Witam. To już drugi post na forum... Dobrze mi idzie.😂 Chciałbym prosić o merytoryczną ocenę automatycznej skrzyni biegów w cromie 1.9 TDI 150 km. Wadliwa czy nie? Wymiana oleju przy jakich przedbiegach? Co może sprawiać największe problemy?
PO
Witam. To już drugi post na forum... Dobrze mi idzie.😂 Chciałbym prosić o merytoryczną ocenę automatycznej skrzyni biegów w cromie 1.9 TDI 150 km. Wadliwa czy nie? Wymiana oleju przy jakich przedbiegach? Co może sprawiać największe problemy?
PO
Mam Cromkę w automacie już 9 lat i nie narzekam , przejechałem ponad 90 tyś. Olej wymieniam co 60 tyś. Auto ma przebieg 200 tyś i skrzynia działa nienagannie. Z tego co czytałem skrzynie są mało awaryjne jeśli się o nie dba. Właśnie ze względu że Cromka jest w automacie to ma u mnie dożywocie służy tylko do jazdy na trasy poza miasto, głównie autostrady. Do miasta mam Colta w gazie.
Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
Uniden 78 elite
„Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
Ostatnio edytowane przez lisekg ; 30-03-2023 o 22:35
Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje
Generalnie nie jest to zła skrzynia, ale klucz do sukcesu to to, jak o nią dbał poprzedni właściciel. Jeśli masz auto z pewnej ręki to OK. Jeśli skrzynia automatyczna się popsuje, to koszty są wyższe, niż regeneracja sławetnej skrzyni M32.
To i ja podzielę się swoją opinia po blisko 7 latach Cromy z ASB. Skrzynia Asina moim zdaniem jest całkiem przyzwoitą skrzynią, fajnie zestrojoną z MJ 150KM super pasującą do charakteru Cromy. Trzeba jej się trochę nauczyć bo (przynajmniej ja mam takie wrażenie) nie lubi ona niezdecydowania. "Pieszczenie" czyli zbyt delikatne i niezdecydowane posługiwanie się pedałem przyspieszenia (szczególnie przy prędkościach ok. 50-60 km/h) powoduje, że ASB może trochę głupieć. Lubi ona zdecydowanie. Jednak gdy "zaprzyjaźnimy" się z Cromą, trochę się jej nauczymy jazda to już przyjemność. Nie jest to szybka skrzynia, ale i to można ominąć dokonując redukcji manualnie. Warto jest założyć dodatkową chłodnicę oleju, szczególnie jak latamy w długie trasy. Ogólnie miło i dobrze wspominam Cromę z tym zespołem napędowym. Tak jak pisali Koledzy kluczem jest dbałość przejawiająca się min. wymianami oleju, bo remont skrzyni do tanich nie należy.
No tak TDI . Nie wiem skąd mi się to wzięło. Dziękuję za opinie. Niestety jak większość aut sprowadzonych kilka lat temu ma szemraną historię. Jeśli podejmę decyzję o zakupie, na pewno się pochwalę na forum. Pozdrawiam
No to zakup popełniony... Pierwszy mój automat. Generalnie jest ok. Skrzynka reaguje poprawnie. Ręczna zmiana biegów też ok. Jedynie co trochę niepokoi to delikatne szarpnięcie przy przechodzeniu z P na R lub D. Nie wypadają zęby ale trochę szarpnie. Tak ma być?
Pozdrawiam
Nie, skrzynia ma nie szarpać przy przełączaniu
322kkm skrzynia u mnie działa bez zarzutu. Przetaczanie krwi co 60 tysięcy.
Przy przełączaniu nie powinno szarpać. Czasem wrzucenie na P może przypominać szarpnięcie.
Generalnie dźwignia od P do D powinna "chodzić" płynnie. P do D jednym ruchem
Z tą chłodnicą to chyba będzie dobry pomysł,bo u mnie po zjechaniu z trasy np. 400 km do miasta występuje tzw. przeciąganie biegów czyli redukuje jak i włącza niższy bieg przy wyższych prędkościach obrotowych.
Ogólnie nie zamieniłbym na manual nawet za dopłatą
Witam ja swoją Cromką latam już 3 lata , jedyne co ,to czasami się sprzęgło odezwie-taki szmer, a co do szarpnięć ,to po zatrzymaniu przełączam na N, zaciągam ręczny i na P . Nic nie szarpie nawet jak zatrzymuje się na wzniesieniu
Taki szmer to chyba i ja dziś usłyszałem. Mam pytanie. Czy u Was również skrzynia przełącza biegi nieco później (tak około 2600-2800 obrotów) gdy jest zimny silnik? Jak jest ciepły to mniej więcej około 2200 następuje zmiana biegów
Tak, czasami się zdarza, że skrzynia robi warming up, ale większość ludzi tego nie zauważa, bo rozgrzewanie następuje dość szybko i jeżeli ktoś odpala silnik, ustawia telefon, zapina pasy potem sprawdza czy muza gra, to już powinno być OK.
Jeżeli u ciebie trwa to długo, to wymień olej. W takim konkretnym wypadku na początek proponowałbym wymianę statyczną, a po 1000-2000 km wymianę dynamiczną.
Warto zwrócić uwagę na poziom oleju, a jeżeli nie wiesz jak to zrobić lub nie masz możliwości to zerknij chociaż na wycieki ze skrzyni. Jak nic nie cieknie, to po prostu wymień olej.
Ja stosuję taki olej https://allegro.pl/oferta/petro-cana...MTdjOWI4YzU%3D
I przy okazji, niech cię ręka boska broni przed szukaniem oleju Selenia do silnika, jeżeli takiego bedziesz szukał to dostaniesz wirtualnego kopa ode mnie.
Ostatnio edytowane przez iron64 ; 06-04-2023 o 06:13
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG
Ok. Dzięki za info. W środę Fiat idzie do mechanika na wymiany... Dziś znalazłem kontrolkę wymiany oleju w silniku z datą 2020. Mam nadzieję że ta z zeszłego roku odpadła 😁
Liczysz, że dwie kartki odpadły? Optymista z ciebie.
FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG