Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
Like Tree5lubi to!

Temat: silne wibracje i buczenie z silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    NOwy Sącz
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 MTJ
    Rocznik
    2008

    silne wibracje i buczenie z silnika

    Witam wszystkich
    Od 3 miesięcy posiadam Fiata Crome 1.9 jtd automat z 2008r. Mechanik zrobił mały remont silnika ,mianowicie regeneracje turbiny oraz wymienił simeringi na wale silnika oraz półosi ponieważ był wyciek, sprzęgiełko alternatora (czyściłem też zawór egr ,przepustnice ) i od tego momentu silnik przy 2000-2300obr.wpada w silne wibracje oraz buczy. wszystko sie trzęsie kierownica Mechanik nie chce się przyznać co się stało.byłem już u 3 innych specjalistów,z tym zagadnieniem i niestety wszyscy rozkładają ręce .Proponują wymianę sprzęgła ,lub koła zamachowego ,poduszek silnikowych. na komputerze wszystko w porządku tylko DPF jest zapchany ponad 80% .Może ktoś poradzi co to może być.Z góry dziękuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Czysc jak najszybciej dpf.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tylko dpf to sam sie powinien dopalic

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Przy takim stopniu zapchania może być problem. Moze przy dpf-ie jest jakies uszkodzenie?

    Ps. Wężyk ciśnieniowy dpf-a kolega ma w porządku?

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez michalpodroznik ; 30-11-2017 o 21:52

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2014
    Skąd
    Puławy
    Wiek
    50
    Postów
    303
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 8V 120/167 kucyków
    Rocznik
    2008
    Przy zapchanym DPF-ie możesz mieć takie objawy, tak więc zacznij od tego. Zakładam że po czyszczeniu EGR-a i przepustnicy wszystko poskładałeś dobrze.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Z tego co kojarze u mnie tez pokazywalo wartosci bliskie 90% i nie mam problemow. Wazniejszym parametrem jest spadek ciśnienia na filtrze czyli to ci jest rzeczywiscie. Jak wlozysz nowego DPF to %zasadzenia nie wyzeruje sie trzeba to kompem zrobic.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembertów
    Wiek
    55
    Postów
    830
    Auto
    500X Pop Star 1,4 MA 140KM, Grande Punto 1,2 Dynamic
    Rocznik
    500X 2015, Grande Punto 2009
    Dajcie spokój Panowie temu DPFowi. 80% to wg. MES normalne zatkanie. DPF zaczyna sie wypalać po 100%. Wyczyścić można ale m/z to nie to.
    Capsel lubi to.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Trzeba auto pod kompa podłączyć i w trasę żeby zobaczyć które parametry w tym przedziale obrotów zaczynają drastycznie skakać.
    Jak pojeździsz to może przy 90% DPF zacznie się wypalać jak będą sprzyjające warunki. Po podłączeniu kompa możesz też sprawdzić czy ciśnienie na DPFie sie zmienia podczas dodawania lekko gazu. Chociaż i to nie ma większego wpływu na DPF i wypalanie. Po zakupie auta przez kilka miesięcy jeździłem z urwanym jednym przewodem, co odpowiada za mierzenie tego ciśnienia i nie było żadnych problemów.
    Jak będziemy tak strzelać w ciemno to się okaże że turbina, EGR, DPF, a może i silnik ktoś zakwalifikuje do wymiany.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    45
    Postów
    1,060
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Tak jest. Kolega maka ma rację. Dobry mechanik i dynamiczne sprawdzenie mes-em podczas jazdy wiele pokaże.

    Ja jednak obstawiam ten dpf.

    Kolego Kuba20000 - daj znac po testach, co wyszlo. Na forum taka wiedza się przyda.


    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    A urwana miales rurke przed czy za??Przypuszczam ze za DPF. Czujnik ten nie powinien dopuscic do dopalenia w skrajnie zatkanych Dpf by sie sadza nie zajrala jal to w kominach.Sam mialem taki przypadek w maszynie za 1,5milona

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    a co to za maszyna była. te drogie są spaczone pod kontem ekologi

    nie pamiętam która była urwana, wymieniłem obydwie.
    na wiosnę miałem inny przypadek z DPFem, urwał się czujnik temperatury, ten co w DPF siedzi. urwała się cała ta nagwintowana tuleja, która jest przyspawana do DPF i jest w nią wkręcany czujnik. niestety nie miałem czasu zrobić tego od razu i jeździłem kilka miesięcy. naprawiłem to dopiero ok września jak już miałem auto podniesione do wymiany oleju. przez ten cały czas spaliny usiekały bokiem. a mimo to oraz braku informacji o temperaturze DPFa, komputer poradził sobie z tym bardzo dobrze i wypalał bezbłędnie DPFa.
    według mnie fiat bardzo ładnie sobie poradził z obsługą DPFa (brakuje mi tylko kontrolki, która sygnalizowałaby rozpoczęcie procesu wypalania), według mnie ciężko jest go zepsuć.
    Capsel i Maxi lubią to.
    Pozdrawiam


  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Duza ladowarka. Obecnie jest Dpf i scr w maszynach budowlanych; )Tier4f (euro6)

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    no właśnie, taka maszyna stoi w miejscu lub porusza się z mała prędkością.
    auto porusza się z większą prędkością, jest większy przepływ powietrza co lepiej chłodzi układ wydechowy, przepalone cząstki są rozprowadzone w większej powierzchni niż przy takie koparce stojącej w miejscu. no i pytanie czy tam był suchy DPF czy mokry.
    z tego co czytam internety to trafiłem naprawdę na kilka przypadków gdzie DPF się nie wypalił i wymagał wyjęcia i potraktowania myjka ciśnieniową.

    niestety wśród wielu mechaników istnieje przeświadczenie że jak coś jest nie tak to należny dokonać kastracji. efekt jest taki ze przynosi to poprawę, na jakiś czas.
    za rok, dwa pojawiają się kolejne problemy z silnikiem i mechanik je naprawia. niestety nie pamięta, że wcześniej pozbył się DPFa, a to już w trakcie pierwszego zabiegu auto miało problemy nie z DPFem a jego wycięcie odsunęło tylko w czasie kolejne naprawy.

    no to się rozpisałem i ktoś powie, jestem miłośnikiem DPFów, otóż nie.
    kiedyś też chciałem go usunąć ale nie miałem na to czasu i trochę szkoda było mi wydawać kasę na programowanie kompa, miałem inne wydatki. zaryzykowałem i już 6 lat jeżdżę Cromą, która nie ma problemów z tym ustrojstwem i oby tak dalej.

    po prostu proponuje szukać rzeczywistej przyczyny problemu a nie zaczynać od wycinki.
    Capsel i Maxi lubią to.
    Pozdrawiam


  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    784
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Suchy byl ale bez DOC-a palnik przed DPF byl takie cudo

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 sierpień 2017
    Skąd
    NOwy Sącz
    Wiek
    36
    Postów
    4
    Auto
    Croma 1.9 MTJ
    Rocznik
    2008
    Witam ponownie
    czy DPf można wyczyścić samemu czy trzeba jechać do mechanika?a jeżeli dpf jest ok.to co może być przyczyną tych wibracji? czy wadliwe sprzęgło skrzyni może powodować takie buczenie?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 24-06-2016, 20:08
  2. Palio II - wymiana hamulców z tyłu i wibracje, buczenie
    Napisany przez mli na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-10-2013, 19:14
  3. Wibracje silnika w JTD
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-01-2011, 22:18
  4. Buczenie na luzie, regulacja zamka pokrywy silnika
    Napisany przez tjsz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 07-06-2010, 09:29
  5. [ukł. hamulcowy] Za silne hamowanie
    Napisany przez _mydoom na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-03-2010, 21:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat croma wibracje silnika

fiat croma wibracje site:fiatklubpolska.pl

fiat croma buczenie

https:fiatklubpolska.plcroma-446silne-wibracje-i-buczenie-z-silnika-39412

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl