Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 165
Like Tree7lubi to!

Temat: Skrzynia biegów M32  

  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    No to zmieniam, zwlaszcza ze itak do uszczelnienia polosi mechanik musiał spuścić stary. Poziomoleju był ok, i jak "na oko" mechanik ocenił ten stary - przepeacowany byl, ale nie w jakimś tragicznym stanie, widywal gorsze.
    Mam nadzieje że nie bede zalowal, i tylko wyjdzie to mojej m32 na dobre.
    Olej do zalania to std tutela, taki maja w serwisie, a ja nie mam czasu szukac innego. A skoro dalo rade przez 250 tys km, to chyba nie taki zły ren olej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2013
    Skąd
    RYBNIK
    Wiek
    49
    Postów
    23
    Auto
    FIAT CROMA 1.9 150KM
    Rocznik
    2007
    Ja tam robiłem remoncik i jestem zadowolony.A z Krakowa niema daleko.Pozdrawiam.
    BCS - SKRZYNIE BIEGÓW
    ul. Mikołajczyka 63A
    41-200 Sosnowiec
    tel. 32 2904344
    tel. 601500888
    mail sklep@skrzynie.com.pl

    Cytat Napisał drejku Zobacz post
    Dzięki za radę.
    Może mi ktoś polecić sprawdzonych mechaników od M32 z Krakowa i okolic?
    Znalazłem na razie tylko info o "Auto Serwis Tadeusz Wcisło" na Skotnickiej.


    Się jeździ - się płaci

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2013
    Skąd
    Poznań
    Postów
    2
    Auto
    Z19DTH
    Rocznik
    2006
    OLEJ a fakty i mity dotyczące skrzyni M20 M32 .

    oraz na dole scalone linki do : Uszkodzenia skrzyni biegów (zdjęcia z własnych diagnoz)
    i Stuki i szum na jałowym biegu - czego mogą być objawem?

    Może na początek wyjaśnię kwestię oleju w skrzyni M20 M32. Olej w M32 to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na żywotność tej przekładni. Momenty, które może przenosić ta skrzynia to 300-340 Nm. Niektórzy kuszą się o podwyższanie mocy (chipują) i dają skrzyni do przeniesienia nawet momenty powyżej 430 Nm.

    Co dzieje się w M20 M32 przy dużych obciążeniach.
    Olej w skrzyni ma kilka zadań, ale istotne dla ciężkiej pracy są jego właściwości smarne i chłodzące. Jeśli olej jest za słaby to nie jest w stanie odprowadzać właściwie ciepła, a za razem nie daje odpowiedniego smarowania między powierzchniami stycznymi zębów. Klasyczny olej serwisowy - czerwony - o oznaczeniu GM 1940182 to taki produkt do wszystkiego. Opel stosuje go praktycznie we wszystkich skrzyniach (nadal). Niestety olej ten w skrzyniach M32 i M20 zupełnie nie daje sobie rady. Przypuszczamy, że to on mocno przyczyniał się do wielu awarii skrzynek M32. Mam test olei w tak zwanym aparacie czterokulkowym (wałeczkowym) dla zainteresowanych wysyłam na emaila. Na wyniki testu olei mam potwierdzenie w skrzyniach podczas diagnozy, nie spotykam takich objawów zespawania wałków łożysk w olejach FUCHS i Tutela Matrix, natomiast w skrzyniach na oleju oplowskim tak. Oczywiście na awarie składa się wiele czynników, ale ten olej oplowski wyjątkowo dokładał się do tych problemów. Dwa, trzy lata temu Opel zobaczył problem i zmienił olej zalecany do M20 M32. Oznaczył go symbolem GM 1940004 75W-85;API GL4. To olej w pełni syntetyczny na estrach średnio wyposażony w dodatki. Nie uchroniło to skrzyń M32 przed awariami ale zapewne więcej użytkowników tych skrzyń cieszy się dłuższą jazdą. Są oleje które pomagają tym skrzyniom jeszcze bardziej. Olej FUCHS Sint Ofluid, Titan Sint Opoid Sea Fe 75W80,85 API G GL5 to niemiecki produkt, który też bazuje na estrach, natomiast jest mocno napakowany dodatkami. Nie zagłębiamy się w szczegóły chemiczno technologiczne, ale argument który może przemówić do wyobraźni. Pozwoliliśmy sobie zwrócić na badanie laboratoryjne obu olejów ( czekamy jeszcze na wynik tego "czerwonego") i jedno z badań potwierdziło, że nie myliliśmy się co do jakości oleju FUCHSa. Jest takie urządzenie - aparat czterokulowy, w którym umieszcza się trzy kulki, takie od łożyska, koło siebie (w formie trójkąta), zanurza w oleju, a pomiędzy trzema kulkami umieszcza sie czwartą kulkę. Kulka ta kręci się względem pozostałych, ale cały czas od góry jest naciskana. Siła nacisku cały czas się zwiększa. W pewnym momencie pod wpływem wysokiej temperatury dochodzi do zespawania kulek i maszyna się wyłącza. Odczytywana jest wtedy siła przy której doszło do zespawania kulek. Olej GM 1940004 wytrzymał 2400 N, FUCHS 4400 N, podobnie Tutela Matrix. Co daje takie badanie - informację jak sobie radzi olej przy dużych obciążeniach w skrzyni, a M20 M32 jest niestety narażona na dość spore.
    W skrzyni mamy do czynienia z różnymi niekorzystnymi zjawiskami, które wpływają na spadek jakości oleju: - temperatura - drobinki metalu - woda - para wodna z powietrza.

    Olej GM 1940004 ma sporo cynku, który absorbuje cząsteczki wody, FUCHS jest bez cynkowy. Ważne jest, aby tego typu czynniki nie powodowały znacznej degradacji właściwości oleju. Tu ciśnie sie kolejny temat - konieczność wymiany oleju w skrzyni M32. GM dobrze wymienić po 50 - 60 tyś. FUCHS wytrzyma dłużej. Jednak ilość drobinek metalu tak samo wpływa na łożyska i zęby trybów w jednym jak i drugim oleju dlatego potraktujcie 60 tkm jako graniczny okres eksploatacji oleju w tej skrzyni.
    Ogólnie konstrukcja M32 z założenia nie jest zła. Problem polega na drobnych niuansach, które wpływają na jakość tej skrzyni. Np. podparcie wałka na łożysku w tylnej obudowie jest albo źle obliczone albo wadliwie rozwiązane jest chłodzenie tego miejsca olejem. Stąd częste problemy właśnie w tym miejscu czyli padające łożysko plus najwyższe biegi. To najczęstsza awaria, a składa się na nią kilka czynników: - obciążenie - jakość oleju - ilość oleju (2,8 litra) - konstrukcja elementu - luzy na wałkach - trochę braku szczęścia, że trafiło się na potencjalnie wadliwą skrzynię. W różnych egzemplarzach różnie działają poszczególne czynniki.


    Mam bardzo dużo napraw skrzyni po wymianie łożyska oporowego (wysprzęglika), sprzęgła lub dwumasy, mechanicy nalewają przez korek rewizyjny, kontrolny gdzie wchodzi tylko 2,3 litra, zalany jest tylko jeden wałek napadowy dolny. Po wymianie w/w podzespołów nikt nie kwapi się do sprawdzenia skrzyni a na 100 % minimum łożyska zamykające wałki do wymiany oraz duże przebiegi niekiedy tuleje sztywne (piasta synchronizatora, przesuwka). Absurdem jest informowanie na forach użytkowników, że "po wymianie oleju padła komuś skrzynia", padła bo było za mało oleju.
    Mało oleju, brak ok. 200 ml robi spore zamieszanie w tej skrzyni. Z fabryki wyjeżdżają samochody z ilością oleju od 2,3 do 2,9 litra. Rozbieżność 0,6 litra a przy 2,5 litra wałki są w połowie zalane, jest to skrzynia rozbryzgowa, nadmiar (powyżej 2,9 z doświadczenia) oleju tak będzie wyrzucany przez odpowietrzenie przy wybieraku. Ja proponuje po wymianie pozostaje ok. 0.2 wlać 2,6 po naprawie wlać 2,8 litra korek wlewowy przy wybieraku !!!

    ... to tyle, zebranych z neta i moich wypocin, pozdrawiam Mirosław
    _________________


    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Uszkodzenia skrzyni biegów (zdjęcia z własnych diagnoz)

    Link na Klub Zafira: http://klubzafira.pl/forum/showthread.php?tid=5766


    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Stuki i szum na jałowym biegu - czego mogą być objawem?

    Link: http://klubzafira.pl/forum/showthread.php?tid=531

    Dużo informacji o skrzyniach i nie tylko na :

    https://www.facebook.com/SkrzynieSamochodowe/?ref=hl
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 06-02-2016 o 22:04
    www.skrzynienaprawaczesci.pl
    Opinie na:
    http://www.favore.pl/349806_naprawa-skrzyn-w-alfa-romeo-chevrolet-fiat-opel-m20-m32-m40-poznan-wielkopolskie.html#opinions

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Dołączę się do tematu. Przeczytałem juz sporo opini o tych skrzyniach i jakie są objawy. Żadna odpowiedz nie była zgodna z objawami jakie u mnie występują. Dlatego proszę o dodatkowe opinie na zasadzie doświadczeń. A mianowicie u mnie słychać szumy prźy zwalnianiu np na 3 biegu przy wciśniętym sprzęgle i włączonym 3 biegu. Gdy tak jade bez dodawania gazu i na wciśniętym sprzegle podzas wrzucania 3 biegu szum się pojawia po wyłączeniu biegu szum ustaje. Z tego co czytałem po opiniach to szum powinien się pojawić narastac podczas przyspieszania a tutaj jest przypadek podczas zwalniania.

  6. #50
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał tykt Zobacz post
    Dołączę się do tematu. Przeczytałem juz sporo opini o tych skrzyniach i jakie są objawy. Żadna odpowiedz nie była zgodna z objawami jakie u mnie występują. Dlatego proszę o dodatkowe opinie na zasadzie doświadczeń. A mianowicie u mnie słychać szumy prźy zwalnianiu np na 3 biegu przy wciśniętym sprzęgle i włączonym 3 biegu. Gdy tak jade bez dodawania gazu i na wciśniętym sprzegle podzas wrzucania 3 biegu szum się pojawia po wyłączeniu biegu szum ustaje. Z tego co czytałem po opiniach to szum powinien się pojawić narastac podczas przyspieszania a tutaj jest przypadek podczas zwalniania.
    To może być wodzik który lekko ociera, mały ruch lewarka 1mm w lewo- prawo i cisza, może masz niski poziom oleju.

  7. #51
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Czyli sprawdzę olej w pierwszej kolejności. Raczej nie obstawiacie jakiś większej usterki skrzyni tak ? A z tym wodzikiem musze coś robić czy można na to jeździć? ??

  8. #52
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2013
    Skąd
    śląskie
    Wiek
    40
    Postów
    359
    Auto
    Fiat Croma 1.9Jtd M-jet
    Rocznik
    2007
    A kiedy wymieniales olej?

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    w kwietniu 2014 r.

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Cytat Napisał tykt Zobacz post
    Czyli sprawdzę olej w pierwszej kolejności. Raczej nie obstawiacie jakiś większej usterki skrzyni tak ? A z tym wodzikiem musze coś robić czy można na to jeździć? ??
    Można tak jeździć lub podregulować linki ,u mnie po zmianie oliwy cisza.

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Tez miałeś takie odgłosy jak pisałem ?? I wymiana oleju pomogła. No to chyba tak zrobię. Ale zobaczę jak że stanem wogole.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Tez miałeś takie odgłosy jak pisałem ?? I wymiana oleju pomogła. No to chyba tak zrobię. Ale zobaczę jak że stanem wogole.

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2013
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    64
    Postów
    209
    Auto
    Fiat Croma 1.9Multijet 120 km Dpf
    Rocznik
    08.2008 FL
    Tak, miałem taki delikatny szum po wymianie oleju nie od razu było cicho ale z biegiem czasu ucichło, proponuję wlać 100mm oleju więcej jak przewiduje norma, ja wlałem tutele matrix.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2014
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    49
    Auto
    Croma 1.9 Mulijet
    Rocznik
    12.2008
    Czyli od tego zaczne. Mam nadzieje iż w ten sposób rozwiąże te szumy bo obawialem się o coś gorszego z ta skrzynia.

  14. #58
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 wrzesień 2015
    Skąd
    kuj-pom
    Postów
    580
    Auto
    Croma 1,9 16V Multijet
    Rocznik
    2006
    OK-po lekturze tematu postanowiłem zmienić olej w skrzyni. Tym bardziej, że niedawno miałem zmieniane sprzęgło i podobno pierwszej świeżości nie był, ale jakoś tak wyszło że nie zmienili. A nie wiem też ile go tam wlali.
    "Powiedzcie" tylko, jak to zrobić żeby było dobrze (tak krok po kroku) i jaka oliwę wlać najlepiej. Dam radę sam bez kanału?

  15. #59
    SAR37
    Guest
    Cytat Napisał luk202 Zobacz post
    "Powiedzcie" tylko, jak to zrobić żeby było dobrze (tak krok po kroku) i jaka oliwę wlać najlepiej. Dam radę sam bez kanału?
    Bez kanału to raczej będzie problem. Co do samego uzupełnienia to wystarczy zdemontować podstawę akumulatora i Twoim oczom ukaże się ok 3 cm średnicy śruba z otworem pod imbus - to wlew oleju.
    A co do oleju: polecam - tak jak moi przedmówcy - FUCHS Titan Sintofluid - sprawdzony olej.
    PZDR

  16. #60
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 wrzesień 2013
    Skąd
    Klucze
    Wiek
    54
    Postów
    586
    Auto
    Croma 1,9 16V Emotion manual HEAVY METAL SCHWARZ METALLIC
    Rocznik
    2008.01.14
    SAR37 a gdzie sprawdzić poziom oleum skrzyni, trzeba ściągnąć koło?


 
Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 15:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 21:24
  3. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 18:29
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-12-2009, 00:14
  5. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 16:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ile oleju do skrzyni m32

skrzynia m32 jaki olej

skrzynia M32 Fiat

skrzynia m32

obudowa skrzyni m32

wymiana oleju w skrzyni m32

skrzynia biegow m32

naprawa skrzyni opla vectry cjaki olej do skrzyni m32olej do skrzyni m32m32 objawyhttps:fiatklubpolska.plcroma-446skrzynia-biegow-m32-19898skrzynia m32 lanciajaki olej do skrzyni fiat m32m32 skrzynia cromacroma 1.9 wyje na 5i 6 bieguskrzynia M32 croma

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl