Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Spadek mocy
cześć
Bardzo proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę, co sprawdzić w przypadku jak niżej.
Wymieniano mi w aucie rozrząd, rolkę wspomagającą + pasek.
Po tej operacji auto poniżej 2 tys. obrotów jedzie jak Thalia 1.4 70KM..wciskam gaz a Croma się toczy powoli. Powyżej 2 tys. obrótów zaczyna jechać ale i tak daleko jej do dynamiki sprzed wymiany rozrządu.
Być może jakiś wężyk podciśnieniowy się wypiął lub nie jest dobrze zaciśnięty ale tyle co udało mi się popatrzeć pod maską to wszystkie rury podłączone.
Auto odpala normalnie, nie kopci i chodzi równo. Jedyny objaw to brak mocy.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Kolego jak sugerujesz podcisnienie to od strony grodzi masz puszke "akumulator" podcisnienia. Tam moga byc problemy, lecz skoro piszesz, że po wymianie rozrządu to ja obstawiam dolot miedzy filtrem a turbo
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
-
Klubowicz
Z ciekawości - gdzie wymieniłeś rozrząd i czy było to robione "na blokadach" czy na znaki?
Swego czasu w pewnym aucie zlecilem wymianę rozrządu, w warsztacie który podobno miał autoryzację producenta auta. Panowie wymienili rozrząd, ustawiali go z 15 razy i polegli, twierdząc że silnik jest uszkodzony i nie da się to ustawić, dopiero po wizycie w ASO zostało to ustawione tak jak być powinno.
Co ciekawe przed wymianą rozrządu wszystko było ok.
Sprawa zakończyła się ugoda - zapłaciłem za części, natomiast wymianę oraz ustawienie w ASO zasponsorowal mi wspomniany warsztat po konsultacji z moim znajomym prawnikiem.
Dostałem też zniżkę na kolejne usługi tego warsztatu, jednak nie miałem ochoty z niej korzystać
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
Doświadczony klubowicz
Taki spadek mocy to może być brak turbo (u mnie pękł wężyk podciśnieniowy idący do zaworu sterującego turbiną). Bardzo łatwo to zdiagnozować, nawet na postoju. Wystarczy trochę przegazować - powinno być słychać charakterystyczny świst turbiny. Jeśli go nie ma to turbo nie działa
-
Nowy klubowicz

Napisał
maciekpt
Taki spadek mocy to może być brak turbo (u mnie pękł wężyk podciśnieniowy idący do zaworu sterującego turbiną). Bardzo łatwo to zdiagnozować, nawet na postoju. Wystarczy trochę przegazować - powinno być słychać charakterystyczny świst turbiny. Jeśli go nie ma to turbo nie działa
Ogólnie turbo świszcze. Mechanik mówi, że wielu przewodów tam nie rozpinał. Na pewno był odłączany od vacum pompy gdyz był sparciały. Może tutaj poszukać przyczyny?
-
Nowy klubowicz
Problem rozwiązany, mechanik łączył wężyk z vacum pompy do overboosta i użył materiału, który się nadtopił pod wplywem temperatury zapychając wężyk. Dzisiaj auto otrzymało nowy wężyk i znowu rwie jak szalone :-)
Dziękuję za podpowiedzi.
Podobne tematy
-
Napisany przez losiek na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 9
Ostatni post: 10-12-2018, 11:24
-
Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 08-08-2016, 19:42
-
Napisany przez pyjter na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 12-08-2015, 18:21
-
Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 12-10-2011, 13:08
-
Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 13-04-2010, 07:25
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:52.
W sieci od 2007 roku.