Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23

Temat: Silnik 1.9 150 KM  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Silnik 1.9 150 KM

    Pytanko do wszystkich forumowiczów moja Croma powoli kończy swój żywot a z nią już prawie i ja ;/ po wymianie i szukaniu przez cudownych mechaników przyczyny ubywającego oleju padła diagnoza że lepiej kupić silnik i wymienić niż pchać się w remont bo na bank będzie to więcej kosztować. Czy możecie polecić jakieś sprawdzone miejsce gdzie mógłbym dostać dobry silnik interesuje mnie jednostka 1.9 150 km. Za wszystkie sugestie z góry dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego zaciekawiony Twoim postem zajrzałem na allegro i pierwszy silnik jaki "wpadł mi w oko" z 3 tys. wygląda ciekawie. Sama wartość osprzętu tj. turbina, EGR, kpl. wtrysków w najgorszym wypadku nie pozwoli Ci na tym stracić. Sama turbina wygląda na regenerowaną bądź całkiem świeżą. Pytasz pewnie po co to piszę. Już śpieszę z odpowiedzią. Może ktoś z forumowiczów zajmuje się tego typu handlem ale nawet jeśli nikt na część używaną da większą gwarancję niż rozruchową. Silnik używany zawsze może być trafiony. O tym czy się nadaje czy nie to po dostarczeniu (bądź na miejscu zakupu) wstępnie - słowo ważne oceni mechanik. Szukaj, pytaj kupuj tylko może z innymi mechanikami.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    73
    Auto
    Croma 1,9 MultiJet Emotion
    Rocznik
    11.2006
    Jeśli miałbym kupić silnik za 3000zł to wolę kupić całego anglika za 4-5 tyś i mieć silnik i górę części zapasowych.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Kupiles to auto z zarzniętym silnikiem? Moze wystarczy turbine zrobić. Opcjonalnie mozesz kupić goly slupek ,a osprzet przelozyć. Silniki 1,9 jtd ,są dosc trwale,dziwie się ,ze masz takie problemy. Chyba ,ze masz z 500tys. nalotu, lub jezdził przed Tobą jakis driver z wysokim IQ.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    Kolego zaciekawiony Twoim postem zajrzałem na allegro i pierwszy silnik jaki "wpadł mi w oko" z 3 tys. wygląda ciekawie. Sama wartość osprzętu tj. turbina, EGR, kpl. wtrysków w najgorszym wypadku nie pozwoli Ci na tym stracić. Sama turbina wygląda na regenerowaną bądź całkiem świeżą. Pytasz pewnie po co to piszę. Już śpieszę z odpowiedzią. Może ktoś z forumowiczów zajmuje się tego typu handlem ale nawet jeśli nikt na część używaną da większą gwarancję niż rozruchową. Silnik używany zawsze może być trafiony. O tym czy się nadaje czy nie to po dostarczeniu (bądź na miejscu zakupu) wstępnie - słowo ważne oceni mechanik. Szukaj, pytaj kupuj tylko może z innymi mechanikami.
    Rzecz w tym że nie potrzebuję całego osprzętu ponieważ o zgrozo turbinę wymieniłem, egr wymienił poprzedni właściciel, sprzęgło zrobiłem razem ze skrzynią etc.
    sprzedałbym ta Crowe gdyby nie to że tyle kasy już w nią wpakowałem co mnie to zdrowia kosztowało, żona się odgraża że jak jeszcze choć złotówkę do tego auta dołożę to w nim zamieszkam także sytuacja jest napięta jak gumka w majtkach

    Szukam po prostu sprawdzonego dostawcy tego typu części kogoś może kogoś takiego znacie

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    [I]
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Kupiles to auto z zarzniętym silnikiem? Moze wystarczy turbine zrobić. Opcjonalnie mozesz kupić goly slupek ,a osprzet przelozyć. Silniki 1,9 jtd ,są dosc trwale,dziwie się ,ze masz takie problemy. Chyba ,ze masz z 500tys. nalotu, lub jezdził przed Tobą jakis driver z wysokim IQ.
    Najlepsze jest to że kupowałem auto z mechanikiem z serwisu fiata który stwierdził że silnik jest malina, licznik wskazywał 150 tys km i do tego zgadzał się z historią serwisową auta w systemie fiata. Po prostu miałem mega pecha chciałem mieć crome a że wyglądała świetnie to się napaliłem i kupiłem teraz trzeba płacić

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Niewiele Ci pomogę, kiedys kupowalem od goscia pompe CR, przywozil graty z Wloch. tel.691-900-300. WSOLA K.Radomia.Moze cos ma , mozesz podpytac. Faktycznie miales pecha. Fiatami smigam od 30 lat, blachy zgnily , motor hulał do konca. W obecnych motory tez dobrze ponad 200tys. i cisza. Kupilem znajomym i rodzinie parę aut...narazie się do mnie oddzywają.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    Pytanko do wszystkich forumowiczów moja Croma powoli kończy swój żywot a z nią już prawie i ja ;/ po wymianie i szukaniu przez cudownych mechaników przyczyny ubywającego oleju padła diagnoza że lepiej kupić silnik i wymienić niż pchać się w remont bo na bank będzie to więcej kosztować. Czy możecie polecić jakieś sprawdzone miejsce gdzie mógłbym dostać dobry silnik interesuje mnie jednostka 1.9 150 km. Za wszystkie sugestie z góry dziękuje.
    Gdyby CI jadła olej to byś kopcił i spaliny by inaczej śmierdziały. Nie wiem czy pomogę ale umyj silnik i szukaj wycieków chyba ze to pewnie że olej spala. Mi jak kupiłem tez olej szybko ubywał a okazało się że ubywa poprzez czujnik poziomu oleju w misce olejowej gdzie jest tylko wtyczka wpięta bo sam czujnik jest głębiej i trzeba miskę targać. Może jest jakiś ogarnięty mechanik w Twojej okolicy i Ci coś pomoże.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Gdyby CI jadła olej to byś kopcił i spaliny by inaczej śmierdziały. Nie wiem czy pomogę ale umyj silnik i szukaj wycieków chyba ze to pewnie że olej spala. Mi jak kupiłem tez olej szybko ubywał a okazało się że ubywa poprzez czujnik poziomu oleju w misce olejowej gdzie jest tylko wtyczka wpięta bo sam czujnik jest głębiej i trzeba miskę targać. Może jest jakiś ogarnięty mechanik w Twojej okolicy i Ci coś pomoże.
    Jest tak jak napisałeś kopci przy rozruchu na na biało i o puszcza takie bąka że świata nie widać. Podczas jazdy natomiast aktualnie złapał muła odczuwalny spadek mocy przy dodawaniu gazu potrafi też zakopcić i to tak solidnie.
    Z kim bym nie rozmawiał wszyscy się dziwią że ten silnik bierze olej widzę żę naprawdę mam pecha że na taki trafiłem ;/

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    A egr jest na pewno sprawny? jak masz możliwość to podepnij kompa i luknij na parametry jak wyglądają poszczególne wtryski, ciśnienia na pompie w układzie dolotowym. A dymek rano czasem może być mi tez w cromie się pojawi. Zaślep nawet na chwile egr kawałkiem blachy po puszce piwa i się przejedź. Być może masz dziurę gdzieś w układzie i lewe powietrze zasysa i wtedy wali na czarno. Turbinę zmieniałeś a zawór sterowania turbiną jest? Tylko jak masz plastikowy to ciężko sprawdzić ale sprawdzisz go mesem czy w ogóle działa. A i sprawdź przewody podciśnienia może to jest przyczyna mułowatości. Co prawda Stilo stara 115 ale jak mi się wężyk przytopił (zagniótł od podciśnienia) od starowania turbawką to nie było jazdy muł totalny. A te bąk ze śiwateł jest czarny czy biały czy szary?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A wody nie ubywa w nim? Bialy dym to woda czesto ....w zbiorniczku Ci nie bulgocze?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Czerek, a ten mechanik co wydał wyrok na silnik sprawdzał kompresje, zaglądał do rury co idzie od intecoolera do dolotu czy jest zalana olejem, zaglądał pod auto i sprawdzał czy silnik jest suchy?

    podejrzewam że wymieniałeś olej przy okazji jakiejś roboty. jakim olejem zalałeś? czy przed wymianą stosowałeś jakieś płukanki do silnika?
    Pozdrawiam


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał maka131 Zobacz post
    Czerek, a ten mechanik co wydał wyrok na silnik sprawdzał kompresje, zaglądał do rury co idzie od intecoolera do dolotu czy jest zalana olejem, zaglądał pod auto i sprawdzał czy silnik jest suchy?

    podejrzewam że wymieniałeś olej przy okazji jakiejś roboty. jakim olejem zalałeś? czy przed wymianą stosowałeś jakieś płukanki do silnika?
    Dziś Auto praktycznie wpadło w stan agoni nastąpił spadek mocy auto przy zmianie biegów "nie idzie" spalany olej czuć już dość mocno przy dociśnięciu gazu idzie czarna chmura , mechanik sprawdził wtryski na szybko przez komputer i powiedział że 1-2 na pewno są uwalone. Aktualnie szukam silnika na podmianę bo tego już raczej nie da się uratować na odcinku ok 250km silnik przepaił 2 litry oleju.

    I teraz kolejne pytanie do Was oznaczenie mojego silnika 939A2000 z tego co wiem silników 1.9 150km jest kilka rodzai np w oplu czy też w saabie na allegro jest ich dużo i teraz czy się czymś różnią czy musi być konkretny o tym samym oznaczeniu ?

    Czy różnice mogą być w kwestii montażu osprzętu ?

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    250km silnik przepaił 2 litry oleju
    No to ładnie. Wiesz czymś na pewno się będą różnić. Wejdź na forum opla lub saaba i popytaj. No to jak CI tyle oleju pali to możesz mieć pierścienie na tłokach wytarte, tyle mi przychodzi do głowy. jak byś znalazł chociaż dół silnika blok z tłokami to resztę swoje dasz. wtryski można uratować jeszcze. A zapala bez problemu, bo faktycznie mógł mechanik kompresje sprawdzić skoro tyle oleju ubywa. jakbyś demontował silnik to daj głowice do sprawdzenia jak masz gdzie bo może w głowicy gdzieś olej przepuszcza nie wiem. Bez rozbiórki silnika i obejrzenia każdego elementu nie sprawdzisz gdzie olej znika.
    Powodzenia

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    22
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    No to ładnie. Wiesz czymś na pewno się będą różnić. Wejdź na forum opla lub saaba i popytaj. No to jak CI tyle oleju pali to możesz mieć pierścienie na tłokach wytarte, tyle mi przychodzi do głowy. jak byś znalazł chociaż dół silnika blok z tłokami to resztę swoje dasz. wtryski można uratować jeszcze. A zapala bez problemu, bo faktycznie mógł mechanik kompresje sprawdzić skoro tyle oleju ubywa. jakbyś demontował silnik to daj głowice do sprawdzenia jak masz gdzie bo może w głowicy gdzieś olej przepuszcza nie wiem. Bez rozbiórki silnika i obejrzenia każdego elementu nie sprawdzisz gdzie olej znika.
    Powodzenia
    Mechanik się upiera że remont to będzie zbyt duży koszt a dodatkowo że rozkręcony blok silnika ciężko potem przywrócić pomimo naprawy do stanu "fabrycznego". Sam już nie wiem co o tym myśleć wszyscy się dziwią jak to pancerna jednostka fiata 1.9 jtd padła przecież to niemożliwe etc.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2012
    Skąd
    Podpoznański WieśMac
    Wiek
    50
    Postów
    139
    Auto
    Croma 1,9 Multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał czarek87 Zobacz post
    Mechanik się upiera że remont to będzie zbyt duży koszt a dodatkowo że rozkręcony blok silnika ciężko potem przywrócić pomimo naprawy do stanu "fabrycznego". Sam już nie wiem co o tym myśleć wszyscy się dziwią jak to pancerna jednostka fiata 1.9 jtd padła przecież to niemożliwe etc.
    Może czas pomyśleć o innym mechaniku? Ot, tak tylko celem weryfikacji i dla spokoju psychicznego?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  2. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
  3. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  4. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24
  5. [silnik] silnik mimo wyłączenia kluczyka pracuje
    Napisany przez bartfly na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-03-2009, 08:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

939a2000 jaki olej

https:fiatklubpolska.plcroma-446silnik-1-9-150-km-377592

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl