Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2023
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 JTDM
    Rocznik
    2008

    Ścięty klin koła wału, brak możliwości zrobienia dwóch obrotów wałem. 1.9 jtdm 150km

    Witam was, męczy mnie jedna sprawa. Zacznę od początku. Jadę samochodem, nagle wyskoczył check engine i silnik zdecydowanie pogorszył kulturę pracy, zawracam i alfa zgasła, próbuję odpalić, kręci i nie odpala, próbuje jeszcze raz i odpaliła. Po powrocie do domu (ok 6-9km) podpiąłem komputer, zapisały się dwa błędy (P0016 i P0340) synchronizacja wałka do wału porównanie sygnałów błędne i czujnik położenia wałka nieważny sygnał. Idąc tym tropem kupiłem nowy czujnik wałka, wymieniłem, próbuję odpalić i odpaliła ale dalej chodziła jakby miała się zaraz rozlecieć. Czytając wątki na forum przeczytałem że klin na kole wału mógł się ściąć. Dobrałem się do rozrządu ( znaki się zgadzały) demontuję koło wału i bingo ścięty klin. Kupiłem dzisiaj nowe koło, zamontowałem, poskładałem rozrząd i spróbowałem wykonać ręcznie 2 obroty wałem. Kręcę i kręcę a po wykonaniu jednego obrotu (względem koła wałka) nagle staje i nie chce się obrócić dalej (jakby coś się blokowało) Co to może być? Dodam że Alfa dojechała do domu o własnych siłach ale zdecydowanie brakowało jej mocy.

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Wiem że samochód to Alfa ale silniki są identyczne z grupy fiata, więc liczę na waszą pomoc

    Alfa 159 1.9 jtdm 150KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Rozrzad zle zlozony...Trza zdjac pasek, przekrecic walem.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Maxo319 Zobacz post
    Witam was, męczy mnie jedna sprawa. Zacznę od początku. Jadę samochodem, nagle wyskoczył check engine i silnik zdecydowanie pogorszył kulturę pracy, zawracam i alfa zgasła, próbuję odpalić, kręci i nie odpala, próbuje jeszcze raz i odpaliła. Po powrocie do domu (ok 6-9km) podpiąłem komputer, zapisały się dwa błędy (P0016 i P0340) synchronizacja wałka do wału porównanie sygnałów błędne i czujnik położenia wałka nieważny sygnał. Idąc tym tropem kupiłem nowy czujnik wałka, wymieniłem, próbuję odpalić i odpaliła ale dalej chodziła jakby miała się zaraz rozlecieć. Czytając wątki na forum przeczytałem że klin na kole wału mógł się ściąć. Dobrałem się do rozrządu ( znaki się zgadzały) demontuję koło wału i bingo ścięty klin. Kupiłem dzisiaj nowe koło, zamontowałem, poskładałem rozrząd i spróbowałem wykonać ręcznie 2 obroty wałem. Kręcę i kręcę a po wykonaniu jednego obrotu (względem koła wałka) nagle staje i nie chce się obrócić dalej (jakby coś się blokowało) Co to może być? Dodam że Alfa dojechała do domu o własnych siłach ale zdecydowanie brakowało jej mocy.

    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi. Wiem że samochód to Alfa ale silniki są identyczne z grupy fiata, więc liczę na waszą pomoc

    Alfa 159 1.9 jtdm 150KM
    Ścięcie klina na wale zazwyczaj oznacza że coś zablokowało wałek... Klapka wpadła do środka cylindra? Jeżeli tak to na 99 % oberwały zawory...
    Proponuję sprawdzić kamera inspekcyjną co jest w cylindrach i czy przypadkiem zawory nie są pogięte i jeżeli to silnik 16V to dźwigienki popękały i trzeba zdjąć górną osłonę wałka i sprawdzić co się stało...
    Jeżeli miałeś dużo szczęścia nic się nie stało to tylko źle ustawiłeś rozrząd. Jak nie masz blokad do tego silnika to teraz trudno będzie to zrobić. Jeżeli wał się blokuje to tłoki opierają się o zawory i nie wolno tego uruchamiać!!! Wypożycz/kup blokady i ustaw rozrząd jak należy.
    tu masz https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...4aAiSxEALw_wcB
    Ostatnio edytowane przez lisekg ; 18-07-2023 o 10:56
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 lipiec 2023
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    24
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.9 JTDM
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał lisekg Zobacz post
    Ścięcie klina na wale zazwyczaj oznacza że coś zablokowało wałek... Klapka wpadła do środka cylindra? Jeżeli tak to na 99 % oberwały zawory...
    Proponuję sprawdzić kamera inspekcyjną co jest w cylindrach i czy przypadkiem zawory nie są pogięte i jeżeli to silnik 16V to dźwigienki popękały i trzeba zdjąć górną osłonę wałka i sprawdzić co się stało...
    Jeżeli miałeś dużo szczęścia nic się nie stało to tylko źle ustawiłeś rozrząd. Jak nie masz blokad do tego silnika to teraz trudno będzie to zrobić. Jeżeli wał się blokuje to tłoki opierają się o zawory i nie wolno tego uruchamiać!!! Wypożycz/kup blokady i ustaw rozrząd jak należy.
    tu masz https://allegro.pl/oferta/blokada-ro...4aAiSxEALw_wcB
    Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam nic niepokojącego (przesyłam foto) w jakim zakresie powinny chodzić te popychacze ?

    Link do foto : https://ibb.co/ry6dsCV

  6. #5
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    51
    Postów
    1,425
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + HYUNDAI KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Maxo319 Zobacz post
    Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów i nie zauważyłem tam nic niepokojącego (przesyłam foto) w jakim zakresie powinny chodzić te popychacze ?

    Link do foto : https://ibb.co/ry6dsCV
    Nie widzę aby dźwigenki oberwały, na zdjęciu są całe. Gdy zawory dostaną od tłoku to zawsze w tym silniku pękają te dźwigenki więc ustaw rozrząd na blokady i wszystko powinno być OK.
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 1,9 JTDM 150KM
    Napisany przez Capsel na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-02-2021, 19:37
  2. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-11-2018, 20:51
  3. Nowe kody wtryskiwaczy do ECU 1.9 JTDM 150KM
    Napisany przez RossoBella2 na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-01-2018, 16:52
  4. Croma 1.9 JTDM 150 KM - szarpnie miedzy 2700-3000 obrotów/min
    Napisany przez bartolos11 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-09-2017, 21:52
  5. Olej w skrzyni biegów 1.9 JTDm 16V 150KM
    Napisany przez riwo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-02-2017, 21:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plcroma-446sciety-klin-kola-walu-brak-mozliwosci-zrobienia-dwoch-obrotow-walem-1-9-jtdm-150km-52783

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl