Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Silnik 1.8 czy 1.9  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2019
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Wiek
    40
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007

    Silnik 1.8 czy 1.9

    Witam. Mam dylemat z wyborem silnika benzynowego czy diesla. Prosze o opinie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    wszyscy prawią,że jak croma to w dieselu ja jestem reprezentantem benzynowej cromy 2.2 i jestem bardzo zadowolony( poki co )
    ja zdecydowałem się 2.2 bo z tego co ustaliłem to 1.8 nie ma hydrauliki zaworów a chciałem ją mieć bo celowałem w lpg no i co pojemność to pojemność na papierze niby 1.8 i 2.2 zbytnio się nie różnią w osiągach ale dane z tabelki nie oddają elastyczności.
    Według mnie bardzo dobrze się zbiera- jest delikatny efekt wciskania w fotel ( na pewno nie taki jak w silnikach turbo) ale jest przyjemnie. Spalanie benzyny krajowa trasa 100-110 - 8,5 litra, autostrada 135 -10-11 litrow miasto samo centrum wokół komina 12-13 litrów. Spalanie lpg do kazdego wyniku o 2 więcej.
    Ostatnio edytowane przez zawikox ; 07-01-2019 o 18:05

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2019
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Wiek
    40
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    No właśnie też tak myślałem o tych osiągach. Przeraża mnie to spalanie. Nie wiem jak bedzie z kasą. Ile kosztuje instalacja tak +/- ? Z góry dziękuję za info

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    zanim nie zalożyłem instalacji, zadzwoniłem do 3 zakładów w Szczecinie- prosiłem o porządną instalacje bez oszczędzania. W 1wszym zakładzie 3200 zl w drugim 3400 zł w trzecim 2700- i tam się zdecydowałem. Instalacja to kme nevo wtryski yeti, reduktor kme silver i butla 52 litry. Ja jeszcze wymieniłem od razu świece przy montażu lpg(150 zł).
    Nie wiem czy są to jakieś przerażające kwoty te 13-14 litrów lpg to jest raptem 26,50-28,50 zł za gaz (ostatnia cena 2,04 na cerfie)plus troche benzyny na rozgrzewkę za 100 km- powiedzmy , że razem z rozgrzewkową benzyna niech będzie 30-35 zł za 100 km po mieście. To taki diesel niech pali 8,5 oleju na mieście to masz z 40-45 zł za 100 km. A swoją droga jestem zdumiony jak Croma szybko się zagrzewa- momentalnie, czasami bywa, że przerzuci mi na gaz po przejechaniu 500-700 metrów.
    Przy 2,2 oczywiście temat rozrząd i mnie to oczywiście spotkało zaraz po kupnie auta - koszt 3150 - rozrząd głowny balansujący uszczelka pokrywy rozrzadu i zaworów, olej filtr.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2010
    Skąd
    Belgia,czasami Katowice
    Postów
    492
    Auto
    Opel Insignia, Fiat Croma 1,9 16v
    Rocznik
    12.2012
    W dieslu zawsze trzeba się liczyć, z większymi kosztami napraw, ale jeśli nie kupi się ulepa, to będzie jeszcze długo służyl.
    A 1.9, 8v czy 16v?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006
    1.9 8v prostsze w budowie ale mało dynamiczne przy tej budzie, kultura pracy tez troszkę gorsza, spalanie zbliżone do 16V, w 16V głowne problemy sprawia egr i klapki wirowe.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2015
    Skąd
    Pruszków
    Postów
    203
    Auto
    Croma 1.9 Multi 150hp
    Rocznik
    05.2005
    Osiągi 16v wg. mnie to minimum.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2019
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Wiek
    40
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Bravo 2
    Rocznik
    2007
    Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Daję sobie jeszcze 2 miesiące i kupuję. Czy będzie to benzyna czy diesel to mocno sie waham.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Kolego osobiście polecam 1.9 150 KM ale jeśli nie masz jednoznacznego faworyta szukaj obu wersji silnika ale wybierz rydwan najlepiej skonfigurowany i co najważniejsze w obu przypadkach w najlepszym stanie technicznym z udokumentowaną historią. Więcej znajdziesz diesli na rynku ale może jakaś benzyna się trafi. Pamiętać tylko trzeba, że środowiskiem naturalnym Cromy niezależnie z jakim silnikiem jest trasa a nie miasto.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    49
    Postów
    17
    Auto
    Croma 1.8 + gaz
    Rocznik
    2006
    Mam silnik 1.8 z LPG. LPG montowane w Niemczech PRINS z jakimis wtryskami japonskimi podobno nie do zdarcia (tak mi powiedział gazownik). Dodatkowo smarowanie Flashlube zaworów. Spalanie na mieście 11 LPG + benzyna na rozgrzewke. Latem już po paru sekundach przełącza się na gaz, zimą jak wczoraj przy -10 po około 1km. Jak kupowałem była butla 64L (wchodziło 64 litry gazu) , teraz wymieniłem rok temu (legalizacja 10 lat) na ciutke mniejszą na 55L(600zł). Miesiąc temu wymiana tylko filterków przy zaworach 200zł (z robotą) bo nie przełączał na gaz. Nic innego nie dzieje się z silnikiem oprócz normalnych rzeczy: oleje, filtry, rozrząd, paski.
    Ja jestem zadowolony z 1.8 nie potrzebuje wyścigówki ale samochód.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    33
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    ty masz te butle toroidalną ? bo ja prosiłem o jak najwiekszą butle wsadzili mi taką że z pół cm podnosi podłoge bagażnika i to jest 52 litry - czyli 42 litrów wchodzi fizycznie. To jak wyglądała ta butla na 64 litry fizyczne czyli 80 litrów całościowo? to chyba jakiś bojler miałes?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    49
    Postów
    17
    Auto
    Croma 1.8 + gaz
    Rocznik
    2006
    Takl stara i nowa jest toroidalna. Ta sara to tak jak mowisz chyba bylo 80 litr cala (62-64 l gazu wchodzilo) ale byle potezna i mi przeszkadzalo. Teraz mam mniejsza, z boku wylozylem pianka twarda i jest ok. Teraz podloga lezy na płask ale i tak zabrane jest trochę na wysokości przestrzeni. Ogolnie używam tej podłogi na zawiasy a w tej mniejszej przestrzeni mam klucze, podnosnik i inne pierdoly. Wtedy 64l starczalo mi na 600km teraz na 500km po miescie. Obecna jak pisalem 600zl mnie kosztowala ale gdybym chcial jak poprzednia to skok cenowy just jest duzy. Malej na 30-40L nie chcialem w trasie wieksza sie lepiej sprawdza.
    Ostatnio edytowane przez Wmk73 ; 08-01-2019 o 15:01

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    55
    Postów
    645
    Auto
    Ford Kuga MK2 2,0 TDCi 180KM AWD; Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM2 95KM, Była Croma 1,9JTDM 150KM
    Rocznik
    10.2007
    Cytat Napisał Wmk73 Zobacz post
    Ja jestem zadowolony z 1.8 nie potrzebuje wyścigówki ale samochód.
    Fabie trza było se kupić

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2016
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    49
    Postów
    17
    Auto
    Croma 1.8 + gaz
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Capsel Zobacz post
    Fabie trza było se kupić
    Haha odpowiedział ten co ma Ferrari 1.9

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    Olkusz
    Postów
    102
    Auto
    Croma 1.9/150, manual
    Rocznik
    2009
    Też miałem dylemat co kupić, benzynę czy ropę, benzyniaków jak na lekarstwo i wyposażenie lichutkie i ciągną jakoś tak słabiutko (2 osoby) a jak wejdą 4 to chyba jeszcze gorzej. W końcu padło na 1.9/150kM i nie żałuję. Radość z jazdy nieporównywalna, choćiaż jeszcze nie wszystko w nim bangla jak trzeba. Liczę się z paroma usterkami ale to zrobię raz na ilę a jeżdżę co dzień :-) Spalanie na trasie 4 osoby+ bagaże niewielkie wyszło 6.5l a szwagier mówił do mojej kobitki, że jeżdżę bardzo agresywnie, więc pewnie można jeszcze lepszy wynik wykręcić. Ale ja po prostu jadę i nie mam zamiaru przejmować się czy spali 5 czy 8l. Moi znajomi mają te silniki w Alfach i Fiatach innych i nie narzekają, wręcz przeciwnie. Słuchaj się tych co mówią, żeby wziąć zdrowszy egzemplarz, kogoś kumatego kto sprawdzi sprzęgło, skrzynię, turbo, żeby się wszystko na raz nie wysypało. Wiadomo, że po przejechaniu 200kkm trzeba się liczyć z wymianą sprzęgła, turbiny i naprawą skrzyni, w zależności jak było exploatowane auto, bo nie uwierzę, że ktoś to wymienił i sprzedaje, tym bardziej, że na zachodzie nie są to tanie rzeczy. Pogodziłem się z tym, że mnie to czeka, ale pokaż mi samochód jakiejkolwiek marki, w którym będzie tylko to do zrobienia po takim przebiegu.


 

Podobne tematy

  1. szarpiący silnik na wolnych obrotach,, ciepły silnik''
    Napisany przez ciumpa na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-03-2017, 18:10
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2016, 21:01
  3. [silnik] Delikatne stukanie kiedy silnik jest zimny.
    Napisany przez draco1984 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-04-2011, 01:38
  4. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 10:12
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl