Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150KM
    Rocznik
    2005

    Stuki przenoszące się na kierownicę

    Witam,

    Od dłuższego czasu (3+ lat) mam problem ze stukami przenoszącymi się na kierownicę. Stuki występują tylko gdy jest ciepło około 10 stopni, plus jazda kilka kilkanaście km, im cieplej tym szybciej czuć stuki. Latem przy 25 stopniach już po 3-5 km.Gdy temperatura jest niższa nie ma żadnego problemu, zero stuków. Zawieszenie sprawdzane kilka razy, ale nie mam już zaufania do mojego mechanika. Kazano mi jeździć aż się rozpadnie ale niestety nie wytrzymuje już nerwowo. Wymieniłem jeden z wahaczy, drugi podobno okej, całe McPersony, sprężyny+amorki+łożysko+poduszka. Łączniki stabilizatora też wymienione, zostały mi tylko tuleje stabilizatora ,które już mam zamówione i czekam na lepszą pogodę z wymianą.

    Maglownica bez wycieków, drążki i końcówki drążków bez luzów. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mógł bym sprawdzić? Dodam że kiedyś przy ozonowaniu klimatyzacji, samochód stał z włączonym silnikiem przez ~30 minut, było ciepło, i od razu po ruszeniu były te stuki, nic przedtem tego dnia nie było jeżdżone wiec powinny one wystąpić dopiero po kilku kilometrach. Czyli wygląda jakby jakiś element blisko silnika nagrzewał się i zaczynał stukać, jakaś guma?
    Może olej w przekładni staje się mniej gęsty i tam coś zaczyna stukać?

    Nie mam już pomysłów, jeśli nic nie podpowiecie to prawdopodobnie spróbuje w ciemno wymienić drążki + regenerować przekładnie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2017
    Skąd
    Śląsk
    Wiek
    42
    Postów
    189
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2005
    Sprawdź osłony termiczne.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    202
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Sprawdź dokładnie drążki przy maglownicy tam robi się luz na jabłku i słychać stuki, można je doprasować.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,371
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Zazwyczaj przy tym wieku auta to zapewne drążki układu kierowniczego poleciały... wymienić z końcówkami... Czasami to trudno stwierdzić ale ja bym profilaktycznie wymienił bo to pięta Achillesa Cromy.... Jeśli całe MP było wymieniane z łożyskami to raczej drugi wahacz ... albo sprawdź poduszki pod skrzynią i silnika.
    Co jeszcze... Czasami ludzie wymieniają wszystko a okazuje się że to klocki hamulcowe luźno latają w tłoczkach - sprężynki rozporowe albo odpadły albo są za luźno rozgięte.

    W twoim przypadku dziwny objaw bo im szybciej jedziesz tym stuki są większe co by raczej wskazywało na przeguby rozwalone i przenoszenie drgań na kierownice ... ale temperatura nie powinna mieć żadnego znaczenia w tym przypadku bo na tyle ten smar nie gęstnieje w przegubach.... chyba że jest z wodą zmieszany i zamarza więc raczej kierunek skrzynia biegów, podpory i sam olej... jeśli jest to skrzynia wylej olej i zobacz czy są opiłki na dnie/korku
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 27-03-2018 o 11:18
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150KM
    Rocznik
    2005
    Dzięki za sugestie, drązki napewno maja ponad 110 tys. Nigdy nie było z nimi problemu, więc ich nie ruszałem. Może stukają tylko jak sa rozgrzane. Co do zależności stukania i prędkośći to zle mnie zrozumiałeś. Stukanie nie zalezy od predkości , tylko od przejechanej odległosci. Stukają dość losowo , nie znalazłem żadnej zależnosci, po prostu samochod się rozgrzeje i zaczyna stukać.
    Co do skrzyni, tam akurat jest wszystko ok, pół roku temu zmieniłem cały olej i żadnych opiłków. Klocki też okej.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Ktoś miał podobną sytuację? Mnie to dopadło.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2013
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    13
    Auto
    Croma 1.9 jtd 150KM
    Rocznik
    2005
    Ja niestety dalej mam ten sam problem, jesien/zima/wiosna -cisza , jak tylko zaczynaja sie temperatury powyzej 22 stopni, problem powraca. Niestety niechce sie uszkodzic tak zeby dalo sie to latwiej zdiagnozowac.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Ja dzisiaj wymieniam drążki i końcówki, dam znać czy coś to zmieni.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 czerwiec 2009
    Skąd
    PL
    Postów
    404
    Auto
    Croma 150
    Jeśli stuki przenoszą się na kierownice to szukałbym przyczyny po stronie układu kierowniczego. Końcówki i drążki do sprawdzenia, następnie sprawdź luzy na maglownicy, na wyłączonym silniku poruszaj wałkiem maglownicy przy krzyzaku - luz może byc, na wlaczonym już luzu nie powinno być. Sprawdź czy jest luz tam po rozgrzaniu i przejechaniu tego odcinka drogi po którym zawsze już były stuki. Możliwe że płyn wspomagania stracił swoje właściwości np. pieni się. Następnie do sprawdzenia luz góra dół i na boki przy wejściu listwy do przekładni tuż za jabkiem drazka. I na koniec do sprawdzenia luz na kolumnie kierowniczej już w kabinie. Niestety w Cromie krzyżaki są nie wymienialne i wymienia se całą kolumnę.
    Ostatnio edytowane przez manic ; 09-08-2020 o 11:32

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 październik 2015
    Skąd
    jawor
    Postów
    59
    Auto
    croma 1.9 jtd
    Rocznik
    2007
    Witam, po wymianę drążków i końcówek drążków kierowniczych, zrobiona zbieżność oraz skasowanie luzu na maglownicy sytuacja wygląda tak, że nic nie stuka i nie puka ��


 

Podobne tematy

  1. Seicento mpi Jaką kierownicę kupić
    Napisany przez borekk17 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-01-2017, 00:56
  2. Stuki przenoszone na kierownicę
    Napisany przez manic na forum Croma
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-09-2016, 22:04
  3. [K] Kierownicę Seicento (jasną)
    Napisany przez Paweł A. na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-08-2014, 13:44
  4. Kupię kierownicę z Fiata Coupe.
    Napisany przez DaN0 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-02-2014, 15:02
  5. jak rozebrać kierownicę?
    Napisany przez Pablo1965 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-09-2013, 13:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl