Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2012
    Skąd
    Opole
    Wiek
    52
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM

    Świst podczas dodawania gazu

    Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
    Miał ktoś podobny objaw ?
    Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2012
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V MTJ 150 KM
    U mnie też świszcze. Turbinka się budzi Nie wiem jak koledze ale mi ten dźwięk się podoba. Ten typ tak ma.
    Jakby coś było nie tak to byłby raczej "Check engine" i spadek mocy.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dokładnie. do muzyczny i kojący umysł dźwięk turbiny . ja u siebie słyszę turbo a u ciebei przy mocy o 30 KM większej na pewno jest to bardziej słyszalne

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    Brzeszcze
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 16V 150km
    Witam Wszystkich.
    Ja również chciałem podpiąć się do tematu.
    Crome nabyłem z podobnym defektem. Mechanik stwierdził, że za świszczenie odpowiedzialny jest pasek od alternatora. Po wymianie kpl rozrządu i paska z napinaczem od alternatora problem pozostał.
    Świszczenie występuje przy szybkim dodawaniu gazu gdy autko jest zimne. Co ciekawsze zauważyłem, że piszczenie ustępuje jak przekrocze 2500obrotów na silniku. W mechanice jestem laikiem ale może ktoś już przerabiał podobny problem. Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2012
    Skąd
    Opole
    Wiek
    52
    Postów
    6
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150KM

    swist turbinki

    Przyznam sie ze juz sie przyzwyczailem do swistu w mojej Kromce. Jak narazie wszystko OK. Ostatnio mijala mnie Alfa na przejsciu dla pieszych i tez slyszalem podobny efekt pod jej maska. Mysle ze to taka natura tych silnikow. Chociaz jak wymienilem pare dni temu olej na Selenie 5W40 WR to swist jak by byl mniejszy. Ale to tylko moze moje subiektywne spostrzezenie . Nie zaszkodzi podjechac do firmy tuningujacej auta i tam zasiegnac jezyka. Pozdr.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    105
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Świst przy zimnym silniki ustający po osiągnięciu 2500 obrotów to wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym W swojej Cromie tak miałem. Nowa uszczelka to koszt około 50zł do tego kilka godzinek roboty i po kłopocie.
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2012
    Skąd
    Jelenia Góra
    Wiek
    45
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16V MTJ 150 KM
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    Witam Wszystkich.
    Ja również chciałem podpiąć się do tematu.
    Crome nabyłem z podobnym defektem. Mechanik stwierdził, że za świszczenie odpowiedzialny jest pasek od alternatora. Po wymianie kpl rozrządu i paska z napinaczem od alternatora problem pozostał.
    Świszczenie występuje przy szybkim dodawaniu gazu gdy autko jest zimne. Co ciekawsze zauważyłem, że piszczenie ustępuje jak przekrocze 2500obrotów na silniku. W mechanice jestem laikiem ale może ktoś już przerabiał podobny problem. Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc
    Zabrzmi głupio ale mówimy o świszczeniu czy ćwierkaniu. Jak ćwierkanie to alternator do regeneracji, jak świszczenie to turbinka się rusza (ewentualnie uszczelka o której mówi pawliczek)

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    Brzeszcze
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Croma 1,9 16V 150km
    Bardziej świszczenie aczkolwiek ciężko teraz zdiagnozować gdyż autko wczoraj zostało odstawione do elektryka. Miałem niedzielną przygode 40km od domu zaświęciło się ładowanie i do domu dojechałem z działającym obrotomierzem i bez wspomagania kierownicy Elektryk stwierdził brak ładowania i uwalony alternator, teraz cierpliwie czekam na kosztową wycenę. Znajomy mechanik zainteresował się kolektorem ssącym a właściwie mechanizmem który otwiera i zamyka klapy. Jedna z klap jest lekko przypocona, zapewne wyrobiła się uszczelka i być może z tąd to świszczenie. Przyznam się szczerze, że auto kupiłem niecałe dwa tygodnie temu z przebiegiem 236tyś km i sprzedający powiedział mi o tym problemie. Do tego wszystkiego dochodzi nierówna praca silnika przy pierwszym odpaleniu np "po nocy" w prawdzie auto niechodzi jak traktor ale drgania są na tyle odczówalne, że odzywa się koło dwumasowe i efekt jest taki jak by ktoś młotkiem wali po spodzie silnika. Autko odkupiłem od prywatnego właściciela i szczerze może on sam na to uwagi nie zwracał. Szczerze jak już tak sie żale to wspomne o lekkich szumach na 5 i 6-tym biegu podczas dodawaniu gazu ale ponoć ten typ tak ma Do pozostałych elementów wszystko ok.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Lubań
    Postów
    2
    Auto
    fiat croma 19 150 KM
    Mam Podobne objawy Croma 1,9 150KM myślałem ,ze to może być turbina .Dowiaduje się ze może być uszczelka pod kolektorem .Dzięki za podpowiedź .Pozdrawiam

  11. #10
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    371
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    W alternatorze pala sie jakies diody czy bezpieczniki. Przerabiałem to - koszt 80 zł plus robocizna. Co do świstów :
    1 - turbina sie rozkreca i to normalne
    2 - w.w. uszczelka
    3 - nieszczelnosci w okolicach turbinu , dolot i te sprawy. Dosyc latwe i tanie do naprawy naprawy. Uszczelki lub tzw czerwony silikon (odporny na wysokie temp.)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    52
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1,9 jtd 16V
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał danger Zobacz post
    Witam. Podczas dodawania gazu słysze spod maski świst, tak jak by zasysane było lewe powietrze.
    ....Na mocy auto nie spadło, silnik chodzi ok.
    Cytat Napisał Johnu1111 Zobacz post
    Mam Podobne objawy Croma 1,9 150KM myślałem ,ze to może być turbina .Dowiaduje się ze może być uszczelka pod kolektorem .Dzięki za podpowiedź .Pozdrawiam
    W mojej Cromie JTD 150 KM właśnie od wczoraj mam przy mocniejszym dodaniu gazu mam taki dźwięk jak przy rozszczelnieniu jakiejś rury. Ewidentnie dźwięk jest słyszalny przy wzroście ciśnienia od turbiny. Rozwiązaliście problem? Co było przyczyną?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Miałem przed obecną cromą wersję 1,9 150 i podobny świst był bardziej słyszalny po uszkodzeniu węża z intercoolera.
    RURA WĄŻ INTERCOOLER/A TURBINY FIAT CROMA 1.9 JTD (3523529319) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. link do aukcji żeby każdy mógł zobaczyć o jaki wąż chodzi. Jest to defekt w tych autach bo znajomemu też się przetarł w tym samym miejscu co u mnie. Cena w serwisie ok 270 zł jak dobrze pamiętam. Przy małej dziurce nieodczuwalny jest ubytek mocy (dopiero gdy jest spora dziura brakuje mocy).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2013
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    52
    Postów
    11
    Auto
    Croma 1,9 jtd 16V
    Rocznik
    2005
    Autko zdiagnozowane i naprawione w ASO zaraz po wystąpieniu usterki. Był to wąż na dolocie. Jakoś 2 stówy z kawałkiem jak piszesz.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 sierpień 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    20
    Auto
    Croma 1.9 JTD 120 KM
    Rocznik
    2005
    U mnie dwa razy już się przetarł. Rozwiązaniem, które zastosowałem jest szersza obejma mocująca, którą kupiłem w metalowym sklepie za jakieś 12 zł i teraz chadzia :-)

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2013
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    40
    Postów
    9
    Auto
    Croma dynamic 1,9
    Rocznik
    2008
    Kizard, a skąd wiesz, że na 5i6 szum to taka uroda? JA TEŻ tak mam.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zwarcie podczas hamowania i dodawania gazu
    Napisany przez tomekbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-03-2012, 15:49
  2. Dziwny świst przy lekkim dodawaniu gazu na biegach Marea JTD
    Napisany przez rafcyk111 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-10-2011, 16:01
  3. Brzęczenie podczas dodawania gazu cc700
    Napisany przez Iceberg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-03-2010, 12:09
  4. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2010, 08:40
  5. przy dodawaniu gazu słychac świst
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-11-2009, 20:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446swist-podczas-dodawania-gazu-15310

gwizd przy dodawaniu gazu

gwizdze przy dodawaniu gazu punto 2gwizd w silniku przy dodawaniu gazugwizd podczas dodawania gazuswist przy dodaniu gazuswist podczas dodawania gazuswist przy dodawniu gazuccroma 1.9 jtd 16 v cieknie przy turbinie od strony dolotufiat croma na gazfiat croma gwizd turbinafiat croma diesel syczenie przy przyspieszaniufiat croma turbinaswistanie przy dodawaniu gazu

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl