Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008

    Temperatura cieczy chłodzącej

    Witam. Czy miał ktoś u siebie w Cromie 2.4 usterkę polegającą na tym, że podczas jazdy wskazówka od temperatury podchodzi do środka wskaźnika po czym wyskakuje informacja, że problem z chłodzeniem i należy się zatrzymać i wyłączyć silnik w tym czasie wskazówka zaczyna się nienaturalnie wychylać. po chwili auto wchodzi w tryb awaryjny. Czujnik temperatury wymieniłem ale nic to nie dało. Pomożecie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    Trzeba zobaczyć wskazania czujnika w MES. Kabel, oprogramowanie i sprawdzić. Teraz to wróżenie z fusów.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dzięki, na piątek umówiłem się do mechanika bo jeszcze wywaliło błąd czujnika położenia wału korbowego. Szczerze to już powoli tracę cierpliwość do tego auta. super się jeździ, wygodne pakowne autko ale jak się coś zacznie psuć to dramat. odpala na dotyk, przyspiesza jak oszalałe, spalanie 7,5 średnio (większość po mieście) a jest dzień że kontrolki palą się jak na choince na desce rozdzielczej. człowiek głupieje bo nie wie czy coś padło czy auto akurat dzisiaj ma taki kaprys to sobie poświeci kontrolkami.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    188
    Auto
    Croma 1.9 JTD 16V
    Rocznik
    06.2005
    To będziesz mieć z masą problem. U mnie jedyna kontrolka, która się od czasu do czasu zaświeci to ta od awarii ESP/Hill Holder ale obicie młotkiem pompy ABS rozwiązuje problem na kilka miesięcy.
    Generalnie z elektroniką nie mam większych problemów.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Jeżeli nie przekracza połowy to raczej powinno być OK... Ale zapewne sterownik coś widzi innego, Może jakiś przewód przetarty w oplocie, masa...itp.. Sprawdzić błędy w sterowniku i stan instalacji elektrycznej. U mnie rok temu rozpadły się ( dokładnie pokruszyły się ) wszystkie oploty przewodów na silniku i musiałem je ponownie zawijać w nową taśmę aby nie uległy uszkodzeniu/przetarciu... Polecam tez profilaktycznie zapsikać wszystkie złącza preparatami do styków. Auta coraz starsze więc coraz więcej problemów od strony elektryki/elektroniki będzie
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2020
    Skąd
    WROCŁAW
    Postów
    2
    Auto
    Multipla
    Rocznik
    2020
    Podłącz tester do autka i popatrz na temperaturkę jaką widzi komp. Jeśli jest duża nieścisłość to zrób test wskazówek budzika.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    No i to tyle mojej przygody z cromą. Diagnoza- brak kompresji, wtryskiwacze w stanie agonalnym. A problem z temperatura okazał się błahy jakiś kabelek. Moze ktoś z właścicieli cromy robił już głowicę i może podać szacunkowy koszt naprawy będe wdzięczny. Ale skłaniam sie ku roztaniu z cromcią.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2016
    Skąd
    Radlin / Bochum
    Wiek
    43
    Postów
    263
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150 16V Manual
    Rocznik
    12.2006
    Kolego technol koszt kompleksowej naprawy głowicy 1600zł + uszczelki (głowica ,ssący ,wydech itp.) temat się powinien zamknąć w 2000zł - 2500zł popatrz na alledrogo lub inne tego typu aukcje

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Dzięki za odpowiedź. Koszt niby nie duży, ale mam już dość.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    niestety jak szukałem Cromy dla siebie to wszystkie 2.4 były w najgorszym stanie technicznym. nie wiem dlaczego, przecież częsci i koszty serwisu są niskie, na poziomie kompaktu innych marek.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Kolego Technol i Chrom, dlaczego wybrałeś wersję z silnikiem 2,4. Chciałeś auto do pokazywania sprintów, jeśli tak to wiesz dlaczego jest w takim stanie. Ci przed tobą wychodzili z takiego samego założenia. W tej wersji silnik jest za mocny w stosunku do innych podzespołów, co to w konsekwencji znaczy- wszystko szybko leci.
    Każdy koncern ma takie wersje które długo nie pojeżdżą.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    Kolego Ziut ja sprinterem nie jestem. Od kąd mam crome przejechałem nią około 100 tys km. I nie jechałem szybciej niż 170km/h. Problem w ty, że autko w 75% jeździ...ło po mieście na krótkich odcinkach. Wydaje mi się, że to je zabiło. Jeżeli koszt naprawy nie przekroczy 3000 to chyba dam jej jeszcze szansę. Bo uważam, że z tym silnikiem to jedno z lepszych aut w tym segmencie.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    127
    Auto
    Croma 1,9 JTD-M, była Marea 1,9 JTD
    Rocznik
    2006 manual
    Prawda jest taka iż diesel z EGR i DPF nie jest samochodem do jazdy na krótkich odcinkach. Gdyby jeszcze producenci tego nie ukrywali przed użytkownikiem. Tzw. niemieckie założenie że każdy ma do pracy min. 50 km i jeszcze dojazd autostradą, bo to nie wiem czy wiecie że to było wyznacznikiem zastosowania tzw. suchego DPF. Natomiast silnik pięciocylindrowy 2,4 nie i okazał się tak trwały jak czterocylindrowy 1,9. Domyślasz się dlaczego koncern zrezygnował z wersji samochodów manual + 2,4 ?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    19
    Auto
    Croma 1,9 jtd 150 km
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał technol Zobacz post
    Diagnoza- brak kompresji, wtryskiwacze w stanie agonalnym
    Dziwna diagnoza. Wydaje się, że nie powinien palić od pierwszego razu, szczególnie jak jest zimny i spalanie też powinno być większe niż norma.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2014
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    43
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Croma 2.4
    Rocznik
    2008
    No właśnie. Też mnie to zastanawia jutro mają jeszcze wykonać jakiś test szczelności w cylindrach. Mechanik z fiata mowił ze to troche anomalia bo faktycznie nie powinien palć tak łatwo ale wtryskiwacze już zaczynają lać i ma wieksza dawke przez co ten brak kompresji sìę niweluje.w średnim zakresie obrotów około 2000-2500obr auto zachowuje sie normalnie. Problem sie zaczyna przy gwałtownym przyspieszaniu przy redukcji z 6 do 4 biegu wtedy zaczyna ciagnac ale z objawami dławienia. Kolega z fiata mowi ze jak oddam do regeneracji wtryskiwacze to auto bedzie jeszcze gorzej sie zachowywac. Poczekam do juterka zobaczym jaka bedzie ostateczna decyzja. Znalazlem.na allegro głowice po regeneracji za 1600 z 6 miesieczna gwarancja. Myslicie ze to rozsadna cena.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Podgrzewacz cieczy
    Napisany przez hyde252 na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2018, 14:19
  2. Bravo 2.0 20V - Temperatura Cieczy
    Napisany przez maxxsony na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-09-2016, 16:25
  3. Wskażnik temperatury cieczy chłodzącej !!
    Napisany przez wicio322 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-02-2013, 12:51
  4. Dorabianie chlodnic cieczy.
    Napisany przez seth na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-10-2012, 16:42
  5. WSKAŹNIK TEMPERATURY CIECZY
    Napisany przez PUNTO_GO na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-02-2011, 13:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl