Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007

    Centralka kontroli silnika (NCM) - brak możliwości dalszej jazdy (1.9 MJTD 150KM)

    Witam,
    Niestety koledzy znów potrzebuję pilnie Waszej pomocy w sprawie Fiacika 1.9 150 KM. Mianowicie dzisiaj wyjechałem z domu do rodziny, auto zachowywało się w porządku. Po przejechaniu 10 km obroty spadły do 0 a auto zwyczajnie przestało jechać. Towarzyszyła temu zjawisku oczywiście cała "choinka" na desce rozdzielczej. Oczywiście po zatrzymaniu się auto nie chciało odpalić. Świeciła się kontrolka od immobilizera, rozrusznik kręcił ale nie odpalił. Zacząłem szperać, szarpać się i znalazłem spalony bezpiecznik F16 (w skrzynce pod maską) - Centralka kontroli silnika (NCM). Wymieniłem 7,5 amperowy bezpiecznik i nagle cud. Auto odpaliło bez zająknięcia, kontrolki zachowywały się bez zarzutu. Ruszyłem z miejsca i nagle bum, spaliło kolejny. Podjąłem kolejną próbę i kolejny raz, na biegu jałowym bez problemu, tylko ruszyłem z miejsca i zgasł - spalony kolejny raz ten sam bezpiecznik. Chciałbym zapytać Was, od czego to może wywalać, ponieważ opis tego bezpiecznika jest mało konkretny.

    Z góry dzięki i proszę o pilną pomoc, bo niestety jestem uziemiony.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,398
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Z tego co wiem bezpiecznik F16 (skrzynka pod maską) jest w układzie zasilania sterownika silnika. A konkretnie jest to główne zasilanie [+12V] tego modułu, i nic więcej nie jest pod ten bezpiecznik podpięte.
    Tak że albo masz zwarcie na przewodach (ew w złączce 94-pin NCM), albo w samej skrzynce bezpieczników. Z tego napięcia nie powinno być zasilane nic więcej, a nawet jeśli zwarty jest któryś np czujnik na wyjściu NCM to bezpiecznik nie powinien się spalić.


    Chyba ten schemat:
    https://warsztat.pl/dzial/8-diagnost...78#prettyPhoto
    Ostatnio edytowane przez ata ; 12-11-2018 o 00:05

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    Ata powiedz mi proszę bo nie jestem pewien w której wtyczce szukać problemu. Rozebralem skrzynkę bezpiecznikow, poczyscilem, poprawiłem styki, złożyłem do kupy i to samo. Najciekawsze jest to że może chodzić ten samochód na biegu jalowym, dodaje gazu, manewruje kierownicą i nic. Tylko ruszę się z miejsca i bum. Spalony bezpiecznik. Nie mam już pomysły co robić. Te wtyczki A oraz B mają swój początek w skrzynce bezpiecznikowej w środku auta i idą do dopiero na skrzynkę pod maską?

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,398
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał j4ro Zobacz post
    Najciekawsze jest to że może chodzić ten samochód na biegu jalowym, dodaje gazu, manewruje kierownicą i nic. Tylko ruszę się z miejsca i bum.
    Moim zdaniem masz gdzieś w instalacji zwarcie, ale nie mam bladego pojęcia gdzie. Raczej nie przy bezpiecznikach, prędzej w miejscach gdzie wiązki przechodzą koło silnika zawieszenia albo wydechu.

    Cytat Napisał j4ro Zobacz post
    Te wtyczki A oraz B mają swój początek w skrzynce bezpiecznikowej w środku auta i idą do dopiero na skrzynkę pod maską?
    Złącza pokazane na rysunku są złączami sterownika silnika.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Moim zdaniem masz gdzieś w instalacji zwarcie, ale nie mam bladego pojęcia gdzie. Raczej nie przy bezpiecznikach, prędzej w miejscach gdzie wiązki przechodzą koło silnika zawieszenia albo wydechu.


    Złącza pokazane na rysunku są złączami sterownika silnika.
    Powiedz mi ata jeszcze jedną rzecz. Bo zauważyłem, że dziwnym zbiegiem okoliczności spaliła mi się żarówka oświetlenia tablicy rejestracyjnej z tyłu. Akurat wczoraj kiedy miała miejsce ta sytuacja. Z tego co wyczytałem ten układ nie ma swojego bezpiecznika i idzie bezpośrednio z body komputera. Żarówkę wyjąłem ale jeżeli zwarcie jest gdzieś na przewodach to nic nie pomoże. Myślisz, że to możliwe?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Spróbuj na biegu jałowym ruszać wiązką po kolei na całej długości i wszystkimi odgałęzieniami może w ten sposób znajdziesz uszkodzenie .Wszystkie czujniki przy silniku i wszystkie kostki .

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    Próbowałem tego manewru. Niestety nie udało mi się spalić bezpiecznika na biegu jalowym ani razu. Może nie trafiłem akurat w tą wiazke. Zastanawiam się który układ może aktywować się dopiero po ruszeniu z miejsca. No ewidentnie wtedy coś jest na rzeczy.

    Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    58
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Może nie tyle ruszenie co np wrzucenie biegu albo przechył silnika

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2016
    Skąd
    radom
    Wiek
    47
    Postów
    25
    Auto
    bravo 1.9 multijet
    Rocznik
    2007
    Wrzucałem biegi na uruchomionym silniku ale nie poruszając się, wciskałem sprzęgło, gaz, manewrowałem kierownicą i nic. Auto sobie klekocze. Zrobiłem kilka metrów w tył, ruszam w przód i bum kolejny. Światło tablicy raczej eliminuje bo ruszałem wiązką z tyłu i nic się nie działo. Tracę już wiarę w swoje możliwości. Brakuje mi zwyczajnie pomysłów, cały dzień rzeźbienia i zero efektu.


 

Podobne tematy

  1. Fiat Stilo 3d 1.9 mjtd 16v 150KM 2005
    Napisany przez riwo na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-12-2017, 02:21
  2. brak ABS i kontroli trakcji
    Napisany przez budowlany na forum Doblo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-02-2017, 08:14
  3. Bagnet oleju 1.9 mJTD 140KM / 150KM
    Napisany przez Krashan na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-09-2014, 13:29
  4. Brak kontroli silnika
    Napisany przez 8p8c na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-07-2014, 20:58
  5. [osprzęt silnika] Brak możliwości połączenia z egzaminerem -
    Napisany przez monster111 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 26-01-2010, 00:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl