Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    42
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150KM aut. Dynamic

    stuki z silnika podczas dodawania gazu

    witam
    jestem szczesliwym posiadaczem cromy 1,9 150KM w automacie. Auto kupiłem we wrzesniu zeszlego roku z paroma usterkami ale świadomie. Wymieniłem magistrale sterującą w skrzyni, czujnik temp dpf i pare innych drobiazgów. Oczywiście rozrzad jak to po zakupie chociaz był ok 15 tys. wczesniej wymieniany ale na jakis zamiennik. Krótki czas po wymianie rozrzadu pojawił sie problem stuków z silnika głównie podczas ruszania i przyspieszania. Wymieniłem popychacze zaworowe i mostki mocujące bo mnie to juz po prostu wkurzało. Wydałem na same czesci w oryginale 2300 zł. I co? Problem kurde nie zniknął. Znajomy który mi je wymieniał mówił że rzeczywiście były popychacze zużyte. Wkurzyłem sie bo wydałem tyle kasy i problem nie został wyeliminowany. Olej mam świeży, objaw występuje zarówno jak silnik jest zimny jak i ciepły po długiej trasie. Cromka ma przekulane oryginalnie 192 tyś.km. Co zrobić? Wydaje mi się że rozrząd nie moze byc przestawiony bo by wyskakiwał przeciez bład nie? I jeszcze jedno, zazwyczaj "bujam" się po mieście a że mam cudowne ustrojstwo pod tytułem DPF to raz na dwa tygodnie mi sie zapycha i musze robic wymuszone czyszczenie, po którym stopień zabrudzenia spada do ok 69 % nawet gdy dwa razy go oczyszcze. Myslalem zeby go wyrzucic i zmienic softa ale to wiaze sie z kosztami niemałymi, wiec mysle zeby go wyciagnac i czyms wymyc. Co robic?
    pozdrawiam
    Łukasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Błąd Ci nie wyskoczy jak będzie przestawiony. Jego praca będzie inna może być trochę osłabiony.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2012
    Skąd
    mysłowice
    Wiek
    39
    Postów
    37
    Auto
    Croma 2.4 jtdm
    Rocznik
    2006
    Rozrząd przestawiony o jeden ząbek (prawdopodobne przy złotych rączkach jakie zajmują się mechaniką) ale czy są inne objawy? Komputer tego nie wyrzuci jako błąd. Ale czy są inne objawy? Trudności z odpalaniem, przykapcanie? DPF-a wyciąć i zmienić soft.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ile kosztuje takie wycięcie DPF-a ze zmiana softu?

  6. #5
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    371
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    ok 1200 - 1600 zł z tgo co sie orientuje.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    42
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150KM aut. Dynamic
    Cytat Napisał dolek Zobacz post
    Rozrząd przestawiony o jeden ząbek (prawdopodobne przy złotych rączkach jakie zajmują się mechaniką) ale czy są inne objawy? Komputer tego nie wyrzuci jako błąd. Ale czy są inne objawy? Trudności z odpalaniem, przykapcanie? DPF-a wyciąć i zmienić soft.
    Witam
    Ta praca silnika jest taka twarda, pracowałem kiedyś w ASO Fiata i wiem ze Cromy z tymi silnikami pracują ciszej, mają większą kulture pracy, nawet z podobnymi przebiegami jak mój (ok 192 tys). Myślałem ze jakiś błąd by wyrzuciło. Sporadycznie zdarza się że chodzi cicho podczas przyspieszania. Kopcenia właśnie nie zauważyłem. Odpala za pierwszym razem po jakiś 2-3 sekundach kręcenia.A wiadomo w takim razie jak musi być ustawiony? Jest mi ktoś z Was pomoc żeby to sprawdzić i mechanik poprawnie go ustawił?
    Pozdrawiam

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    42
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Croma 1,9 150KM aut. Dynamic
    sprawdziłem rozrzad i jest ok. Nie był przestawiony. A objaw stukania pozostał. Korekcja wtrysków jest chyba prawidłowa. waha sie max do 1,5 na dwóch wtryskiwaczach. Jesli ktos miał podobny przypadek to prosze o info. pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2012
    Skąd
    śląskie
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Croma II
    Wydaje mi się że twój problem to przede wszystkim DPF, a dokładnie jego obsługa... Gdy wypalasz go serwisowo - zapchanie wtedy spada, ale komputer ustawia je sztucznie do ok 70%, tak aby jak najszybciej zostało włączone wypalanie dynamiczne - na trasie (zatem nawet jak włączysz wypalanie 2 razy - w kompie będzie ok 70% nadal). Gdy zaczyna się wypalać w czasie jazdy- auto staje się mułowate, występuje spalanie stukowe (aby podać ze spalinami dawkę ON do DPF-u). Ponieważ jeździsz po mieście, prawdopodobnie przerywasz mu wciąż te wypalanie (a on jak się tylko nagrzeje znów próbuje wypalać...) i bardzo szybko Ci się znów zapycha - po ok. 2 tygodniach (normalnie to powinieneś po wypalaniu dynamicznym zrobić bez problemu ok 700-1000km). Kopcenia nie zauważysz bo masz DPF .
    Co Ci mogę polecić to po kolei:
    1. Jak zapcha Ci się DPF i wypalisz go serwisowo, sprawdź oprócz zapchania jego różnicę ciśnień (powinna być na wolnych obrotach jeśli dobrze pamietam poniżej 10mbar). Po przegazowaniu do 60mbar jak nie jest zapchany. Jeśli ciśnienie jest nadal wysokie jak na zapchanym to już jego życie dobiega końca.
    Tak ogólnie to podczas wypalania obserwuj co się dzieje z różnicą ciśnień - powinna diametralnie spadać jak jest ok (zaznacz sobie tę opcję w sofcie przed wypalaniem abyś to widział).
    2. Jak będziesz jeździł to włączaj sobie wskaźnik chwilowego zużycia. Jak zacznie Ci wypalać to na pewno wzrośnie Ci dużo chwilowe zużycie paliwa. Będzie to w szczególności widać przy przyspieszaniu - często wręcz do wartości maksymalnej 25l/100km. Zauważyłem również że gdy działa wypalanie to gdy puścisz nogę z gazu to spalanie nie spada do wartości minimalnej (2l/100km) jak podczas normalnej jazdy, tylko utrzymuje się poziomie kilku litrów/100km. Gdy skończy wypalanie, od razu poznasz po zużyciu - trwa to kilka minut.
    3. Gdy już wypali Ci się dynamicznie, sprawdź stopień zapchania DPF, ciśnienie oraz możesz się upewnić że rzeczywiście nastąpiło - masz w oprogramowaniu ilość kilometrów od ostatniego wypalania, temp. wypalania, itp.
    Ostatnio edytowane przez sadrak ; 07-12-2012 o 14:40

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 listopad 2012
    Skąd
    rybnik
    Wiek
    39
    Postów
    232
    Auto
    Croma 1.9 automat
    Rocznik
    2006
    Ja dziś mojego przegoniłem po autostradzie bo miałem i mam nadal podobne objawy co do spalania 25/100 przy ruszaniu pozostają nadal chociaż ruszam jak emeryt! Spalanie średnie 8,4 do 8,6. Jednak gdy spuszczę nogę z gazu do spada do 2/100. Także troszkę dziwne...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marrr Zobacz post
    Jednak gdy spuszczę nogę z gazu do spada do 2/100. Także troszkę dziwne...
    Całkowicie normalne we fiatach. Przy ruszaniu z jedynki może pokazywać nawet więcej jak 25 To jest spalanie chwilowe.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Radzymin
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD 147KM 2000r
    Krótka odpowiedź. Sprawdź ustawienie rozrządu moim zdaniem jest przestawiony, i panewki w bloku.


 

Podobne tematy

  1. Świst podczas dodawania gazu
    Napisany przez danger na forum Croma
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 29-12-2017, 23:11
  2. Zwarcie podczas hamowania i dodawania gazu
    Napisany przez tomekbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-03-2012, 15:49
  3. Skrzypienie i stuki podczas skrętu
    Napisany przez Oman na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-07-2010, 19:47
  4. Brzęczenie podczas dodawania gazu cc700
    Napisany przez Iceberg na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 31-03-2010, 12:09
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2010, 08:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stukanie podczas dodawania gazu

stuki przy dodawaniu gazu

stukanie silnika przy dodawaniu gazu

fiat croma stuki w silniku

stukanie w silniku przy dodawaniu gazu

stuki silnika przy dodawaniu gazu

stukanie przy dodawaniu gazu

1.9 jtd stuki w silniku

stuki podczas dodawania gazu

co zrobic jak stuka w silniku w samochodzie marki fiat seicento

https:fiatklubpolska.plcroma-446stuki-z-silnika-podczas-dodawania-gazu-17015

stuki w silniku przy dodawaniu gazu

seicento stuki przy dodaniu gazu

dzwoni w silniku przy dodawaniu gazu

stuki w silniku po dodaniu gazu

bravo stuki przy dodawaniu gazuklekotanie po dodaniu gazustuki w silniku podczas przyspieszaniastukanie w silniku podczas przyspieszaniastukot termotanie przy dodawaniu gazupo dodaniu gazu stuki w silniku

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl