Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009

    Skrzynia biegów Croma

    Witam
    Być może temat był poruszany.Z góry przepraszam jeśli rozgrzebuję to jeszcze raz. Jadąc dziś moją cromą skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy. Takie metaliczne żężenie. Zredukowałem z 6 na 5 i dalej żęzi. Po redukcji z 5 na 4 już nie dało sie wrzucić 5 ani 6. Jakoś dowlokłem się powolutku na 4 do domu. Teraz nasuwa mi się pytanie. Jak droga może być w naprawie taka skrzynia?Miał może ktoś już taki przypadek? Z tego co zauważyłem w cromie przednie zawieszenie siedzi identyczne jak w vectrze c tak więc może i skrzynia biegów będzie taka sama bo i w oplu bieg wsteczny wrzuca się tak samo jak w cromie. Tak czy inaczej czeka mnie wyjęcie nieszczęsnej skrzyni ;/ Z góry dziękuję za jakieś ciekawe porady i spostrzeżenia. Dodam jeszcze że moja croma to 1,9 16V 150KM z 2007 roku przed liftem
    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
    Paweł
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    W poprzednim samochodzie ( seacie ) miałem podobną sytuacje - tylko nie było jak u Ciebie że nagle się zepsuło i nie dało się wbijać biegów tylko samochód sygnalizował to już od dłuższego czasu - wydając zgrzyty przy zmienianiu biegów 4-5 i w czasie pracu na 5 biegu . Okazało się że do wymiany były łożyska biegów - koszt wymiany w aso - 1600zł ... ( wymiana wszystkich łożysk ... ) . Załatwiałem to ze znajomym i było duuużo taniej ale taka była oficjalna cena usługi. (rok2008)
    Teraz z perspektywy czasu wiem że lepszym rozwiązaniem było by kupno skrzyni z allegro ( wtedy około 700-900zł ) wymiana i po sprawie . A tak po 6 miesiącach od naprawy poleciał docisk sprzęgła ... czy było to efektem złego złożenia ... kto wie ... .
    Ople , Fiaty i Saaby maja ten sam silnik ... blok silnika ten sam wiec zdrowo rozsądkowo skrzynia też powinna być taka sama . Ale ręki bym sobie nie dał uciąć ... bo powinna to nie znaczy że jest taka sama . Kiedyś miałem okazje jeździć saabem z takim fiatowskim 1,9 ( wlasciciel nawet nie mial swiadomosci ze to produkt fiata ) i praca skrzyni biegów to troche inna bajka niż w cromie ( lepsza bez owijania w bawełne ) aż się niechciało wierzyć że to ta sama skrzynia . Ciężko uwierzyć że to tylko inna np kostrukcja wybieraków robiła taką różnice.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Sprawdź jeszcze synchronizatory, no i nie wiem czy w Cromie nie ma cięgien, bo może coś z nimi.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Witam
    Wczoraj wróciłem z wczasów w Bułgarii i dziś zabrałem się za ową nieszczęsną skrzynię biegów w mojej Cromie. Nie wiem dlaczego Fiat zapożyczył taką skrzynię do swojego auta. Do skrzyni w mojej maryśce 2,4jtd to się to nawet nie umywa. No ale wracając do tematu. Udało mi się po opuszczeniu sanek z lewej strony wyjęcie dekielka w skrzyni.Aż się boję pomyśleć jak tu wydrzeć całą skrzynię. Po wyjęciu dekielka okazało się że jedno łożysko które własnie w tym dekielku było tęż osadzone wysypało się w jakiś niezidentyfikowany sposób co zaskutkowało rozwaleniem trybów od 5 i 6 biegu i też od 1 ;/ Teraz mam dylemat czy kupić całą skrzynię na części czy ryzykować zamawianie części w Aso i płacenie jak myślę kolosalnych cen. Znalazłem na allegro jedną skrzynię do cromy 1,9 150km ale w cenie z kosmosu prawie 3tys zl. Nasuwa mi się pytanie czy nie dało by się przerzucić tylko ''bebechów'' od skrzyni np z vectry albo z saaba.W aso fiata w Białymstoku nic mi nie pomogli gdyż jeszcze nie trafiła do nich taka croma Tak więc jestem skazany na siebie i na kolegów z forum Z tego co oglądałem na fotkach na allegro to skrzynie z vectry i z saaba różnią się trochę wizualnie od mojej z cromy.Reasumując skrzynia opla w fiacie to porażka [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 17:17 ---------- Poprzedni post dodany był o 17:05 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]Przed chwilą oglądałem na allegro skrzynie biegów i najbardziej wyglądem do skrzyni z cromy pasowała skrzynia z alfy 159 1,9jtdm. Być może w tym kierunku zaatakować??
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wejdź sobie na eper.fiatklubpolska.pl wpisz VIN i zobacz czy przypadkiem nie pasuje od innego modelu Cromy skrzynia. Bo coś mi się kojarzy, że były też te skrzynie wspólne w obrębie różnych mocy tych silników.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Tak jak kolega miszko poradził zajrzałem do epera. Moje spekulacje potwierdziły się i w alfie 159 też montowali takie same skrzynie jak w mojej cromie. Namierzyłem już na allegro jedną w miarę blisko mojego miejsca zamieszkania. Jutro rano wsiadam w auto i jadę obejrzać i pewnie zakupic Ciąg dalszy nastąpi
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 27-07-2011 o 12:13
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Skrzynia od alfy 159 okazała się być identyczna do mojej z cromy. Jedyna różnica polegała na tym iż trzeba było przełożyć obudowę mechanizmu różnicowego bo w cromie i w alfie trochę inaczej mocowana była łapa od poduszki. Troszkę też musiałem podgiąć tą krótszą dźwigienkę do której mocuje się linkę od lewarka bo nie dało się włożyć wszystkich biegów. A tak poza tym wszystko jak najbardziej pasuje. Co do wyjęcia skrzyni to trzeba wyjąć półosie ze skrzyni, zdemontować wahacze, podwiesić od góry silnik i odkręcić poduszki skrzyni od sanek i zdemontować całe sanki. Skrzynia wtedy wychodzi bezproblemowo bez wyjmowania silnika tak jak mi to doradzał mechanik.
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Qrcze ile trwala taka operacja wymiany ? Rozumiem że to sam sobie wszystko robiles ? Szacun .

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Operacja trwała 2 wieczory tak gdzieś od 15 do 2 w nocy i ze 2 sześciopaki piwa Zanim się do tego zabrałem wydawało się to straszne ale potem jak już z kolegą zaczęliśmy poszło w miarę gładko. Wczoraj też na warsztat poszedł filtr DPF. Na kompie pokazywało zatkanie filtra w 79%. Po wymuszonym wypalaniu zatkanie spadło do 70%, więc jeszcze raz wymusiliśmy mu wypalanie i niestety zatkanie nie spadło. Poradziłem się więc znajomego mechanika z aso Fiata i powiedział mi że jeśli zatkanie będzie powyżej 70% nie ma opcji żeby go wypalić bez dolewania jakiegoś tam płynu i że to już nie będzie to co być powinno. Tak więc z kolegą wyjęliśmy cały wydech żeby nie bawić się w wyrywanie samego DPF'a i rozciąłem DPF z góry tak żeby mieć dobre dojście do wnętrzności wziąłem przecinak i młotek w rękę i jazda. Po wywaleniu wnętrzności zaspawałem wszystko ładnie i założyliśmy wydech na miejsce. Zaprzyjaźniony fachowiec wyłaczył w kompie obsługę DPF i komp pokazuje zatkanie DPF 0% Auto bez DPF'a zaczęło wreszcie jechać jak na MJeta przystało Na dwójce wreszcie zaczyna ciągnąć regularny pasek na suchym asfalcie.Dodam jeszcze że razem z wyłączeniem DPF znajomy ''dłubnął'' oryginalnego softa. Gdyby ktoś miał problem z DPF'em i mieszkał w podlaskim chętnie służę pomocą.
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 31-07-2011 o 16:48
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Żory
    Postów
    352
    Auto
    Croma jtd
    Był taki moment że cromiki 150 były dostępne z DPFem (droższe oczywiscie) i bez - sam sobie zafundowałeś takie urozmajcenie czy poprzedni właściciel był ekologiem i wybrał to rozwiązanie ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    No niestety ale poprzedni właściciel był fanem ekologii i zafundował sobie auto z filtrem DPF
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX


 

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] problem ze skrzynia biegów, wbity tylko bi
    Napisany przez lestat125 na forum Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-08-2014, 14:02
  2. [skrzynia biegów] Cinquecento. Skrzynia biegów się blokuje
    Napisany przez mistrzu86 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 26-03-2013, 20:24
  3. [skrzynia biegów] Ile i jaki olej do skrzyni biegów 2.3 JTD
    Napisany przez Pablosso na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-08-2010, 14:03
  4. [skrzynia biegów] skrzynia biegów-wymiana łozyska
    Napisany przez lukaszekVV na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-07-2010, 17:29
  5. [skrzynia biegów] skrzynia biegow w fiacie marea 2.4 jtd
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2009, 23:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

FIAT CROMA AUTOMAT WYMIANA OLEJU MECHANIZM RÓŻNICOWYFiat Croma zmiana skrzyni na innaskrzynia cromafiat croma forumcroma bieg wstecznycroma olej w skrzyniFIAT CROMA WYMIANA OLEJU SKRZYNIA

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl