Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2016
    Skąd
    Myślenice
    Postów
    1
    Auto
    Croma 1.9 JTD Multijet 150KM
    Rocznik
    2009

    Silnik szarpie i gaśnie po przeprogramowaniu/wyłaczeniu EGR

    Witam kolegów, koleżanki.

    Zakładam nowy temat ponieważ problem z moją Cromą wydaje mi się dość nietypowy i nigdzie nie znalazłem rozwiązania.
    Trzy tygodnie temu zauważyłem, że samochód jest słaby na niskich obrotach. Poszukałem, poczytałem i podejrzenie padło na zawór EGR. Wykręciłem go, wyczyściłem (był całkiem "czysty" w środku, zamykanie ruszało się lekko) lecz to nie pomogło. Następnie zaślepiłem go całkowicie blaszką i problem zniknął jak ręką odjął. Croma jeździła równo, zbierała się od samego dołu jak należy. Pojawiła się niestety kontrolka "check engine" lecz jak wyczytałem nie jest to problem i można przeprogramować czy też wgrać w komputer nowe sterowniki żeby zawór nie działał a błąd nie wyskakiwał. W sobotę zostawiłem Crome w warsztacie specjalizującym się w tego typu zabiegach i po ok 3-4 godzinach mam telefon, że skończone, samochód gotowy. I teraz najciekawsze. W zakresie 2000-3000 tys obrotów/min silnik dławi się, szarpie i nie chce przyśpieszać. Po odpaleniu zimnego silnika od razu gaśnie. Po ok 3-4 próbach zapala ale muszę od razu dodawać mu gazu żeby nie zgasł. Mechanik stwierdził, że to nie jego wina ponieważ on tylko egr wyłączył.. We wtorek mam podjechać do niego jeszcze raz żeby się temu przyjrzał.
    Silnik to 1.9 JTD 150 KM. Nie wiem co o tym sądzić. Przed wizytą w tym warsztacie samochód pracował wzorowo przez trzy tygodnie od kiedy zaślepiłem zawór.

    Przychodzi komuś do głowy co mogło stać się podczas tych 3 godzin? Jaka może być przyczyna? Czy powodem może być jakiś błąd przy "grzebaniu" w komputerze? Każda sugestia będzie dla mnie cenna.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    244
    Auto
    Toyota C-HR HSD / Mondeo 2.2 TDCI 175KM / była Croma 1.9 150KM
    Rocznik
    2016 / 2008 / 2005
    Wniosek że prawdopodobnie EGR to nie była (jedyna) przyczyna problemów, albo mechnik sp...ił robotę
    W tym drugim przypadku - czy egr jest zaślepiony całkowicie i wyprogramowany, czy tylko wyprogramowany ( a zawór zostawiony). Jeśli to drugie i nie ma zaślepki - prrawdopodobne że zawór nie jest szczelny i puszcza spaliny - stąd duszenie silnika.
    Jeśli jest zaślepka - to ten wariant nie wchodzi w grę. Wtedy IMHO drugi podejrzany to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze - trzeba wyciągnąć i wyczyścić.
    Kolejna sprawa - w jakiej formie są klapy wirowe? Nie wiem czy rocznik 2009 to już po lifcie czy przed i czy widzisz listwę sterujacą...
    Zerknij na przewody podciśnieniowe dochodzące do everboosta. Lubią sparcieć i pęknąć - a wtedy objawy podobne...
    Warto też wyczyścić przepustnicę

    Jeśli to wszystko zrobisz / upewnisz się że jest OK - a dalej nie pomoże, to jeszcze ew przepływomierz, a potem to już trzeba podpiąc MES i sprawdzić parametry pracy silnika

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2016
    Skąd
    brak
    Postów
    399
    Auto
    a
    Rocznik
    0000
    Pełna zaślepka + wyłączenie w sofcie.
    Mogli zmienić mapy lub źle wyłączyli.
    Objaw pasuje na pop....ieprzony soft.

    Dawno pisałeś posta, może napiszesz jak rozwiązałeś problem ?


 

Podobne tematy

  1. silnik szarpie w pandzie
    Napisany przez misiekcavan na forum Panda
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2013, 01:27
  2. [silnik] szarpie
    Napisany przez duchy11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 01-04-2013, 21:09
  3. [silnik] Szarpie podczas jazdy
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-01-2013, 13:45
  4. silnik szarpie multijet 1.3
    Napisany przez soszo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2011, 12:28
  5. [silnik] Szarpie podczas odpalania
    Napisany przez Janek_skc89 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-02-2011, 12:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446silnik-szarpie-i-gasnie-po-przeprogramowaniu-wylaczeniu-egr-32035

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl