rozmawiamy o zupełnie czymś innym. Ja kupiłem oryginalny i był Behr
    Tak jak pisałem wyżej- termostat w ASO bez rabatu kosztuje 280 zł.

  11. #70
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Tak jak pisałem oryginalny i ten co wymieniłem u siebie wiosną tego roku to też WAHLER więc nie wiem o co ci idzie... Ale ja dałem za swojego grubo ponad 100 zł więc nie wiem cz ty 1 zjadłeś czy faktycznie takie teraz tanie sa te termostaty bo mi się coś nie chce wierzyć że w tej cenie oryginalny WAHLER jest do dostania ...
    chodziło mi o cytując "Zdecydowanie ostrzegam przed zamiennikami bo ju z nie jeden się naciął." mianowicie ze mozna kupić zamienniki które sa dokładnie tymi samymi oryginałami, niewazne czy to do punto , cromy czy innego doblo.... po prostu ten sam producent opycha to do fabryki na pierwszy montaż jak i sprzedaje te cześci jako aftermarket.

    whelera do cromy widze w cenie 160 zeta brutto (oczywiście nie w ASO) co by się zgadzało jezeli w ASO kosztuje to 280 zeta:-)

    i tym optymistcznym akcentem pozdrawiam i zyczę długiego bezawaryjnego użytkowania pojazdu :-)
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 24-10-2018 o 20:42

  12. #71
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Wymiana rzeczywiscie do skomplikowanych nie nalezy. Wyjęcie podstawy aku znacznie poprawia wygodę pracy. Wskazówka trzyma pion.
    Ostatnio edytowane przez manic ; 27-10-2018 o 17:24

  13. #72
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2019
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    64
    Postów
    107
    Auto
    Croma 1,9 JTD 16V
    Rocznik
    2009
    Odświeżę temat, może się komuś przyda.
    Silnik ewidentnie nie dogrzewał, potrafił zejść do 55-60 stopnie na "S". Decyzja wymiana. Niewątpliwie skorzystałem z cennych porad P.T. Kolegów na tym forum. Trochę trudności było z kranikiem. Umieszczony (jak pisali Koledzy) przy prawym kole. Obrót o 90stopni i nic. Jako że plastikowy - zalecana ostrożność. Odkręcony 90 st. i wyciągnięty osiowo - oddał płyn. Płyn ale koloru cafe latte... Nie wiem co było wcześniej lane ale nie wyglądało to dobrze.
    Jak sobie płyn spływał - czas na górę. Turborura - zdemontowana ale razem z tym króćcem do przepustnicy. Akumulator out i kosz akumulatora też. Mamy chorego na widoku. O dziwo - obejmy (na 4 sztuki jedna fabryczna). najpierw nakrętka podtrzymująca potem dwie śruby "17" - "wąska" grzechotka z przedłużką. Poszło dobrze. wyciągnięcie chorego - kombinacja alpejska ale z sukcesem.
    Nowy - wstępnie na miejsce (po uprzednim czyszczeniu drobnym papierem ściernym czoła bloku), podpięcie rurek (z użyciem Buteprenu - dzięki Lisekg) podpięcie termometru, sprawdzenie i dociągnięcie opasek. Śruby główne (dwie) na wyczucie ale mocno!
    Potem powrotnie kosz akumulatora na 3 śrubach, z czego ta najbliższa od kabiny wchodzi w profil pod pewnym kątem!!! Akumulator na miejsce, podpięcie klem. Późnej turborura z króćcem. Zalewamy płynem uprzednio pamiętając o korku na dole. Nic nie odpowietrzałem. Odpalamy
    po ok 2-3 km wskazówka już się ruszyła, płynnie doszła do pionu. Trzyma na 84 -86 stopni, w aucie ciepełko a baku oszczędności.
    Dobrej zabawy - bo satysfakcja gwarantowana.
    bob96 lubi to.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,441
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007

    Butapren to podstawa przy rurkach
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Podobne tematy

  1. Termostat wymiana
    Napisany przez cristiano86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-03-2014, 22:08
  2. termostat
    Napisany przez alexsat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-09-2013, 17:29
  3. Termostat
    Napisany przez rayders na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-01-2012, 18:15
  4. Termostat
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-03-2010, 22:47
  5. Termostat.
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 04-10-2009, 11:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana termostatu croma 2.4 jtd

wymiana termastatu 2.4 jtdm

wymiana termostatu fiat croma

fiat bravo 2 1.9 150 km jak wymienic termostat

wYMIENILE TERMOSTAT I GDZIES LECI PLYN FIAT CROMA

termostat croma 2.4 wymiana

croma termostat

wymiana termostatu fiat croma 2

croma wymiana termostatu

termostat croma wymiana

Termostat croma jaki

termostat nty opinie

JAK WYMIENIC TERMOSTAT W FIAT CROMA 1 9 150 KM

termostat croma 1.9

termostat fiat croma

jak wymienic termostat fiat croma 1.9

gdzie sie miesci we fiacie croma termostat

wymiana termostatu fiat croma 1.9

termostat croma 1.9 16v

fiat croma sprawdzenie termostatu

rozszczelnienie termostatu croma

wymiana termostatu croma 1.9

termostat fiat croma wymiana

https:fiatklubpolska.plcroma-446termostat-wymiana-258595

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl