Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: szalejacy ABS  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    uk
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    croma 2 1.9 multijet

    szalejacy ABS

    Ostatnio w mojej cromci 2006 1.9 8v multijet pojawił sie następujący problem: podczas hamowania, zaznaczam łagodnego lub dohamowywania załączają sie abs-y. Samochód normalnie hamuje lecz jest to bardzo denerwujące gdyż odczuwalne jest drganie pedału hamulca no i dźwięki z działających abs. Jaka może być przyczyna i jak można ją zdiagnozować z góry dziękuję i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Opony dobre?
    Trzeba by sie przejechać na diagnostykę siły hamowania, ABS może zacząć startować przy różnicach w skuteczności (pomiędzy lewą a prawą stroną) rzędu 10-15%.
    Jeśli nie ta przyczyna, to pozostaje dokładnie sprawdzić stan czujników - z przodu kable "lubią" się przecierać, z tyłu też różnie bywa. Czasem wystarczy gruba warstwa błota żeby czujniki "zgłupiały". Croma 1,9 ma z tyłu tarcze czy bębny?

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pierwsze co to bym się przejechał z kompem i zobaczył jakie prędkości łapią wszystkie czujniki..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    uk
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    croma 2 1.9 multijet
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Opony dobre?
    Trzeba by sie przejechać na diagnostykę siły hamowania, ABS może zacząć startować przy różnicach w skuteczności (pomiędzy lewą a prawą stroną) rzędu 10-15%.
    Jeśli nie ta przyczyna, to pozostaje dokładnie sprawdzić stan czujników - z przodu kable "lubią" się przecierać, z tyłu też różnie bywa. Czasem wystarczy gruba warstwa błota żeby czujniki "zgłupiały". Croma 1,9 ma z tyłu tarcze czy bębny?
    Witam dzięki za szybkie odpowiedzi, a więc opony 1 roczne, bieznik w dobrym stanie, z tyłu tarcze, chciałbym jeszcze dodać , że występowanie tego zjawiska jest uwarunkowane od pogody a mianowicie gdy jest ciepło i sucho abs zaczyna wariować zaraz po ruszeniu natomiast gdy jest chłodno i mokro zdarza sie że wcale nie występuje ?!(

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Do kompa i sprawdź czujniki na kołach..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    uk
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    croma 2 1.9 multijet
    Cześć no właśnie straciłem pół dnia na próbach podłączenia kompa do fiacika i wyszło mi takie coś :
    fiat1.JPG jeśli ktoś wie co robię źle prosze o pomoc i z góry dzięki ps. zdjęcie z błędem pożyczyłem z innego działu; interface i diagnostyka. Niestety nie znalazlem odpowiedzi jak podlaczyc sie pod kompa za dużu offtop
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 11-07-2012 o 22:01 Powód: zdublowany post - poprawiłem

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wrzuciłeś fotkę o takiej rozdzielczości że nie da się nawet nic na niej przeczytać..
    Napisz chociaż jaki masz kabel itd a nie wymagasz żeby ktoś Ci wywróżył co masz zrobić..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    uk
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    croma 2 1.9 multijet
    Witam ponownie i podam trochę więcej szczegółów "Sorka byrrt ale miałem pilny wyjazd " a więc port ustawiony na com 1 nie posiadam kabelka tylko takie coś na bluetooth IMAG0102.jpg a po podłączeniu i przejściu testu w fes pokazuje że wszystko jest dobrze dopiero gdy chce połączyć z ecu wyświetla sie napis " ecu connection failed" niby to coś posiada protokół 1.4 i wszystkie dostępne testy takie jak abs, poduszki itp można tym wykonać tylko jak? pozdrawiam skorzystałem z fesu z działu download chyba ostatnia zarejestrowana wersja 3.6 zaraz chyba pójdę i nagram filmik jak to podłączania i co sie dzieje
    Ostatnio edytowane przez kkuubbaapl ; 11-07-2012 o 23:58

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mówisz że masz na COM1 - a na pewno tego Blutoothowego klucza masz na tym porcie? Trzeba to w systemie sparować i wtedy tworzą się wirtualne porty Com po bluetooth - często dwa. Trzeba sprawdzić łączność na obu. Pokombinowałbym też z ustawieniem opóźnienia w tym porcie. A jeszcze inna sprawa że nie wiadomo czy z tym fejsem FES będzie śmigał..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2012
    Skąd
    uk
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    croma 2 1.9 multijet
    Witam ponownie wczoraj wieczorem pokombinowałem troszeczkę i metoda prób i błędów udało sie połączyć z Ecu , lecz nadal nie mogę sprawdzić tych nieszczesnych abs-ów, lecz chyba wiem w czym tkwi problem potrzebuje chyba kabla ze zwartymi pinami FiatECUScan - Fiat, Alfa, Lancia ECU Reader / Scanner chyba chodzi o ten adapter cable 1 OBDAdapter1.png jeśli mam rację to proszę o to by ktoś to potwierdził pozdrawiam i dzięki za pomoc

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem co Ty masz tam za interfejs.. Generalnie na OBDII sa sygnały z różnych centralek na różnych pinach. Np. ELM327 ma w sobie multiplekser i nie trzeba przełączać/przepinać ale np. VAG nie ma i już trzeba. Jeżeli to co masz Ty jest podobne do VAGa to niestety ale musisz kupić przejściówkę. Nie zwarte tylko przepięte w inne miejsce!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik abs fiat croma

czujnik abs croma

ABS fiat croma

fiat croma czujnik abs

kabel cromo

elm327 abs cromagdzie jest czujnik abs fiat cromaawaria abs fiat cromawymiana czujnika abs cromafiat croma brak absczujnik kola fiat cromaabs czujnik fiat croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl