Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Silnik szarpie i gaśnie po przeprogramowaniu/wyłaczeniu EGR
Witam kolegów, koleżanki.
Zakładam nowy temat ponieważ problem z moją Cromą wydaje mi się dość nietypowy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania.
Trzy tygodnie temu zauważyłem, że samochód jest słaby na niskich obrotach. Poszukałem, poczytałem i podejrzenie padło na zawór EGR. Wykręciłem go, wyczyściłem (był całkiem "czysty" w środku, zamykanie ruszało się lekko) lecz to nie pomogło. Następnie zaślepiłem go całkowicie blaszką i problem zniknął jak ręką odjął. Croma jeździła równo, zbierała się od samego dołu jak należy. Pojawiła się niestety kontrolka "check engine" lecz jak wyczytałem nie jest to problem i można przeprogramować czy też wgrać w komputer nowe sterowniki żeby zawór nie działał a błąd nie wyskakiwał. W sobotę zostawiłem Crome w warsztacie specjalizującym się w tego typu zabiegach i po ok 3-4 godzinach mam telefon, że skończone, samochód gotowy. I teraz najciekawsze. W zakresie 2000-3000 tys obrotów/min silnik dławi się, szarpie i nie chce przyśpieszać. Po odpaleniu zimnego silnika od razu gaśnie. Po ok 3-4 próbach zapala ale muszę od razu dodawać mu gazu żeby nie zgasł. Mechanik stwierdził, że to nie jego wina ponieważ on tylko egr wyłączył.. We wtorek mam podjechać do niego jeszcze raz żeby się temu przyjrzał.
Silnik to 1.9 JTD 150 KM. Nie wiem co o tym sądzić. Przed wizytą w tym warsztacie samochód pracował wzorowo przez trzy tygodnie od kiedy zaślepiłem zawór.
Przychodzi komuś do głowy co mogło stać się podczas tych 3 godzin? Jaka może być przyczyna? Czy powodem może być jakiś błąd przy "grzebaniu" w komputerze? Każda sugestia będzie dla mnie cenna.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Klubowicz
Wniosek że prawdopodobnie EGR to nie była (jedyna) przyczyna problemów, albo mechnik sp...ił robotę
W tym drugim przypadku - czy egr jest zaślepiony całkowicie i wyprogramowany, czy tylko wyprogramowany ( a zawór zostawiony). Jeśli to drugie i nie ma zaślepki - prrawdopodobne że zawór nie jest szczelny i puszcza spaliny - stąd duszenie silnika.
Jeśli jest zaślepka - to ten wariant nie wchodzi w grę. Wtedy IMHO drugi podejrzany to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze - trzeba wyciągnąć i wyczyścić.
Kolejna sprawa - w jakiej formie są klapy wirowe? Nie wiem czy rocznik 2009 to już po lifcie czy przed i czy widzisz listwę sterujacą...
Zerknij na przewody podciśnieniowe dochodzące do everboosta. Lubią sparcieć i pęknąć - a wtedy objawy podobne...
Warto też wyczyścić przepustnicę
Jeśli to wszystko zrobisz / upewnisz się że jest OK - a dalej nie pomoże, to jeszcze ew przepływomierz, a potem to już trzeba podpiąc MES i sprawdzić parametry pracy silnika
-
Pełna zaślepka + wyłączenie w sofcie.
Mogli zmienić mapy lub źle wyłączyli.
Objaw pasuje na pop....ieprzony soft.
Dawno pisałeś posta, może napiszesz jak rozwiązałeś problem ?
Podobne tematy
-
Napisany przez misiekcavan na forum Panda
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 18-04-2013, 00:27
-
Napisany przez duchy11 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 33
Ostatni post: 01-04-2013, 20:09
-
Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 28-01-2013, 12:45
-
Napisany przez soszo na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 21-12-2011, 11:28
-
Napisany przez Janek_skc89 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 11-02-2011, 11:16
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:18.
W sieci od 2007 roku.