Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    kolego technol, czy twoje auto ma egr i dpf. Jeśli tak to ci opisze zjawisko o którym mówi serwisant z fiata.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    40
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Mam to i to i wymieniony kolektor na nowy.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    123
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    A więc tak:
    -przeładowywało ci turbo, co wynikało z jego częściowego zużycia
    - egr się nie zamykał szczelnie co wynikało z zabrudzenia, adaptacja komputera się do tego przyzwyczaiła i dawkowała paliwo jak do właściwego stanu
    -wysokie korekcje wtrysków którymi komputer próbował przeciwdziałać powyższemu oraz częściowo lejące wtryski
    -dwa powyższe fakty doprowadziły do wzrostu momentu silnika przy niewłaściwym spalaniu, trzeci wypalał elementy głowicy
    -efekt uboczny wzrost temperatury silnika, szczególnie oleju (temp, nie jest kontrolowana); ponadto zawalenie smołą całego silnika- niemykanie zaworów itp

    Wzrost momentu oraz przeładowujące turbo odpowiada za duże kopyto działające z opóźnieniem.
    A wszystko razem doprowadziło do destrukcji silnika.
    Producenci dopiero dzisiaj zaczynają iść po rozum do głowy jak niedobra może być samodaptacja silnika.
    Ale wówczas najważniejsze było:
    -zadowolenie klienta w okresie gwarancji a później to i tak auto pójdzie na wschód i tam niech sobie radzą
    -lub jak w przypadku np, VAG rezygnacja z silników diesla

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    40
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dzięki za wyczerpującą odpowiedź

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    43
    Postów
    248
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    ja po 5 trupie 2.4 wziąłem 1.9 150 km. to nie chodzi o to ze były zajeżdzone tylko dramatycznie zaniedbane, wszystkie 5 które oglądałem od minimum 2 lat mechanika nie widziały. a szukałem 2.4 ze względu na dzwięk i automat

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    40
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Kolego Chrom automat jest wygodny ale co do jego kultury pracy w trybie automatycznym zwłaszcza w mieście do bym podyskutował. A dzwięk silnika faktycznie jak jest wszystko ok i jest pełna moc to fajnie warczy pod koniec obrotomierza.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Podgrzewacz cieczy
    Napisany przez hyde252 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2018, 15:19
  2. Bravo 2.0 20V - Temperatura Cieczy
    Napisany przez maxxsony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-09-2016, 17:25
  3. Wskażnik temperatury cieczy chłodzącej !!
    Napisany przez wicio322 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-02-2013, 13:51
  4. Dorabianie chlodnic cieczy.
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-10-2012, 17:42
  5. WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-02-2011, 14:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl